Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har en BMW E61 2005 modell med M-ASK idrive med navigasjon. Lurer på hva den enkleste måte å skaffe bluetooth til den er.

Den har ikke AUX slått på, så veit jeg må kode dette med NCS Exper, men mye av det jeg ser sier at jeg må splitte og lodde ledninger, men ikke sikker på om jeg vil det helt.

Har sett på Andriod headup units, men mange av dem er kun for CCC/CIC. Kan jeg bruke en av de selv om jeg har M-ASK? Eller finds det Andriod for M-ASK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortsatt kode inn AUX selv om du kjøper en slik Android-skjerm til M-ASK. Og hvis du først har koden inn AUX er det ganske kort vei til å montere inn en AUX-minijack. Da kan du ha en blåtann-enhet drevet av sigarettenner eller på batteri koblet til minijacken og videre til en telefon. Det er den enkleste veien uten å kutte noe. Jeg bruker faktisk en slik spiller i den ene bilen min og det funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrVappe skrev:

Har sett på Andriod headup units, men mange av dem er kun for CCC/CIC. Kan jeg bruke en av de selv om jeg har M-ASK? Eller finds det Andriod for M-ASK?

Fins til M-ask også. Jeg har hatt det i E60en min (også m-ask) nå siden 2016 og den har fungert og fungerer 100% enda. Alt går automatisk ved oppstart av bil som tilkobling tlf, musikk går på av seg selv, må ikke inn på skjemen for å knote osv. Samt det gir mange fordeler for utbygging med kameraer og andre dupeditter.
Ellers ligger det ganske mange innlegg og tråder om dette fra før.

edit: som nevnt over så du ha aktivert AUX da skjermen spiller av lyd via AUX. (men du trenger ikke å legge opp kabel og AUX kontakt)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...