ArildR. Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Hei! Har en 2014 bmw x3 f25 2.0 xdrive. Akkurat kjøpt den og den rister veldig/vibrerer ved pådrag. Denne har nytt dieselsystem, nytt regkjede og nye dyser pga pumpa røk. Hatt den på verksted nå og eneste de kan se er under smooth running test er ene dysa verdi på nesten 5 mens de andre er gode. Kan det være dysa som gjør dette? Eller noen som vet andre årsaker til at bilen rister sånn ved pådrag? Typisk i mellomregisteret mellom 1300-2000 rpm.
TurboJens Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Dette burde verkstedet som har gjort jobben feilsøke på, og såklart starta med å skifta den injektoren. Om det er gjort privat med brukte deler blir det noko anna, burde nok klaga på en injektor og fått tak i en ny/ny brukt.
mr.pingu Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Ja muligens, min F48 skal få 4 nye dyser pga a ristingen under mild pådrag. Forskringssak så de bytter alle 4.
ArildR. Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 Forhandler tar tak i dette. Hadde den inne for en feilsøk men fikk beskjed om at hvis det ikke var noe åpenbart så ville forhandleren ha bilen til seg for reparasjon. Men er selvfølgelig interessert i å lære mer å gi input til forhandleren som skal fikse dette. De holder til 3 timer borte så derfor er det ønskelig for min egen del å finne ut så mye som mulig så jeg slipper å vente i evigheter på mye feilsøking fra deres side. Liten forhandler men virker seriøs og vil ordne opp 😊
ArildR. Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 50 minutter siden, mr.pingu skrev: Ja muligens, min F48 skal få 4 nye dyser pga a ristingen under mild pådrag. Forskringssak så de bytter alle 4. Er mildt pådrag her også, men vibrerer ganske mye mellom ca 1300-2000 isj rpm. Spesielt ved litt mer belastning som i bakker etc. gir jeg bånn gass så virker det som den ikke rister.
mr.pingu Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 24 minutes ago, ArildR. said: Er mildt pådrag her også, men vibrerer ganske mye mellom ca 1300-2000 isj rpm. Spesielt ved litt mer belastning som i bakker etc. gir jeg bånn gass så virker det som den ikke rister. Akkurat sammen symptom her. B47 motor. I sportmodus er det nærmest borte og. Bytter dyser neste uke Tråden min er her:
ArildR. Skrevet Mai 8 Forfatter Skrevet Mai 8 7 timer siden, mr.pingu skrev: Akkurat sammen symptom her. B47 motor. I sportmodus er det nærmest borte og. Bytter dyser neste uke Tråden min er her: Har faktisk ikke testet å kjøre bilen i sportmodus men jeg har testet i manuell med rattgir. 4-5 giret legger jeg hvertfall merke til det. Det som plager meg er at dysene er sprett nye. Men de jeg leverte hos her (moeauto i stavanger) ser noe avvik på #3 kontra resten. Jeg har både ista og heftig diagnoseutstyr og det gir ingen feil på noe. Redd den kan bli stående hos forhandler som har innleid mekaniker lenge jeg.
ArildR. Skrevet Mai 9 Forfatter Skrevet Mai 9 På 7.5.2025 den 23.35, mr.pingu skrev: Akkurat sammen symptom her. B47 motor. I sportmodus er det nærmest borte og. Bytter dyser neste uke Tråden min er her: Det slo meg plutselig hva dette kan være. Har du sjekket innsug for karbonoppsamling? Fører jo til at ventilene ikke klarer å slippe gjennom nok luft. Ved fullt pådrag så klarer den det nok men på lavt pådrag så er det muligens ikke nok luft som kommer gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå