Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en E85 2,5 Si, men synes den har nervøst veigrep, spesielt på litt dårlig asfalt. 

Oppsett:

KW senkesett

Foran: Pilot Sport 4 225/40R 18, 8Jx18 ET 47 med spacer H&R 10mm

Bak: Sentury 255/35R 18, ET 50 med spacer H&R 20 mm

Bakdekkene er ikke optimale og skal bytte disse. Vurderer også å fjerne spacere.

Noen som har tips eller kommentarer?

IMG_0499.jpeg

Skrevet

Disse bilene er veldig vare for dårlige dekk. Når jeg kjøpte den forrige jeg hadde for en 15 års tid siden så satt det på litt slitte runflat dekk og de var helt forferdelige hvis det var litt sporete og dårlig asfalt. Ble til og med stoppet en gang av politiet for de syntes jeg kjørte så vinglete.😁

Når jeg satt på ordentlige dekk av et anerkjent fabrikant så ble det en helt annen bil. Hvordan den liker og ha forskjellige dimensjon foran og bak er jeg veldig usikker på.

Det er også en kjent feil at fjærene bak har en tendens til og ryke men hvis du har senkesett så bør ikke det være noe problem.

Skrevet
8 minutter siden, Rune-K skrev:

Disse bilene er veldig vare for dårlige dekk. Når jeg kjøpte den forrige jeg hadde for en 15 års tid siden så satt det på litt slitte runflat dekk og de var helt forferdelige hvis det var litt sporete og dårlig asfalt. Ble til og med stoppet en gang av politiet for de syntes jeg kjørte så vinglete.😁

Når jeg satt på ordentlige dekk av et anerkjent fabrikant så ble det en helt annen bil. Hvordan den liker og ha forskjellige dimensjon foran og bak er jeg veldig usikker på.

Det er også en kjent feil at fjærene bak har en tendens til og ryke men hvis du har senkesett så bør ikke det være noe problem.

Takk! Jeg skal bestille meg nye dekk både foran og bak. Har også hørt at spacere kan gi nervøst veigrep og tester dette først for å se om det hjelper 😊

Skrevet

Sikkert feil hjulvinkler som er et veldig vanlig problem. 

Hvis du har en garasje med flatt gulv så kan du sjekke de selv med en litt hyssing og en mm stokk. Det må selvfølgelig ikke være slakk i noen foringer eller kuler.

Skrevet
18 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Sikkert feil hjulvinkler som er et veldig vanlig problem. 

Hvis du har en garasje med flatt gulv så kan du sjekke de selv med en litt hyssing og en mm stokk. Det må selvfølgelig ikke være slakk i noen foringer eller kuler.

Jeg antar at hjulene skal «falle» litt innover mot toppen? Vet du ca hvor mye?

Skrevet
2 timer siden, LaHe skrev:

Jeg antar at hjulene skal «falle» litt innover mot toppen? Vet du ca hvor mye?

Her er hvordan hjulvinklene bør være.

image.png.a5482364f4e96bf6808edb265db10753.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...