Stein60 Skrevet i går, 07:44 Skrevet i går, 07:44 Da jeg må av med bakskjermen, så trenger jeg nye plastklips for å få på hjulbuene igjen. Hvor kjøper dere dette? Biltema/Thansen/Jula og hvilken type skal brukes?
Otis Skrevet i går, 08:34 Skrevet i går, 08:34 Dette er varenummeret 51777171004, og det er popnagel-klips, så jeg er ganske sikker på at Biltema ikke selger disse. Jeg har hatt stort hell med å kjøpe med dette varenummer fra Aliexpress. En pakke med 100 stk kosta vel 50,- ish. OE klips fra BMW er ganske dyre. For å montere de, så trenger du også en plast-popnagel-tang.
mr.pingu Skrevet i går, 09:11 Skrevet i går, 09:11 Jeg byttet de ut med annen variant som er bl.a. brukt i motorrommet. Disse trenger ikke spesialverktøy og er ikke like ille å fjerne https://a.aliexpress.com/_EJsB3oC
Otis Skrevet i går, 11:13 Skrevet i går, 11:13 Jeg ser for meg at de bruker popnagel klips, pga deler som kan i teorien flyge av i høy fart. Men jeg ser årsaken til at du har endret til en annen type klips ja. mr.pingu reagerte på dette 1
Stein60 Skrevet i går, 11:14 Forfatter Skrevet i går, 11:14 2 hours ago, mr.pingu said: Jeg byttet de ut med annen variant som er bl.a. brukt i motorrommet. Disse trenger ikke spesialverktøy og er ikke like ille å fjerne https://a.aliexpress.com/_EJsB3oC Takk for tips. Problemet er at jeg ikke har tid til å vente på AliExpress... Prøver noen fra Jula tenker jeg
mr.pingu Skrevet i går, 11:46 Skrevet i går, 11:46 11 minutes ago, Otis said: Jeg ser for meg at de bruker popnagel klips, pga deler som kan i teorien flyge av i høy fart. Men jeg ser årsaken til at du har endret til en annen type klips ja. Jeg kan ikke se for meg at hjulbue list flyr av gårde som sitter med både med klips (6 sånne popnagler, 6 sånne hvite klips(51777171002) og så har selve listen også plast hemper/klips. Må veldig mye til før hele lista blir borte. Om den løsner har man antageligvis større problemer enn det 😛 Riktignok snakker jeg nå F48, men på alle BMW bilene jeg har jobbet på er det ganske generøs med klips på disse listene. Og selve hjulbue sitter også med de "bunnplate" skruer (pipe 8mm)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå