Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har en e38 hvor GM-modulen tok kvelden for en tid tilbake. Jeg kjøpte en ny brukt modul og tenkte at denne ville være relativt lett å kode til bilen med ISTA-P. Det var den ikke! Etter mange forsøk så lar den seg fortsatt ikke kode inn, og nå lurer jeg på om det er mulig i det hele tatt?

Er det noen som har kompetanse på å endre informasjonen i modulen slik at den blir kompatibel med bilen? 

Skrevet
1 time siden, norbakken skrev:

Heisann.

Jeg har en e38 hvor GM-modulen tok kvelden for en tid tilbake. Jeg kjøpte en ny brukt modul og tenkte at denne ville være relativt lett å kode til bilen med ISTA-P. Det var den ikke! Etter mange forsøk så lar den seg fortsatt ikke kode inn, og nå lurer jeg på om det er mulig i det hele tatt?

Er det noen som har kompetanse på å endre informasjonen i modulen slik at den blir kompatibel med bilen? 

skal kunne bruke hvilken som helst gm3 high modul vist du har servotronic, har donor bil likt utstyr så trenger du ikke å gjøre noe annet enn å lære sentrallåsen på nytt.  endel år siden sist jeg byttet gm3 men brukte ncs ekspert for å kode den til bilens utstyr.

Skrevet
1 time siden, Ingvaldsen skrev:

skal kunne bruke hvilken som helst gm3 high modul vist du har servotronic, har donor bil likt utstyr så trenger du ikke å gjøre noe annet enn å lære sentrallåsen på nytt.  endel år siden sist jeg byttet gm3 men brukte ncs ekspert for å kode den til bilens utstyr.

Dette er en 96-modell, tror kanskje ikke jeg har servotronic? 
Modulen jeg har kjøpt er produsert omtrent samtidig, men jeg har ingen informasjon om hvilket utstyr opprinnelig bil hadde. 

Skrevet
1 time siden, norbakken skrev:

Dette er en 96-modell, tror kanskje ikke jeg har servotronic? 
Modulen jeg har kjøpt er produsert omtrent samtidig, men jeg har ingen informasjon om hvilket utstyr opprinnelig bil hadde. 

på så gammel bil kan @Evenlode svare bedre, men regner med ncs ekspert må til uansett

Skrevet

Nå er jeg litt usikker hvorvidt GM3 modulene er like på E38/E39, men for min del med en 96mod E39 var det bare å sette i "ny - brukt" modul å hykke av funksjoner bilen var utstyrt med så var den oppe å gikk. Gjorde dette i samband med retrofit av Servotronic. 

 

Dette har jeg også gjort på en 2003 525d touring for kort tid siden, uten å måtte kode/nullstille modulen. Enkelt inn med bmw scanner og sjekke at opsjoner er riktig, endre det som ikke er riktig, så var det bare å reprogrammere sentrallåsen så var den bankers. 

E39 sine grunnmoduler får du som "low" og "high", enkelte opsjoner må man ha "high" modul for å ha funksjon i utstyr bilen er utstyrt med. 

 

Skrevet
11 timer siden, Evenlode skrev:

Nå er jeg litt usikker hvorvidt GM3 modulene er like på E38/E39, men for min del med en 96mod E39 var det bare å sette i "ny - brukt" modul å hykke av funksjoner bilen var utstyrt med så var den oppe å gikk. Gjorde dette i samband med retrofit av Servotronic. 

 

Dette har jeg også gjort på en 2003 525d touring for kort tid siden, uten å måtte kode/nullstille modulen. Enkelt inn med bmw scanner og sjekke at opsjoner er riktig, endre det som ikke er riktig, så var det bare å reprogrammere sentrallåsen så var den bankers. 

E39 sine grunnmoduler får du som "low" og "high", enkelte opsjoner må man ha "high" modul for å ha funksjon i utstyr bilen er utstyrt med. 

 

Dette er en GM III «High» modul, men hvilket system må jeg ha for å huke av utstyret jeg har i bilen? ISTA-P versjonen som jeg har tror jeg ikke gjør dette? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...