Toga Skrevet Søndag kl. 09:04 Skrevet Søndag kl. 09:04 2015 F11 520d xdrive. Knirker i høyre caliper når jeg trykker på bremsen. Kommer også noe som føles som et "knepp" i pedalen. Mest fremtredende når jeg står stille eller kjører sakte. Ingen lyd fra bremsene ellers under kjøring. Skiver og klosser ser bra ut. Har demontert og smurt opp baksiden av klossene og sporene klossene sitter i. Smurte samtidig opp glideboltene. Sjekket boltene for festebøyla til caliper. Litt rådløs.
LP760 Skrevet Søndag kl. 10:01 Skrevet Søndag kl. 10:01 Kan du lese av feilkoder? I tilfelle det er registrert noen feil på abs sensor. Er en del alternativer som kan være årsaken her. Luft i bremsevæske/slanger Bremse pumpe Sjekk glidepinner for slakk. Sammenlign venstre mot høyre.
Otis Skrevet Søndag kl. 10:05 Skrevet Søndag kl. 10:05 Jeg har hatt nøyaktig samme problem å min e70. Da venstre foran. Fant ikke ut av problemet mitt, men det forsvant med nye skiver, klosser og det klipset utenpå caliper.
E.C. Skrevet Søndag kl. 11:32 Skrevet Søndag kl. 11:32 Knirking i caliper kommer nesten utelukkende fra anti-raslefjæra som sitter mellom klave og caliper. Det er heller ikke noe farlig. Ved fullt stopp så klemmes jo skiva ganske godt og da blir vandringen på caliper litt lengre enn ved øvrig brems. I tillegg er lyden vanskeligere å høre med litt fart pga. dekk og vindstøy, så man merker det mest når man står stille. Smøre glidebolter på BMW er noe omdiskutert. Etter boka skal man ikke det (med unntak av noen får 1-serie med liten motor som har typiske smørbare glidebolter tilsvarende andre bilmerker). Er du i tvil på tilstanden kjøp deg nye gummitetninger og evt. selve glidebolter fra ATE, koster nesten ingenting på Autodoc. Spoiler Skal du teste om lyden kommer fra den eller ikke så tar du bare av den fjæra og tester en liten tur i lav fart uten. Så finner du ut med en gang om det var den eller ikke. Otis reagerte på dette 1
Toga Skrevet Søndag kl. 12:50 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:50 1 time siden, E.C. skrev: Knirking i caliper kommer nesten utelukkende fra anti-raslefjæra som sitter mellom klave og caliper. Det er heller ikke noe farlig. Ved fullt stopp så klemmes jo skiva ganske godt og da blir vandringen på caliper litt lengre enn ved øvrig brems. I tillegg er lyden vanskeligere å høre med litt fart pga. dekk og vindstøy, så man merker det mest når man står stille. Smøre glidebolter på BMW er noe omdiskutert. Etter boka skal man ikke det (med unntak av noen får 1-serie med liten motor som har typiske smørbare glidebolter tilsvarende andre bilmerker). Er du i tvil på tilstanden kjøp deg nye gummitetninger og evt. selve glidebolter fra ATE, koster nesten ingenting på Autodoc. Vis skjult innhold Skal du teste om lyden kommer fra den eller ikke så tar du bare av den fjæra og tester en liten tur i lav fart uten. Så finner du ut med en gang om det var den eller ikke. Takk. Da starter jeg med fjæra og glidepinner. Får håpe set hjelper, også på "kneppet".
Toga Skrevet Søndag kl. 13:02 Forfatter Skrevet Søndag kl. 13:02 3 timer siden, LP760 skrev: Kan du lese av feilkoder? I tilfelle det er registrert noen feil på abs sensor. Er en del alternativer som kan være årsaken her. Luft i bremsevæske/slanger Bremse pumpe Sjekk glidepinner for slakk. Sammenlign venstre mot høyre. Kan sjekke. Leste noe om det der at hvis abs sensor ikke satt riktig så kunne en få noen ymse tilbakemeldinger i pedal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå