KristianEkren Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Heisann Slepering ble defekt på min F11. Kjøpte en som huggeriet mente skulle passe til min bil. Men det virker som de tok feil. Er litt forskjellig nr på de. Værtfall forskjellig SW nr imens HW nr stemmer. En kjenning kodet inn den nye til meg. Men får masse rare feil som at viskere starter og gå med engang med trykker på startknappen. Likeså vindusspylern går amok. NV og flere andre førerassistent systemer svikter også. Og på diagnose mener den at flere "knapper" henger på på stalkene. Forslag?
Saltkjelen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Delenumrene er bare etterfølgere av hverandre og er samme del. SZL på F-serie er bare en «knapp» og ingen kodet del, så hva vedkommende har kodet er ikke lett å si. Enten er SZL og sleperig du har fått defekt, eller så er det noe annet galt. Tar du diagnose med ISTA eller brukes det noe annet tjafs? ahj reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden HW er på begge 050000 SW på den er levert med litt nyere software fra fabrikk men det kan oppdateres med ISTA eller E-sys. @Saltkjelen Har ikke F1x fortsatt FRM og egen SZL? Det ble ikke før F3x at det var integrert i FEM og enda senere ble FEM+REM til BDC.
Saltkjelen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 30 minutter siden, mr.pingu skrev: HW er på begge 050000 SW på den er levert med litt nyere software fra fabrikk men det kan oppdateres med ISTA eller E-sys. @Saltkjelen Har ikke F1x fortsatt FRM og egen SZL? Det ble ikke før F3x at det var integrert i FEM og enda senere ble FEM+REM til BDC. Ja, du har rett, my bad (unntaket er F1x/F0x). Da står man uansett igjen med at det er feil med SZL, kodingen eller feil på andre moduler som sender signal til SZL. Det beste er i alle fall å starte med diagnose med ISTA. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 37 minutes ago, Saltkjelen said: Ja, du har rett, my bad (unntaket er F1x/F0x). Da står man uansett igjen med at det er feil med SZL, kodingen eller feil på andre moduler som sender signal til SZL. Det beste er i alle fall å starte med diagnose med ISTA. Om jeg må gjette; feil på brukt SZL. Det er ikke første gang jeg ser det. Så man kommer ikke unna det første steget og det er feilsøke med ISTA for å bekrefte / avkrefte det. Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ja, brukte SZL kan gi mye rare feil, spesielt om SZL med slepering er demontert med sving på rattet. Da er det fort gjort å ryke sleperingen med de feil det medfører.
KristianEkren Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Det ble brukt Autel maxisys til en liten formue. Skal få en "ny" bruktdel av de nå. Ny del fra GS/koed koster hele 8400,-. Så håper og slippe det SZL gir tydeligvis mye flotte feil har jeg funnet ut ja
Saltkjelen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Se hva som skjer med ny SZL nå. Om ikke er veien å gå mot diagnose med ISTA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå