Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvordan man henter ut navigasjons FSC fra en CIC-MID i en E87?

CIC-MID oppfører seg annerledes enn vanlig CIC, så det er visst en annen fremgangsmåte.

All informasjon jeg finner sier bare at det «må gjøres annerledes», men ingen som deler hvordan. 

Endret av Makky123
Skrevet
5 minutter siden, mr.pingu skrev:

Jeg vet ikke om det er enklere måte men det virker som .fsc filene er lagret på disken så om henger harddisken på en Linux-data kan man lage en image av disken og så gå gjennom filer. 

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1426773

https://www.reverseeng.dev/2024/03/18/generating-the-bmw-cic-mid-navigation-fsc/

Er ikke harddisk i CIC-MID, men «flashminne» som er fast.

Skrevet
45 minutes ago, Makky123 said:

Er ikke harddisk i CIC-MID, men «flashminne» som er fast.

tsja… ehm 

Som sier segselv har jeg ikke erfaring med den jeg bare prøve å komme med forslag / ideer. Har den Ethernet på kretskortet? Regner med det må være mulig med noe direkte kommunikasjon som Ethernet eller noe.

Har du prøvd tool32, har du prøvd ISTA-P? ISTA-P kan hvertfall skrive/importere FSC mener jeg å huske.

Skrevet

Jeg hadde en fsc emulator i min E90 når jeg satt inn CIC-MID med DAB+. Tror det er fordi ingen har tatt seg bryet med å gjøre jobben med å ta ut FSC av MID, men heller brukt tiden på den store CIC..

Skrevet
20 timer siden, Øyvind L. skrev:

Jeg har denne liggende fortsatt.

Med FSC emulator. :=

image.thumb.png.7ac37d8b97ff352de17463f86495bfa0.png

Takk for tilbud, litt begrensa hvor mye jeg gidder å koste på ny enhet på en sliten 2009 modell 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...