Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har peiling på hvordan jeg skal få liv igjen i skjermen min? (I-drive) Har lys i skjerm, men ingen tekst eller bilde. Jeg har kjøpt fistune dab, og skulle aktivere dette i BimmerUtility. Under operasjoen gikk skjermen i svart. Når jeg går inn i E-SYS får jeg beskjed om at jeg mangler full PSDZDATA for å kode programvaren på nytt!

Skrevet

Trenger ikke full PSDZ for "injecte CAFD"*. 
Hvor får du den beskjeden? 

*Knappen kan også hete Detect CAFD for SWE 

BimmerUtility kan også finne riktig CAFD og sette inn. 

Skrevet
På 30.4.2026 den 7.08, mr.pingu skrev:

BimmerUtility kan også finne riktig CAFD og sette inn.

Jeg har BimmerUtility. Skal prøve med den

Skrevet

Nå har jeg klart å få idrive opp og gå igjen. Jeg tok bort kode (564) fra BimmerUtility igjen, og klarte å få idrive tilbake via E-Sys etter det. Så nå er alt som før. Jeg har koblet til Fistune. Jeg har forstått nå at jeg har hentet strøm fra denne på feil plass. Bør kanskje hente fra sigarettenner. Strøm som følger tenning. Det jeg er ute etter er at jeg ønsker «Hel integrert DAB» Vil ha DAB under FM/AM

Jeg aktiverte denne via dongel for 2 dager siden, og jeg skulle legge til DAB via Bimmer Utility etter det. Dette er BMW Gran tourer F46 (2015 modell) Da krasjet skjermen.

Skal ikke det være mulig å få dette til på et vis?

Skrevet

Jeg har laget en oversikt over sikringer og forskjellige kurser på F48, som er ganske like F46. Sikringsboksen er 100% lik og dermed er kurser 100% lik. Det finnes noe små forksjeller i sikringsnummere. 
https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=31034225

med denne info burde du kunne finne riktig sikring i forhold til det du ønsker.

Jo da DAB kan man legge til, tror det bare gått noe annet feil med koding at det gikk ikke. Ellers kan du bruke SVT compare i BimmerUtility og kode de FDL endringer manuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...