George Constanza Skrevet Torsdag kl. 18:48 Skrevet Torsdag kl. 18:48 Jeg har lyst på en tettere giringsvei på min e90 og vurderer å kjøpe en shortshifter fra Schmitz. Noen som har erfaring med shortshifteren fra Schmitz? God eller dårlig? Hvor mye reduseres giringsdistansen fra 1 til 2 gir f.eks.? Er det mye jobb å installere dette på en e90? https://www.koedbmw.com/no-no/product/11SSBW03
Slavearbeider'n Skrevet Torsdag kl. 18:56 Skrevet Torsdag kl. 18:56 Ville gått for e60 545i shortshifter. Da er alt OEM.
George Constanza Skrevet Fredag kl. 14:57 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:57 (endret) Passer den på en e90 og hvor mye mindre blir distansen mellom girene da? Ut fra hva jeg har sett fra kompatibilitet så kom ikke e60 545i med noe annerledes girstang enn de andre e60ene. Endret Fredag kl. 14:58 av George Constanza
E.C. Skrevet Fredag kl. 15:31 Skrevet Fredag kl. 15:31 Som du ser på din egen link i 1. post så passer de manuelle girvelgerne på tvers av de aller fleste BMW-modellene. Den "E60 545i-skifteren" skal fint gå på din E90. Jeg tipper at 545i-navnet muligens kommer fra USA. Den samme girvelgeren ble riktig nok levert på både 530i med N52 og 550i (i statene, ifg. delekatalogen), men disse var neppe volummodeller med manuell. Jeg har for øvrig samme girvelger i min E61 525d med manuell og den er faktisk standard på min bil, så ingen direkte tilhenger av navngivingen girvelgeren der har fått. Vanskelig å si hvor mye kortere kastet blir, men jeg synes at det blir akkurat passe om man får lov å si sånt. Standard på E39 er litt for langt og skikkelig "short shift - short shift" jeg har prøvd på enkelte andre biler synes jeg kan bli komisk kort. Spoiler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå