Davide81 Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 Hei. Trenger litt hjelp med min bil. Ved hardt gasspådrag i 2-3 gir så kutter den motorkraften i et kort sekund også får jeg opp en halvgul motorlampe. Denne forsvinner iløpet av et sekund og er ikke til å finne igjen før jeg gjør ett nytt hardt gasspådrag. Under vanlig kjøring får jeg ikke opp denne motorlampen i det hele tatt. Gjelder en Bmw 118d 2009 med N47 140000km. Takk for svar på forhånd.
///FredriK.S Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 Er det den midtre lampa som kommer på (trekant med ring rundt)? tyder veldig på at det er antispinn som kobler inn. Og dette kommer av rust som danner seg under absringene på drivakslene til bakhjulene. Som igjen gjør at absringene "utvider seg" pga rusen som blir dannet, og til slutt subber imot abs sensoren. Abs sensoren vil da ikke kunne lese hastigheten på hjulet riktig, og tror at hjulet går for fort rundt (spinner) og derfor oppleves det at motoren kveles eller lugger.
E.C. Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 23 minutes ago, ///FredriK.S said: Er det den midtre lampa som kommer på (trekant med ring rundt)? Vil tro han mener en sånn:
Davide81 Skrevet Januar 2 Forfatter Skrevet Januar 2 5 timer siden, Daniel. skrev: Lest ut feilkoder? Er motoren tunet? Nei, motor er ikke tunet. Får heller ikke lest av feilkoder da lampen forsvinner med engang. Eller skal det være mulig å få lest den ut likevel?
Davide81 Skrevet Januar 2 Forfatter Skrevet Januar 2 2 timer siden, E.C. skrev: Vil tro han mener en sånn: Det er denne ja.
Daniel. Skrevet Januar 2 Skrevet Januar 2 48 minutter siden, Davide81 skrev: Nei, motor er ikke tunet. Får heller ikke lest av feilkoder da lampen forsvinner med engang. Eller skal det være mulig å få lest den ut likevel? Skal som regel bli lagret koder i feilminnet selv om lampen forsvinner igjen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå