Gå til innhold

BMW 520D E60 problem med turtall


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett rart problem med en E60 jeg har stående, jeg kjørte bilen hjem for noen mnd siden med dårlig clutch (vond og få i gir) så nå har jeg endelig fått somlet meg til å bytte clutchen, nå går den lett i gir og ingen ulyder som det var før jeg byttet den.

 

Bilen henger i luften med bakhjul i det fri, motoren høres fin ut og jeg får bra med turtall når den står i fri, men når jeg setter den i gir og gir på så skjer det ingenting, den ligger på 1000 rpm ca og antispinn lampe kommer på.

Dette var også før jeg byttet clutch.

Det jeg har gjort før jeg har byttet clutch er at jeg har vært nede med bakstilling og byttet alt av bremser og sensorer, samt byttet fremre eksosrør, har også vært nede med hele eksosrøret.

 

Har søkt etter feilmeldinger i Bimmerlink og får opp feilmeldinger som jeg ikke mener er helt relevante.

 

Feil på glødeplugger

Bremseklosser for lite igjen foran og bak (Disse er byttet og nye sensorer, ingen feilmeldinger inne i menyen i bil, viser kun at de er på overtid når det gjelder skifte i service meny)

 

PDC har feilmelding 9E3B

Noen feilmeldinger på baklykt

 

Og feilmeldinger på Ac

 

 

 

 

Skrevet
28 minutter siden, E.C. skrev:

Og hvis du skrur av antispinn helt da?

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på nei, fortsatt samme problem bare at nå går turtallet opp til 1500 når bil står i gir, så det må jo være ett eller annet her ja.

Skrevet
57 minutter siden, E.C. skrev:

Skrudd heeeeelt av med å holde knappen i 5-10 sekunder?

 

Da funket det ja, hva er det som kan være galt her da? Kan jeg ha revet av noe kabler eller noe vakum slanger til antispinn systemet når jeg har holdt på framme ved motor? Kjenner ikke så mye til disse antispinn systemene, men husker på E39 så kuttet det motor effekt når hjulene begynte å spinne.

 

Har også tatt diagnose med Ista nå, viste ikke noe feilmeldinger relatert der heller, bremseslitasje varsler feilkoder er heller ikke aktive lenger.

Skrevet

"Problemet" ditt er at bilen din er på en løftebukk...

Hadde vært jævlig dårlig antispinn om du kunne komme opp i 3-4000 rpm i gir når fronthjula står stille.

Skrevet
4 minutter siden, E.C. skrev:

"Problemet" ditt er at bilen din er på en løftebukk...

Hadde vært jævlig dårlig antispinn om du kunne komme opp i 3-4000 rpm i gir når fronthjula står stille.

Hehe, ja det sier nok seg selv sikkert, men takk for svar 🙂 

Skrevet
53 minutter siden, E.C. skrev:

Ja, i grunn. Ta deg en testtur og se hvordan det går :)

Må bare fikse resten her først, er ikke funk i venstre baklykt og ikke virker den elektriske låsen på bakluke, har vært brann baki bil pga forrige eier har ignorert tilbakekalling på strømkabel.

Men forøvrig så ser kablene hele ut, så lurer på om det kan være brudd i bakluke, eller gjelder det bare E61?

Skrevet

Kan være brudd på sedan også, men som regel sjeldnere. Bør jo være overkommelig å måle i begge ender, koblingsskjema finner du jo i ISTA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...