Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hadde problemet tidligere med at bilen har jukket under gasspådrag i 1,2,3 gir. Sendte bilen til bilia verksted og funnet ut at det er fordelingkassen som er mest sansynlig dårlig. Bilen min har gått 162 000 km x drive 2015 f34 gt. Har folk kjennt på dette problemet? og er det vits å bytte til en ny fordelingkasse, så på prisen og det er 10 000+ for bukt , pluss montentering så rundert 15 000+ med montering. Har folk noen tips eller kjent problemet?

Skrevet

Velkjent problem om man kjører med forskjellig dimensjon på dekk, som har mer enn 0,5% ish omkrets.

Man kan absolutt skifte clutcher i fordelingskassen, men da må man ha fagfolk, som feks RATS eller @Netlandet. Netlandet har forøvrig en fin tråd om dette problemet her inne, søk, så finner du den.

Men i ditt tilfelle kan du kanskje forsøke oljeskift på fordelingskassen og måle omkrets på dine dekk. Mulig den kan reddes inn, om det ikke har blitt kjørt for lenge med problemet.

Skrevet (endret)

Ja, fikk min byttet på nybilgaranti på min forrige F36 xdrive. Da hadde bilen gått ca 70000km. Nykking ved pådrag og ved konstant pedalposisjon. Ingen endring ved bytte til lik dekkdimensjon foran/bak. Kjørte ikke med stjernemerkede dekk før dette skjedde, og med sommerdekk som slet for mye bak kontra framme. Jeg tror det har bidratt til feilen. Kjørte med stjernemerkede dekk etterpå (Michelin), og bilen var like fin når jeg solgte den 6 år og 80000km senere.

Men prøv først med et oljeskift på fordelingskassen, det kan hjelpe. Det koster typisk en tusenlapp på typisk girkasseverksteder som RATS, Transtec etc.

Endret av papertiger
Skrevet

Nja, MÅ vel ikke. Men det virker som de fleste kjøper det. Det er sannsynligvis ikke så mye å spare på det uansett, for det er jo bare 1 liter ish olje som skal på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...