Gå til innhold

Park.varmer starter ikke. Feilkode 80126B

Toga
 Share

Anbefalte innlegg

Nja, lås må jo fjernes med programvare, så den låser seg ikke når det er lite diesel eller strøm. Da ville man måtte dra til forhandler for å låse opp om man hadde trykket på knappen når det var lite drivstoff på tanken. Tror at bilen vil bare la være å kommandere webastoen på om det er lite strøm/drivstoff.

Typiske låse-scenarioer er gåen vannpumpe og ting som sluttbrukeren normalt ikke fikser selv, i motsetning til å lade batteriet eller fylle på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Siden den varsler for defekt glødeplugg så vil den merke det med en gang i syklusen å gå rett i nedkjøling åså blir det stille.

når den går i lås så er det typiske feil som for lite diesel og strøm

Det er utfordringen jeg har 2 feilmeldinger på den. Den ene er pluggen. Den andre sier at det er en kortslutning et sted. Den vil overhodet ikke prøve å starte. Ikke en lyd. Kan hende jeg var litt uklar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Toga skrev:

Det var da som pokker. Nå starta den nå, varmt blir det og.

kretskort som kan tulle da, riv ut driten å koble sammen slangene så kan du ta den ut å feilsøke mens bilen er funksjonell.  da kan du måle motstand på glødeplugg feks å friskmelde den.  om det er fukt og irr i kretkort kan det ofte repareres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

kretskort som kan tulle da, riv ut driten å koble sammen slangene så kan du ta den ut å feilsøke mens bilen er funksjonell.  da kan du måle motstand på glødeplugg feks å friskmelde den.  om det er fukt og irr i kretkort kan det ofte repareres 

Hmm. Er allikevel ikke sikker på hvor effektiv den er. Hverken spesielt med lukt fra den, eller godt med snøsmelting under eksos. Er uansett fristet til å kjøpe settet med brenner og glødeplugg. Plukke det fra hverandre, rengjøre. Rense kretskort og dynke det i elektro beskyttelse. Bilen er snart 10 år gammel så litt nye deler kan ikke skade. Selv om man skulle tru det var laget av gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Toga skrev:

Hmm. Er allikevel ikke sikker på hvor effektiv den er. Hverken spesielt med lukt fra den, eller godt med snøsmelting under eksos. Er uansett fristet til å kjøpe settet med brenner og glødeplugg. Plukke det fra hverandre, rengjøre. Rense kretskort og dynke det i elektro beskyttelse. Bilen er snart 10 år gammel så litt nye deler kan ikke skade. Selv om man skulle tru det var laget av gull.

bare å kjøpe nytt om du vil det, men en dieselbrenner er veldig simple greier. enn viss røykgasstemperatur må du regne med uansett så at det smelter endel under er helt normalt. og lukte litt skal det også gjøre, ingen partikkelfilter eller ad-blue på noe slik. det er bare et godt tegn om det lukter for da vet du at den virker.  

kjøper du reppsettet så er brenneren å betegne som ny teknisk, da er det kun kretskortet det kan stilles spørsmål rundt siden den virker noen ganger og varsler om defekt glødeplugg.  hadde vært arti å sett livedata når den starter, både når den virker og når den feiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2025 den 22.11, Ingvaldsen skrev:

bare å kjøpe nytt om du vil det, men en dieselbrenner er veldig simple greier. enn viss røykgasstemperatur må du regne med uansett så at det smelter endel under er helt normalt. og lukte litt skal det også gjøre, ingen partikkelfilter eller ad-blue på noe slik. det er bare et godt tegn om det lukter for da vet du at den virker.  

kjøper du reppsettet så er brenneren å betegne som ny teknisk, da er det kun kretskortet det kan stilles spørsmål rundt siden den virker noen ganger og varsler om defekt glødeplugg.  hadde vært arti å sett livedata når den starter, både når den virker og når den feiler. 

Igjen så har jeg en tendens til å være uklar når jeg skriver.

Det lukter nesten ingenting, og knapt varmt nok til å smelte noe videre under bilen. Ikke går den i 30 min og kupeen er maks 15-18 grader. Har opplevde at den varmer kupeen god og varm tidligere. Også at det starter å blåse varmt relativt raskt etter at varmeren er i gang. Jeg har en mistanke om brenner, at den av og til gir feilmelding i ISTA om kortslutning kan minne om en glødeplugg som ikke er helt frisk.

Fristet til å kjøpe brennersett med glødeplugg. 4300 kr på Eurodel. Så rengjøre brennkammeret (varmeveksler samtidig). Hvis kretskort sitter enkelt til så kommer jeg nok til å ta ut det også. Forhåpentligvis slipper jeg unna med kun å ta av fremre del av hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...