norbakken Skrevet August 21 Skrevet August 21 Heisann. Jeg har en e38 hvor GM-modulen tok kvelden for en tid tilbake. Jeg kjøpte en ny brukt modul og tenkte at denne ville være relativt lett å kode til bilen med ISTA-P. Det var den ikke! Etter mange forsøk så lar den seg fortsatt ikke kode inn, og nå lurer jeg på om det er mulig i det hele tatt? Er det noen som har kompetanse på å endre informasjonen i modulen slik at den blir kompatibel med bilen?
Ingvaldsen Skrevet August 21 Skrevet August 21 1 time siden, norbakken skrev: Heisann. Jeg har en e38 hvor GM-modulen tok kvelden for en tid tilbake. Jeg kjøpte en ny brukt modul og tenkte at denne ville være relativt lett å kode til bilen med ISTA-P. Det var den ikke! Etter mange forsøk så lar den seg fortsatt ikke kode inn, og nå lurer jeg på om det er mulig i det hele tatt? Er det noen som har kompetanse på å endre informasjonen i modulen slik at den blir kompatibel med bilen? skal kunne bruke hvilken som helst gm3 high modul vist du har servotronic, har donor bil likt utstyr så trenger du ikke å gjøre noe annet enn å lære sentrallåsen på nytt. endel år siden sist jeg byttet gm3 men brukte ncs ekspert for å kode den til bilens utstyr.
norbakken Skrevet August 21 Forfatter Skrevet August 21 1 time siden, Ingvaldsen skrev: skal kunne bruke hvilken som helst gm3 high modul vist du har servotronic, har donor bil likt utstyr så trenger du ikke å gjøre noe annet enn å lære sentrallåsen på nytt. endel år siden sist jeg byttet gm3 men brukte ncs ekspert for å kode den til bilens utstyr. Dette er en 96-modell, tror kanskje ikke jeg har servotronic? Modulen jeg har kjøpt er produsert omtrent samtidig, men jeg har ingen informasjon om hvilket utstyr opprinnelig bil hadde.
Ingvaldsen Skrevet August 21 Skrevet August 21 1 time siden, norbakken skrev: Dette er en 96-modell, tror kanskje ikke jeg har servotronic? Modulen jeg har kjøpt er produsert omtrent samtidig, men jeg har ingen informasjon om hvilket utstyr opprinnelig bil hadde. på så gammel bil kan @Evenlode svare bedre, men regner med ncs ekspert må til uansett
Evenlode Skrevet August 22 Skrevet August 22 Nå er jeg litt usikker hvorvidt GM3 modulene er like på E38/E39, men for min del med en 96mod E39 var det bare å sette i "ny - brukt" modul å hykke av funksjoner bilen var utstyrt med så var den oppe å gikk. Gjorde dette i samband med retrofit av Servotronic. Dette har jeg også gjort på en 2003 525d touring for kort tid siden, uten å måtte kode/nullstille modulen. Enkelt inn med bmw scanner og sjekke at opsjoner er riktig, endre det som ikke er riktig, så var det bare å reprogrammere sentrallåsen så var den bankers. E39 sine grunnmoduler får du som "low" og "high", enkelte opsjoner må man ha "high" modul for å ha funksjon i utstyr bilen er utstyrt med.
norbakken Skrevet August 22 Forfatter Skrevet August 22 11 timer siden, Evenlode skrev: Nå er jeg litt usikker hvorvidt GM3 modulene er like på E38/E39, men for min del med en 96mod E39 var det bare å sette i "ny - brukt" modul å hykke av funksjoner bilen var utstyrt med så var den oppe å gikk. Gjorde dette i samband med retrofit av Servotronic. Dette har jeg også gjort på en 2003 525d touring for kort tid siden, uten å måtte kode/nullstille modulen. Enkelt inn med bmw scanner og sjekke at opsjoner er riktig, endre det som ikke er riktig, så var det bare å reprogrammere sentrallåsen så var den bankers. E39 sine grunnmoduler får du som "low" og "high", enkelte opsjoner må man ha "high" modul for å ha funksjon i utstyr bilen er utstyrt med. Dette er en GM III «High» modul, men hvilket system må jeg ha for å huke av utstyret jeg har i bilen? ISTA-P versjonen som jeg har tror jeg ikke gjør dette?
Otis Skrevet August 22 Skrevet August 22 Jeg tror det er BMW scanner og ncs som kan dette. norbakken, Evenlode og Ingvaldsen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå