Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på om det er vanskelig å få godkjent steg 1 på en BMW 316d e91 2012mod og evt hva man må endre/betale for å få dette godkjent

bilen har 116hk og får ca 180hk

Endret av Prestegaard
Skrevet

Det er som regel 100% umulig pga. avgass med mindre du skal dra ned til Tyskland og ordne avgasstest = bruke i området 50k eller mer på hele greia + potensielt bytte bremser til 320d-nivå . Regner med at dette ikke er aktuelt her.

Det finnes enkelte som selger (TuV)-godkjent tuning, men disse tilbydere er ofte veldig tydelig på det og prisen er ofte en del ganger høyere enn vanlig remap.

Enkleste (om du veldig mye vil beholde din bil) er kanskje å kjøpe 320d delebil og flytte over dyser, turbo, eksos, osv. og godkjenne som 320d med ønsket effekt.

  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Vi vil gjerne være lovlydige borgere, men noen ganger gjør loven det urimelig komplisert for oss. Hvis konsekvensen av å ignorere urimelige regler er mikroskopisk, så kan det være fornuftig å gjøre det. Tuning er et slikt tilfelle hvor ellers lovlydige mennesker har valgt å kjøre med god samvittighet. Alle gjør det, og det skulle bare mangle. Regelryttere uten evne eller vilje til skjønn er et langt større samfunnsproblem.

Endret av Lysken
Skrevet

Sannsynligheten for at en effektøkning uten fysiske endringer blir oppdaget er bortimot null.
 

Men det er klart: Forårsaker du skade, og bilen faktisk blir sjekket, så snakker vi potensielt både regress og det som verre er. 

Skrevet

Dropp arbeidet med å godkjenne slikt. Er så lite sannsynlig at du blir tatt uansett.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...