rubves Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Bilen ellers er i topp stand, det som er tingen for min del, og jeg er nok med ganske stor sikkerhet bilens siste eier Og når jeg finner motor til 45.000kr og jeg kan gjøre jobben selv, så synes jeg ikke det er en alt for ille investering når jeg likevell skal ha bilen. flytter jo over det meste med unntak nye turboer da muligens Verktøy til sjekke slakk i register har jeg ikke, men har ista+, syns og hørt at man kan sjekke dette med kun ista som måler slakk med en eller annen sensor når motoren roterer? eller er jeg helt på bærtur?🤯
Ingvaldsen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 minutt siden, rubves skrev: Verktøy til sjekke slakk i register har jeg ikke, men har ista+, syns og hørt at man kan sjekke dette med kun ista som måler slakk med en eller annen sensor når motoren roterer? eller er jeg helt på bærtur?🤯 dette gjelder nok på b47 å b57, men verktøy for å sjekke på N motor er ikke så dyrt. det blir nok mye mer en 45k for å bytte motor om du skal gjøre jobben skikkelig, ting som nesten garantert blir en del av jobben er høytrykkspompe, reimhjul, vannpompe, evt turbo, drivakslinger foran, mellomaksling til framdrift, hjulllager, casterstag, motorfester osv... plutselig er du på 70-90k i utgifter. og når bilen da er gått 300-350k så er vell denne neppe verdt mer en 100k uten at jeg har sjekket finn i det siste på slike biler. E.C. reagerte på dette 1
rubves Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Verdien på bilen har ikke så mye og si for min del da jeg ikke skal selge den, 70-90k er fortsatt billigere enn 150k for en lik bil med ca. samme km.stand og da spørsmål om tid igjen før det samme skjer😅 Men har jo en sentimental verdi også denne bilen så ønsker jo å holde liv i den for den grunn også Kunne jo gått for en annen brukt motor også da, en kompis fikk en n47d20c for 20.000kr gått ca. 200.000km, byttet register før installasjon. Men skal si det frister mer med en overhalt motor med "0" km
rubves Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden (endret) 1 time siden, ///M-ini95 skrev: I teorien kan man kjøpe en 520d motor og "bygge" den om til 25d motor uten kjempestore vanskeligheter. Om jeg kjøper en n47d20C motor så vil jeg kunne flytte over alt fra min gamle D motor til den og det vil være likt? Grunnen er at jeg ser nå hos huggere at C er veldig lett å få tak i, ligger på 10-25k i pris brukt🤑 Da kutter jeg jo mye av kostnaden med å ha div reserve deler som kan brukes om hverandre siden det følger mye med på bruktmotoren Endret 10 timer siden av rubves
///M-ini95 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 24 minutter siden, rubves skrev: Om jeg kjøper en n47d20C motor så vil jeg kunne flytte over alt fra min gamle D motor til den og det vil være likt? Grunnen er at jeg ser nå hos huggere at C er veldig lett å få tak i, ligger på 10-25k i pris brukt🤑 Da kutter jeg jo mye av kostnaden med å ha div reserve deler som kan brukes om hverandre siden det følger mye med på bruktmotoren Hvis man ser i delekatalogen, så er ting som blokk,topp,stempel, veiv,kam etc helt like. Det som åpenbart er annerledes, er det som er på utsiden av motoren. Utenom olje/vakuumpumpe, så virker det som det ikke krever noe "åpning" av motor for å gjøre en 20d motor om til 25d motor, men anbefaler at du studerer delekatalogen mellom disse motorene nøye. Plutselig er det noen vesentlige forskjeller inni motoren, men det lille jeg har sjekket opp tyder på at de er 99% like. Her har du en som bygde om 730d til 740d. Blir vel samme prinsippet. rubves reagerte på dette 1
rubves Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden ChatGPT sier også dette er ganske rett frem, spennede greier, skal lese meg opp på dette, mulig det blir løsningen😎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå