Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bil med B58, herlig motor. Der forsvant det også kjølevæske fra den var ny uten så my spor. Men man kunne etter hvert skimte litt hvitt "pulver" under/utenfor lokk på ekspansjonstank. Når jeg byttet lokket ble det slutt på etterfylling. Så om du ikke har noen synlige lekkasjer ville jeg begynt med å bytte lokket. 

Skrevet

Det skal bli spennende å se erfaringene med B58 nå som de eldste bilene begynner å trekke litt på årene. Dette er jo en relativt vanlig motor også her i Norge, har blitt solgt en god del i G30/31, i M-Performance modeller og ikke minst i tusenvis av X5 45e. Må vel tilbake til M52 og M54 sist en bensin sekser fra BMW var relativt vanlig på Norske veier. Det var noen år i mellom der hvor alt handlet om M57 og N57 her i landet hvis vi snakket om sekser BMW. Og de motorene vet vi jo alt om nå, så det skal bli spennende å følge med på B58 fremover. 

Jeg er iallfall sålangt veldig fornøyd med B58 min i X5 45e. Nydelig karakteristikk hvis vi ser bort ifra den litt usexy tomgangen. Flott låt under turtall, veldig elastisk og nesten dieselaktig bunndrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...