Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 07:35 Share Skrevet Mandag kl. 07:35 (endret) Noen som kan forklare meg hvordan jeg får satt vindusviskerene på en F31 fra 2018 i service modus! Slik at de står rett opp på frontruta. Har sett flere filmer på Youtube som forklarer det, men på de filmene så har de ikke samme visker hendel som jeg har. Min hendel ser slik ut. Sykt irriterende når viskere ligger ned under panseret. Endret Mandag kl. 16:25 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 07:40 Share Skrevet Mandag kl. 07:40 Sliter med det hver gang selv jeg og. men skru bilen av(også tenning) og så hold spaken opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mandag kl. 07:53 Share Skrevet Mandag kl. 07:53 Funksjonen er visst ikke lik for alle modeller. Ser bla ut som US-modeller har en annen løsning. Som mr.pingu sa: Foten bort fra bremsepedalen, tenning på, tenning av, og hold spaken helt opp til det skjer noe. Tar vel et par sek. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 07:56 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 07:56 13 minutter siden, mr.pingu skrev: Sliter med det hver gang selv jeg og. men skru bilen av(også tenning) og så hold spaken opp. Men nytter ikke å holde spaken opp. Den har 3 hakk oppover (slik som i gamledager). Hvis jeg holder den opp så går viskerne full fart. Slipper jeg spaken så står den helt oppe å viskerne går full fart. Spaken går ikke tilbake til 0 posisjon når jeg slipper spaken hvis du skjønner. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mandag kl. 08:07 Share Skrevet Mandag kl. 08:07 (endret) Mulig rettelse. Kan være du må holde den aktivt nedover ("manuelt" intervall) til noe skjer, men ellers følge samme prosedyre. Har ikke gjort dette på en stund, og glemmer fra gang til gang... Kløner det litt til hver gang selv. Endret Mandag kl. 08:09 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 08:25 Share Skrevet Mandag kl. 08:25 15 minutes ago, *MrB* said: Mulig rettelse. Kan være du må holde den aktivt nedover ("manuelt" intervall) til noe skjer, men ellers følge samme prosedyre. Har ikke gjort dette på en stund, og glemmer fra gang til gang... Kløner det litt til hver gang selv. Det er 100% oppover, helt forbi de 3 hakk. Men tenning er nøkkelen her. den må slås av ellers gå den ikke i den modus. Gjorde det om dagen her, men feila først ganger og. Så som du sier, fot fra bremsen, tenning på, tenning av, så hold oppe forbi de 3 hakk. Den skal nå gjøre 1 visker bevegelse og stoppe midtpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 08:38 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 08:38 (endret) 13 minutter siden, mr.pingu skrev: Det er 100% oppover, helt forbi de 3 hakk. Men tenning er nøkkelen her. den må slås av ellers gå den ikke i den modus. Gjorde det om dagen her, men feila først ganger og. Så som du sier, fot fra bremsen, tenning på, tenning av, så hold oppe forbi de 3 hakk. Den skal nå gjøre 1 visker bevegelse og stoppe midtpå. Ok... Jeg parkere bilen på parkeringen på jobb. Stopper motoren, men radio spiller. Da er tenning av på den bilen. (Trykker jeg en gang til på start/stopp så går tenning på igjen) Prøvde å ta spaken forbi øverste hakket, men er jo ikke noe forbi der. Tok ganske hardt i følte jeg.. Viskere går bare kjempe fort. Men mener du at jeg må skru av bilen så mye at radio og lysene i dashbordet også slukker? Følte ikke jeg kunne gjøre det på noen annen måte enn å låse bilen.🤔 Endret Mandag kl. 08:38 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mandag kl. 08:53 Share Skrevet Mandag kl. 08:53 Gikk ut og sjekket min F10 nå. (Antar det er likt der). Det er opp ja. La bilen stå helt avslått. Gå gjerne ut og lås den. Så låser du opp igjen, sett deg inn, og trykk på startknapp uten å røre bremsen. Deretter trykker du start (stopp) igjen. SÅ holder du spaken opp til servicemodus aktiveres. Er bilen "våken" virker det ikke. Da bare går viskerne på vanlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 09:17 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 09:17 24 minutter siden, *MrB* skrev: Gikk ut og sjekket min F10 nå. (Antar det er likt der). Det er opp ja. La bilen stå helt avslått. Gå gjerne ut og lås den. Så låser du opp igjen, sett deg inn, og trykk på startknapp uten å røre bremsen. Deretter trykker du start (stopp) igjen. SÅ holder du spaken opp til servicemodus aktiveres. Er bilen "våken" virker det ikke. Da bare går viskerne på vanlig måte. Hmm. Skal teste det senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 10:23 Share Skrevet Mandag kl. 10:23 1 hour ago, Øyvind L. said: Ok... Jeg parkere bilen på parkeringen på jobb. Stopper motoren, men radio spiller. Da er tenning av på den bilen. (Trykker jeg en gang til på start/stopp så går tenning på igjen) Prøvde å ta spaken forbi øverste hakket, men er jo ikke noe forbi der. Tok ganske hardt i følte jeg.. Viskere går bare kjempe fort. Men mener du at jeg må skru av bilen så mye at radio og lysene i dashbordet også slukker? Følte ikke jeg kunne gjøre det på noen annen måte enn å låse bilen.🤔 Riktig, radio må være av. Radio på = tenning. Det skal ikke være tenning. 1 hour ago, *MrB* said: Gikk ut og sjekket min F10 nå. (Antar det er likt der). Det er opp ja. La bilen stå helt avslått. Gå gjerne ut og lås den. Så låser du opp igjen, sett deg inn, og trykk på startknapp uten å røre bremsen. Deretter trykker du start (stopp) igjen. SÅ holder du spaken opp til servicemodus aktiveres. Er bilen "våken" virker det ikke. Da bare går viskerne på vanlig måte. Jeg trenger ikke å låse døren men åpne døren er nok. (Har slått på at idrive slukkes når fører åpner døren) Så etter en kjøretur. Slå av bilen med start-stop, åpne dør, fot fra bremsen. Trykk engang til på start-stop, så skal det vises "tenning slått på" i instrument så trykker engang til så instrument (og radio for såvidt) slår seg av. Nå kan du holde spaken oppe og går viskeren i service modus. Ja de tyskerne i München har funnet på noe gøy *MrB* reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mandag kl. 10:43 Share Skrevet Mandag kl. 10:43 17 minutes ago, mr.pingu said: Ja de tyskerne i München har funnet på noe gøy Helt håpløst, men selve viskermekanismen er nå enklere enn på biler som E39 og E60 i den minste. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, eller hva de sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 13:21 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 13:21 2 timer siden, mr.pingu skrev: Riktig, radio må være av. Radio på = tenning. Det skal ikke være tenning. Jeg trenger ikke å låse døren men åpne døren er nok. (Har slått på at idrive slukkes når fører åpner døren) Så etter en kjøretur. Slå av bilen med start-stop, åpne dør, fot fra bremsen. Trykk engang til på start-stop, så skal det vises "tenning slått på" i instrument så trykker engang til så instrument (og radio for såvidt) slår seg av. Nå kan du holde spaken oppe og går viskeren i service modus. Ja de tyskerne i München har funnet på noe gøy Ok. Jeg har ikke prøvd etter at radio er skrudd seg av. Godt gjort å gjøre det så avansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 16:25 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 16:25 Da fant jeg løsningen. Stoppe motoren også trykke en gang til på start/stopp slik at radio skrur seg av. Så holde spaken til viskere nede i ca 5 sekunder. Da går viskerene to ganger før de stopper horisontalt. Takk skal dere har for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå