Prestegaard Skrevet Juni 19 Skrevet Juni 19 (endret) Jeg lurer på om det er vanskelig å få godkjent steg 1 på en BMW 316d e91 2012mod og evt hva man må endre/betale for å få dette godkjent bilen har 116hk og får ca 180hk Endret Juni 19 av Prestegaard
E.C. Skrevet Juni 19 Skrevet Juni 19 Det er som regel 100% umulig pga. avgass med mindre du skal dra ned til Tyskland og ordne avgasstest = bruke i området 50k eller mer på hele greia + potensielt bytte bremser til 320d-nivå . Regner med at dette ikke er aktuelt her. Det finnes enkelte som selger (TuV)-godkjent tuning, men disse tilbydere er ofte veldig tydelig på det og prisen er ofte en del ganger høyere enn vanlig remap. Enkleste (om du veldig mye vil beholde din bil) er kanskje å kjøpe 320d delebil og flytte over dyser, turbo, eksos, osv. og godkjenne som 320d med ønsket effekt.
Lysken Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 (endret) Vi vil gjerne være lovlydige borgere, men noen ganger gjør loven det urimelig komplisert for oss. Hvis konsekvensen av å ignorere urimelige regler er mikroskopisk, så kan det være fornuftig å gjøre det. Tuning er et slikt tilfelle hvor ellers lovlydige mennesker har valgt å kjøre med god samvittighet. Alle gjør det, og det skulle bare mangle. Regelryttere uten evne eller vilje til skjønn er et langt større samfunnsproblem. Endret Juli 27 av Lysken
*MrB* Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 Sannsynligheten for at en effektøkning uten fysiske endringer blir oppdaget er bortimot null. Men det er klart: Forårsaker du skade, og bilen faktisk blir sjekket, så snakker vi potensielt både regress og det som verre er.
LP760 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 Dropp arbeidet med å godkjenne slikt. Er så lite sannsynlig at du blir tatt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå