Patrick s bimmer Skrevet Lørdag kl. 15:06 Skrevet Lørdag kl. 15:06 Har en e61 2009 hvor nøkkelen ikke fungerer. Jeg lurer på hva som er hva av kablene inn i antenne forsterkeren? Legger ved bilde av de tre kablene. Jeg har målt strømmen og den hvite røde har 0 v, grønn hvit har 4v og hvit lilla har 12v. Har sett på kablene i taket og de er nå reparert. Ingen endring på målingene og den fungerer ikke. Er det sånn at den røde skal ha konstant 12 v? Kan det være et annet problem? Kan selve modulen ha tatt kvelden? Nøkkelen stoppet å fungere gradvis. Har sett på sikringene.
mr.pingu Skrevet Lørdag kl. 20:14 Skrevet Lørdag kl. 20:14 Vet ikke om modulen er noenlunde lik modulen fra en F25 men der har jeg byttet en gang modul som hadde tatt kvelden. Strøm kom inn, men aldri ut. Etter åpning så jeg at kretskortet hadde svidde komponenter. Så jeg tror det er godt mulig det er selve antenneforsterkeren som er noe feil med. hvit/Lila er RAD_ON, 12V signal når radio er på for å skru på forsterker osv. Ofte kalt "Remote". Rød/hvit er 12V fra sikringsboksen så om du har ikke 12V er det noe feil. Blå / hvit skal være mot 5V egentlig. 4V er litt lavt men har sett 4.5 Volt også, muligens det er ikke noe problem. Husker bare ikke om spenningen her kommer fra Antenne forsterker selv eller fra CAS. Antenne forsterkeren er jordet på selve chassis.
Patrick s bimmer Skrevet Lørdag kl. 22:25 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:25 Eller om noen har et kabel diagram hadde det vært helt topp,
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 07:44 Skrevet Søndag kl. 07:44 9 hours ago, Patrick s bimmer said: Eller om noen har et kabel diagram hadde det vært helt topp, E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Søndag kl. 11:23 Skrevet Søndag kl. 11:23 Rød med hvit stripe skal være konstant 12V fra terminal 30, sjekk sikring F59 om det er strøm der. Ved ledningsbrudd kan ting kortslutte (spesielt til chassi/jord) og da er det mulig at sikringa går, slik at det ikke holder å reparere ledningen. mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå