thansen Skrevet Fredag kl. 21:50 Skrevet Fredag kl. 21:50 (endret) LITEN OPPDATERING: Har bestilt nye stab stager og denne gang lemförder, siden de er relativt billige og enkle å bytte. Foreløpig peker alt mot stabilisator stagene, selv om de visuelt og klarer ikke for hånd å kjenne noe slark på de. Kan kanskje være swaybar fõringer da jeg glemte å innspisere disse da jeg var under bilen. Har byttet disse delene: Stab stag x2 2022 Bærearm nedre x2 2022 Bærekule x2 2022 Ytre endeledd x2 2023 Bærearm fremre x2 2023 Indre endeledd x2 2025 Har ikke byttet støtdemper foran og tårnlager til den. Men virker ikke som at støtdemper er gåen da den demper fint. Er litt usikker hvordan man sjekker tårnlager. Legger video av lyden i kommentarfeltet. Kan det være bankestagene/stab stagene som må byttes ? Har ikke byttet alle delene pga denne lyden. Oppdaget først denne lyden i høst. Endret Søndag kl. 10:39 av thansen
Otis Skrevet Fredag kl. 22:19 Skrevet Fredag kl. 22:19 Høres ut som stabstag eller tårnlager, synes jeg.
thansen Skrevet Fredag kl. 22:20 Forfatter Skrevet Fredag kl. 22:20 Just now, Otis said: Høres ut som stabstag eller tårnlager, synes jeg. Ja var det chatgpt også mente. Men hører ingen ulyder når jeg feks trykker ned på høyre skjermen, eller dreier rattet til venstre og høyre. Stab stag da ?
Otis Skrevet Fredag kl. 22:30 Skrevet Fredag kl. 22:30 Njæ, tror ikke du kan ta bort mistanken fra tårnlager heller, med en sånn test. Men stabstag er jo enklest å sjekke da. Om du kan jekke opp begge sider samtidig. Og det kan man på BMW. Så er det å bryte å bøye. Men. Stabstag er svært rimelig, så det er nesten like mye arbeid å sjekke for slitasje som å skifte de.
Otis Skrevet Fredag kl. 22:32 Skrevet Fredag kl. 22:32 Hvis tårnlager ikke har vært byttet før eller du ikke vet når, så er de sannsynligvis ødelagt. thansen reagerte på dette 1
thansen Skrevet Lørdag kl. 13:13 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 13:13 Hva, hvis noe - er forskjellen på e83 chassie demperene? Feks jeg har installert Bilstein sine dempere som egentlig er for "M sport oppheng" på en vanlig e83. Alt passet og var ikke noe forskjell som jeg kunne se eller merke. Dette var til en annen bil. Så har jeg en Bilstein fjæring til høyre siden liggende ny i eske, og skulle bestille til venstre med fjæringer og bumpere. Eurodel mener de ikke passer bilen min, men jeg har jo installert det før uten problemer. Noen som vet om det bare er karakteristikken til selve demperen? At den kanskje er stivere eller noe? Burde jeg egenltig bytte selve fjæren også ? De som er på er ikke rustet eller noe.
thansen Skrevet Lørdag kl. 16:09 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:09 Har nå sjekket. Det er ikke noe feil med stab stag, tårnlager eller støtdemperen.
Otis Skrevet Lørdag kl. 16:49 Skrevet Lørdag kl. 16:49 Nåhå... Finnes det noen stag i motorrommet som må skrus fast da? Noe som er løst? Er alle bolter skrudd korrekt til?
thansen Skrevet Lørdag kl. 17:29 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:29 35 minutes ago, Otis said: Nåhå... Finnes det noen stag i motorrommet som må skrus fast da? Noe som er løst? Er alle bolter skrudd korrekt til? Det høres ikke ut som noe løse bolter. Byttet også indre endeleddene igår. Klarte ikke se noe unormalt der. Fulgte disse testene isted. Eneste jeg klarte å se var når bilen stod stille på bakken, og ratte dreies fra side til side. Så bevegde gummien seg litt. Men dette var tilfelle på begge sidene, vil anta at dette er normalt pga opphenget vil bevegese ettersom. Legger ved video av hvordan tårnlageret bevegde seg når jeg drev å svingte med rattet. Det var ingen opp og ned bevegelse da jeg prøvde å sette en planke under forhjulet og jekket den opp å ned.
thansen Skrevet Lørdag kl. 17:31 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:31 (endret) https://imgur.com/a/f0wIVQF Endret Lørdag kl. 17:32 av thansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå