Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en 530e xdrive 2021 mod

Når jeg setter på forvarming gjennom app’en, så kommer det kun kald luft i bilen. 
Når jeg kjører på strøm, så kommer det heller ikke varme. Det kommer heller ikke varme på frontruten, når jeg kjøre den funksjonen. 
Når jeg kjører på bensin er alt ok. 

Er det noe jeg ikke har aktivisert eller hva kan være galt? 

Takk for all hjelp

Skrevet

Får du umiddelbart varme når motoren er i gang? 

Eller kommer varmen jevnt, etterhvert når motoren blir varm?

Skrevet

Men jeg tenkte litt mer på dette. 

Og konklusjonen min er at det er noe som er defekt. Du har et varmeelement som varmer kjølevannet, men elektrisk. Så jeg tror at selve varmeelementet som skal varme kjølevannet er defekt eller signaler som skal styre dette. 

Så du må nok uansett ta en diagnose for å komme videre.

Jeg kan ikke se at det finnes noen innstillinger som gjør at du kan stoppe varme funksjonen helt, utenom å ha temperaturen på minimum. 

Skrevet (endret)

Det at den elektriske varmeren er ustabil på BMW hybrider er ikke noe nytt dessverre. Jeg har akkurat samme problem med min 330e. Jeg gjetter det er den elektriske varmeren som har sagt natta siden det bare skjer på strøm, med en gang motoren er på så blir bilen varm som bare det. Men noe som er interessant er at varmeren funker så lenge gradene ikke er på maks, på min er maks 28c, men varmeren funker som bare det på 25c på strøm og oppvarming via appen. Akkurat som at varmeren tar for mye strøm på 28c og bilen bare sier noooooopeeeeee, men på 25c så drar den akkurat lite nok strøm til at bilen er OK med det... Merkelige greier.

Endret av MagnusAG99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...