Vegard_ Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Nå var det endelig min tur til å eie en E28! Fargen er Saturn blue over blå stoff interiør, manuell girkasse (eneste kravet jeg hadde). Bilen er HS registrert og har vel holdt seg mesteparten av livet i nærheten av eller i Gudbrandsdalen, nå får den fortsette livet her i Øyer (om jeg får den i gang). Denne har nok mange historier bak seg, og om noen tilfeldigvis har noe kjennskap til denne så gjerne kommenter! Bilens skiltnr er HS58210 Den ble lagt ut på Facebook og jeg hoppet umiddelbart inn i bilen og kjørte til Otta for å se på den. Etter en hyggelig prat med selger så kjøpte jeg bilen der og da. Dette er en enkel 518i med manuell gir i litt grov tilstand, men den ser relativt grei ut totalt sett 🙂 den har vært avregistrert siden 2009, og kun blitt kjørt litt her og der. Om det har vært på prøveskilt og noen lengre turer eller om det kun har vært rundt på gårdsplassen vet jeg ikke. Det jeg ble fortalt er at en tidligere eier bytta noe deler rundt gnist og tenning, men så ikke fått start på den. Dette var ca 2-3 år siden fikk jeg høre. Den stod godt inneparkert når jeg tok første turen for å se på den. Det er jo ikke noe problem når folk som bruker plassen er medgjørlige, vi fikk flytta unna det som trengtes. Det var en liten kamp for å få den opp på hengeren med igjenrusta bremser og flatt hjul. Hjemme og inn i garasjen, ved siden av neste "daily driver", en v70 D5 Det fulgte med haugevis av deler, og de skal jeg vise fram her inne. Jeg må bare gå gjennon alt først og sortert. Interiøret er i ganske god stand for hva bilen er tenker jeg. Dekselet til ryggen og en B stolpe er vel det eneste som burde gjøres noe med. Også til slutt det jeg har sett som må gjøres noe med, div lykter må byttes og antageligvis må det sveises rust før PKK. Høyre fordør hadde fått seg en ganske god bulk, i følge tidligere eier var en snøplog uheldig og kom borti. Slik rust er det på begge sider, gulv, kanaler og hjulbuer ser ellers ganske bra ut for alderen. Noe arbeid må til i motorrom. Panser og koffertlokk er veldig bra for rust På bilen stod en pfeba frontleppe allerede montert, og mtech spoiler lå i baggasjerommet. Denne tråden blir det nok oppdatert ettersom jeg gjør noe på bilen, da det blir litt lenge mellom hver oppdatering i E39 tråden selv om jeg gjør mye på den og. Siden jeg er helt fersk på E28, gjerne kom med tips, tricks og rop ut om jeg gjør noen grove feil! 😅 ///M-ini95, Sverre 2468 og sveigis reagerte på dette 3
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Gratulerer med e28. Endelig en tråd til med e28 ,det liker jeg veldig godt . Dette blir morro og følge helt klart ,ser og du har litt og ta tak i men trøsten her er at disse er lette og fikse få opp og gå med mindre de er knekkebrød edition 😊. Rusten du har på denne ,er vel ca sånn min og var . Men bare å gønne på ,så er du der . Et lite tips her nå når du skal til. Begynn fra en kant og bli ferdig med det ,så fortsetter du og plutselig er du i mål . Mange roter det til med og begynne overalt ,da mister du motet og bil blir skjelden ferdig . Jeg liker og biler med sære farger og denne er det jo ikke for mange av . Igjen morro 😊 Vegard_ reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 30 minutes ago, sveigis said: Gratulerer med e28. Endelig en tråd til med e28 ,det liker jeg veldig godt . Dette blir morro og følge helt klart ,ser og du har litt og ta tak i men trøsten her er at disse er lette og fikse få opp og gå med mindre de er knekkebrød edition 😊. Rusten du har på denne ,er vel ca sånn min og var . Men bare å gønne på ,så er du der . Et lite tips her nå når du skal til. Begynn fra en kant og bli ferdig med det ,så fortsetter du og plutselig er du i mål . Mange roter det til med og begynne overalt ,da mister du motet og bil blir skjelden ferdig . Jeg liker og biler med sære farger og denne er det jo ikke for mange av . Igjen morro 😊 Takk! Første mål er å få motoren til å starte, så bremsene til å stoppe. Får så se om jeg får tak i forlykter, enten komplette eller om det er mulig å skaffe kun glasset? Blir spennende å se hva som kan dukke opp på en eu kontroll i hvertfall. Når man er lei E39 pga elektriske rariteter så er det godt å holde på med noe som er så analog som denne. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå