Jan E-28 Skrevet i går, 15:22 Skrevet i går, 15:22 Bakstillingen på min er blitt litt lurvete. Så tenkte å bytte når den først skal senkes ned pga annen jobb. "Alle" sier det er samme travers bak på E90 og flere andre modeller fra rundt 2006. Men alle bensin har SN 33316783713 og alle diesel har 33316783714 (samt M3 har egen). Så hva er forskjellen på disse? Ser ut til at de fleste braketter og fester til sensorer og kabler/slanger er klipset eller skrudd og kan flyttes. Så hva risikerer en om en får tak i "feil" bærebro?
Yngvejos Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Tror ikke det er noen praktisk forskjell. Jeg kjøpte en på Finn som skulle være til E90. Montasjen gikk fint helt til bolt nr 16 på dette bildet skulle monteres. Synes å huske at den var alt for lang til den nye traversen. Tok det opp med selger og fikk aldri svar på hvilken bil denne egentlig kom fra, men fant etter hvert ut at tilsvarende bolt fra E84 X1 hadde riktig lengde. Jeg mistenker at denne traversen kom fra en E84 eller en F30. Edit: En på e90post påpeker at diesel og bensin bla har forskjellige travers foringer og differensialforinger, så hvis delenummeret til traversen inkluderer disse, er kanskje dette forskjellen. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1504759 Endret 23 timer siden av Yngvejos
Jan E-28 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Så din gamle bolt fra E90 var for lang til den traversen du fikk, selv om resten av traversen var lik og passet når du kjøpte E84 bolt? 🤔 Mulig det er som de nevner i linket at kanskje traversene er like, selv med div PN og at det er innpressede foringer som utgjør forskjellen... Fant en selger som hadde mye traverser for div biler og sier han har 4 til diesel og to til bensin og de ser helt like ut og det er ingen forskjell i følge han... Så få håpe at jeg ikke møter noen problemer med å få en tilsendt 🙏 Spesielt siden jeg bytter jo ut alle 11 😮 foringene i den uansett.
Haug530D Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 8 timer siden, Jan E-28 skrev: Så din gamle bolt fra E90 var for lang til den traversen du fikk, selv om resten av traversen var lik og passet når du kjøpte E84 bolt? 🤔 Mulig det er som de nevner i linket at kanskje traversene er like, selv med div PN og at det er innpressede foringer som utgjør forskjellen... Fant en selger som hadde mye traverser for div biler og sier han har 4 til diesel og to til bensin og de ser helt like ut og det er ingen forskjell i følge han... Så få håpe at jeg ikke møter noen problemer med å få en tilsendt 🙏 Spesielt siden jeg bytter jo ut alle 11 😮 foringene i den uansett. Det er kraftigere Traversforringer til Diesel utgavene og siden Traversene kommer med foringer installert har de forskjellig delenummer. Traversene er forøvrige like på 1 og 3 serie, henholdsvis E8X og E9X.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå