Inkanor Skrevet Onsdag kl. 17:53 Skrevet Onsdag kl. 17:53 Hei alle, jentungen har en 118d 2007 model, hvor vi skal justere parkbremsen. Så video på youtube att man kan justere dette via ett bolthull. Men vi klarte ikke å se dette. Så da lurer jeg på dette, ellers må vel bremseskiven av da. Hvordan gjør vi dette?
Otis Skrevet Onsdag kl. 18:06 Skrevet Onsdag kl. 18:06 Men man skal egentlig løse ut autojusteringsmekanismen inne i kupè, men tror ikke du MÅ gjøre det. Men usikker.
E.C. Skrevet Onsdag kl. 18:15 Skrevet Onsdag kl. 18:15 Du bør det på brekk med automatisk stramming av håndtaket. Noe å være obs på er at det er ikke usannsynlig med at tidligere eiere kan ha montert justeringshjul opp ned eller på motsatt side eller at brekket rett og slett har falt fra hverandre i skiven der, slik at justering 100% etter boka ikke funker. Sånn sett kan det være greit å ta av skiva og undersøke tilstanden.
Inkanor Skrevet Onsdag kl. 19:11 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:11 (endret) Oki, takk for svar. Kan man justere dette ved handbrekkett? Da det ser ut til å være en bolt med fjær på der? I video så var det bare en fjør man skulle trykke inn, men her er det en bolt med fjør på og klarer ikke å trykke den inn. Endret Onsdag kl. 19:18 av Inkanor
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:18 Skrevet Onsdag kl. 19:18 Du tar av stramminga ved brekk, så justerer med justeringsskruen på hjulene, deretter sett på spennet igjen ved brekk.
PIIIPower Skrevet Onsdag kl. 19:25 Skrevet Onsdag kl. 19:25 Ble litt snålt, men jeg får ikke lagd PDF nå.. Perform inspection in the following manner: When 1st ratchet is engaged, no braking force should be exerted. The difference in wheel circumferential forces between the left and right wheels may deviate by max. 30 % from the greater value (measured on brake test stand). In event of larger deviations of wheel circumferential force: carry out readjustment. Braking with locked wheels must be possible with the parking brake. The parking brake must be reset if the actuation stroke is greater than 10 teeth. Note: Accurate adjustment of the parking brake is only possible if the parking brake Bowden cables and all moving parts on the parking brake move easily and function correctly. Basic setting of the parking brake is required: - Parking brake shoes and add-on parts are replaced - Brake discs are replaced - In event of excessive actuation stroke (10 teeth) - When replacing parking brake Bowden cables 1. Adjusting instructions for brake pads (basic setting) Unclip gaiter for parking brake lever. Lock adjustment unit (ASZE). Actuate parking brake lever. Insert special tool 32 1 030 . Press limit position (1) of adjusting spring back to such an extent that retaining hook (2) engages in limit position (1). Completely unscrew one wheel stud on each rear wheel. Installation note: Tightening torque 36 10 1AZ. Turn wheel until adjustment screw is visible in threaded hole. Turn adjusting screw with a screwdriver until wheel can not be turned anymore by hand. Then at adjusting screw: Release 185 dia. duo-servo brake 8 notches Release 160 dia. duo-servo brake 9 notches Important! Basic adjustment with fewer than 8 notches on the duo-servo brake may lead to the brake pads being damaged. Reducing the number of notches on the duo-servo brake to shorten lever travel is not permitted. Unlock adjustment unit (ASZE). Lever out restraining hook (2) with a suitable screwdriver. Restraining hook (2) must detach from limit position (1) of adjusting spring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå