Ingvaldsen Skrevet April 19 Skrevet April 19 37 minutter siden, mr.pingu skrev: Akkurat lest meg opp det siste timer og jeg kan melde at også fint å koble opp som originalt for BMW. Inkl ConnectedDrive app styring hvertfall for F2, F3x og F4x Har nok ikke en sammenhengende manual men det er mulig. Dumper notatene jeg har samlet på het Litt av delenummere og koding; IHKA ECU: 64119874190 Ledningsnett BMW: 61122296441 Webasto enhet: … 3-veis ventilen: Webasto nr: 1319650A/37915a Slanger osv: … Koding FEM/BDC ASP_Standheizung Aktiv FEM/BDC AIC_Standheizung_JBBF Aktiv HU_NBT HVAC_INDEPENDENT_HEATING Aktiv HU_NBT HEATING_CONTROL Aktiv HU_NBT VENTILATION_CONTROL Aktiv IHKA STANDLUEFTEN Aktiv IHKA STANDKUEHLEN Aktiv IHKA ERHALTUNGSKUEHLEN Aktiv IHKA STANDHEIZEN_SA Aktiv IHKA STANDHEIZUNG_SZ Aktiv ofte billigst å bare kjøpe retrofit pakke, da er det så godt som alt du trenger. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet April 19 Skrevet April 19 46 minutes ago, Ingvaldsen said: må ha webasto enhet med programvare for å komunisere med bmw via canbus, den pin som vanligvis er til w-bus. om kretskortet på termotop v evo er unikt for bmw eller ikke vet jeg ikke, men finner ingenting om å endre programvare på en standalone hjerne. som for eldre termotop C på eldre modeller, hjerne må ha være til bmw for å komunisere via k-bus. uten dette så er den ubrukelig til annet en å varme kjøleveska i 30min på komando fra 12v på pin1, null komunikasjon med bil Så vidt jeg forstår er den retrofit versjonen ikke over Canbus men på enkelt 12V av og på. IHKA(A95) sender ut 12V over pin 18 for å slå på webastoen.
Ingvaldsen Skrevet April 20 Skrevet April 20 17 minutter siden, mr.pingu skrev: Så vidt jeg forstår er den retrofit versjonen ikke over Canbus men på enkelt 12V av og på. IHKA(A95) sender ut 12V over pin 18 for å slå på webastoen. er dette tegninger fra webasto eller bmw ? på newtis går det originalt via linbus ser det ut for.
mr.pingu Skrevet April 20 Skrevet April 20 (endret) 12 minutes ago, Ingvaldsen said: er dette tegninger fra webasto eller bmw ? på newtis går det originalt via linbus ser det ut for. Dette var tegning fra BMW EBA 01 29 296 20 med andre ord, offisielle ettermonteringsanvisning for BMW webasto-kittet for F2x/F3x. Virker som alle modeller som har hatt S536 som valg fra fabrik at det går over LIN; sjekket F10, F15, G20. PS; hva leter du etter på kleinanzeigen? 😜 Endret April 20 av mr.pingu
Ingvaldsen Skrevet April 20 Skrevet April 20 8 timer siden, mr.pingu skrev: PS; hva leter du etter på kleinanzeigen? 😜 alt mellom himmel å jord 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå