William Skagen Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Første start etter ventildekselpakning ble byttet gikk motoren helt OK, litt feiltenning på sylinder 1 og 4 (dette hadde den gjort før ved kaldstart også) og feilkode 2731 - kamakselkontrol inntak.. Virket som at det var litt mindre futt i motoren som tyder på at vanos eller valvetronic ikke var helt happy. Etter dette lot jeg den stå en ukes tid, og når jeg i går skulle starte bilen for å begynne feilsøking ble den veldig tvang. Etter mye hosting fikk jeg til slutt motoren til å gå, da med feiltenning-koder på hele venstre side av motoren (sett forfra), altså sylindere 1 til og med 4. Eneste andre feilkode etter jeg lot motoren gå i 2 minutter var 27BF som er kamakselsensor inntak på bank 2 og 2731 koden kom tilbake igjen Jeg har begynt med litt feilsøking, sjekket først at tennplugger og coiler var montert riktig, deretter koblet jeg ut de fire vanos-magnetventilene for å utelukke vanos, men motoren gikk fremdeles like dårlig. Jeg dobbeltsjekket også at de 4 kamakselsensorene var plugget inn riktig (såvidt jeg skjønner går det ikke an å koble disse feil grunnet kabellengdene). Valvetronic ble demontert og montert slik FCP-euro anbefaler og jeg lot disse "intitialisere" før første start. Har dere noen tips til hva som kan ha gått galt? Rettere sagt neste ting jeg burde feilsøke? Feilkodene hinter jo mot at kamasklene plasserer seg feil, enten grunnet vanos eller valvetronic.. Jeg legger ved bilde av "roughness fanen" fra Inpa mens motoren gikk hvis det er av nytte
Ingvaldsen Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Så på siste x5 filmen til m539 på jutub så var han uheldig å ødela noe når han demonterte valvetronic aktuatoren, har du gjort det samme ? Tror også han forklarte om å fikse det. sveigis, RemyNG, ehaugsnes og 1 annen reagerte på dette 4
William Skagen Skrevet Juni 3 Forfatter Skrevet Juni 3 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: Så på siste x5 filmen til m539 på jutub så var han uheldig å ødela noe når han demonterte valvetronic aktuatoren, har du gjort det samme ? Tror også han forklarte om å fikse det. Hehe, så samme videoen så var forsiktig der. Har demontert og remontert slik FCP-Euro viste i videoen sin hvor de manuelt dreier motorene, når alt var montert igjen kjørte jeg kalibrering før jeg startet bilen. Sjekket også at det ikke var noe åpenbar skade fra tidligere verkstedarbeid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå