egilkv Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Har installert INPA og NCSEXPERT på en maskin med Windows7 etter beskrivelsen fra Otis. Bruker en K+DCAN-kabel satt opp som COM1 og latency 1ms. INPA fungerer tilsynelatende, men avhengig av hvilken modul jeg snakker med dukker det opp feilmeldingsbokser med melding IFH-0010 og IFH-0009 som må kvitteres ut hele tiden. Så alt er ikke i orden. NCSEXPERT, laster expertmodus, men F1 og F3 leser ikke chassisnr. I stedet får jeg en feilmeldingsboks med COAPI-1065, og en del til, om at den ikke finner A_E60LM2. Ser det står en del plasser om at biler fra før 2007 trenger pinne 7 og 8 koblet sammen. Adapteret mitt har ikke bryter for dette, men det var lett nok å lage. Men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell.
Otis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Er alt bra med bilen din da? En annen ting du kan sjekke er obd konfigurator fila. Husker ikke hvilket valg det var, men du har 3 mulige. egilkv reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 1 hour ago, egilkv said: Ser det står en del plasser om at biler fra før 2007 trenger pinne 7 og 8 koblet sammen. Adapteret mitt har ikke bryter for dette, men det var lett nok å lage. Men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell. Det utgjør ingen forskjell på din bil fordi du ikke har noe i andre enden på pin 8. Så enkelt er det. Denne "hacken" fungerte på noen utvalgte E36 og E39 hvor man hadde en sekundær K-linje og brukte en adapter/feilkodeleser som ikke hadde den koblingen. Du har "gammel bil" med K-line, så din kommunikasjon går via pin 7. Ikke via D-CAN som er på pin 6 + 14. Det kan du bekrefte ved å skru opp OBD-kontakten og observere mangel på ledninger i respektive tilkoblingspunkter. Siden du tilsynelatende kommer deg litt på vei i INPA så høres ikke det ut som at du nødvendigvis har noe problem med selve adapteren. egilkv reagerte på dette 1
egilkv Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Typisk, når man poster noe så finner man ut av ting rett etterpå. Problemet i INSTA skyltes at jeg IKKE hadde satt latency til 1ms.. Jeg trodde jeg hadde, men hadde nok glemt OK, for da jeg sjekket, stod den til 16. Da jeg satte den til 1ms begynte INSTA å fungere perfekt så lang jeg kan se. Problemet med NCSEXPERT skyldtes at jeg hadde misforstått hvordan DATEN skulle legges inn. Fant noen andre instruksjoner (under) som var greie å følge, og da fungerte alt. Til slutt, pinne 7 og 8 skal ikke være koblet sammen på E60, selv om modellåret er før 2007 (som det står noen steder). -------------------------------------------------------------------------------------- For NCSExpert to install or update the daten files, copy the files from SP-daten- E##\daten to the C:\NCSEXPER\DATEN\E##\ (where E## is whatever chassis you're updating). You will also want to copy the files from SP-daten- E##\SGDAT to C:\NCSEXPER\SGDAT (they're not separated into different chassis in NCS Expert, so you just want to copy and paste everything to that directory. Overwrite everything it asks about). Then copy the files from SP-daten-E##\ECU to C:\EDIABAS\ECU After copying the daten files to c:\NCSEXPER\DATEN\E## copy the following files to the following locations: copy C:\NCSEXPER\DATEN\E##\*.000 C:\NCSEXPER\DATEN\ copy C:\NCSEXPER\DATEN\E##\*.DAT C:\NCSEXPER\DATEN\ copy C:\NCSEXPER\DATEN\E##\*.ASC C:\NCSEXPER\DATEN\ E.C. og mr.pingu reagerte på dette 2
E.C. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Typisk dette ja, er vel 9/10 ganger feil på oppsettet når det ikke funker hos folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå