Haug530D Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Jeg og guttungen var på kino i går og kjørte da E60'n men jeg synes den virket noe slapp og når jeg kom oppimot 2500 omdreininger var det litt som at den buttet imot. Tok iallefall idag og koplet til min Launch X431 og kjørte diagnose og live data, har ikke fått hentet ut live data men her er feilkodene, er det bare og bytte dpf eller fjerne innmat? Og A0B1 CAS: Input, Selector-Lever Position, Implausible Current, skjønte ikke helt den da dette er en bil med manuelt gir. Var ute og kjørte i dag også og etter en stund så gikk den som en kule. DTC Description State A0B1 CAS: Input, Selector-Lever Position, Implausible Current 4232 DDE: Glow Plug, Cylinder 3 Current 4242 DDE: Glow Plug, Cylinder 4 Current 4587 DDE: Heated Fuel Filter History 4020 DDE: Exhaust Temperature Sensor Upstream Of Particulate Filter, Signal History 4030 DDE: Exhaust Temperature Sensor Upstream Of Catalytic Converter, Signal History 43E2 DDE: Throttle Valve, Activation History 41AB DDE: Charge-Air Pressure Sensor History 4332 DDE: Rail-Pressure Control Valve, Activation History 3F01 DDE: Charge-Air Pressure Sensor, Signal History 4152 DDE: Swirl Flaps, Activation History 4D00 DDE: Particulate-Filter System History 5F45 DSC: Brake-Fluid Level Too Low History D356 No Message (Torque, 0x0AA), Receiver DSC, Transmitter DME-DDE History D355 No Message (Torque, 0x0A9), Receiver DSC, Transmitter DME-DDE History D354 No Message (Torque, 0x0A8), Receiver DSC, Transmitter DME-DDE History A3AD Message (Engine Data, 0x1D0) Faulty, Receiver KOMBI, Transmitter DME-DDE History A3AE Message (Engine Speed, 0x0AA) Faulty, Receiver KOMBI, Transmitter DME-DDE History 9E33 PDC: Wire, Ultrasonic Sensor, Rear Left History 9E35 PDC: Wire, Ultrasonic Sensor, Rear Centre Left History 9E36 PDC: Wire, Ultrasonic Sensor, Rear Centre Right History 9E34 PDC: Wire, Ultrasonic Sensor, Rear Right History 9E3B PDC: Supply, Ultrasonic Sensors History 9CB6 LM: Headlight Vertical Aim Control Coil Break Current 9C55 IHKA: Fogging Sensor Current 4212 DDE: Glow Plug, Cylinder 1 Current 4D00 DDE: Particulate-Filter System Current 447B 447B Oxygen Sensor Curr Endret 21 timer siden av Haug530D
Otis Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Du må evt se nærmere på de som er "current". De andre som er "history" er sannsynligvis ikke så relevant. For å konkludere, så er dette altfor lite informasjon. Men jeg ville nok sett nærmere på trykk i DPF ved tomgang og 2000 rpm, på tomgang. Det gir en pekepinne på om det er noe tett eller begynnende å bli tett.
Haug530D Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 54 minutter siden, Otis skrev: Du må evt se nærmere på de som er "current". De andre som er "history" er sannsynligvis ikke så relevant. For å konkludere, så er dette altfor lite informasjon. Men jeg ville nok sett nærmere på trykk i DPF ved tomgang og 2000 rpm, på tomgang. Det gir en pekepinne på om det er noe tett eller begynnende å bli tett. Ja, så på de som var current nå og de har jo med DPF å gjøre, bilen er gått over 300k og selv om motor maler som en katt har ikke forrige eier vært så veldig snill med den og jeg tipper DPF aldri har vært byttet på den, jeg måtte omtrent bytte ut begge flensene med kun sveis da de var så dårlige Men jeg får se litt på "Live data" Otis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå