Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som kan hjelpe meg litt med hva jeg bør gjøre med min x1 2011 mod som har gått 165000 km

Fått konstatert at diffen foran må byttes og at dette er dyrt🤑 Er det noen her som har erfaring med overhaling eller å finne en brukt del?  Eller bør jeg glemme det og  kjøpe helt ny? 

Noen som har verksteder å anbefale? Eller andre smarte tips, så tar jeg gjerne i mot 😁

Skrevet

Selve byttet er vel forsåvidt kurant, om man har skrudd endel før. 

Men om man skal kjøpe brukt eller nytt, er det ingen som vet. Men brukt er jo jævlig mye billigere da. 

Skrevet
4 hours ago, helenebmwx1 said:

Ja, brukt er mye billigere, men er det ikke fort gjort å sitte med samme problem igjen om kort tid da? 😶

Den fasiten er det ingen her som kan gje deg. 

Det som er med brukte delar er at så lenge det er kurant og raskt å bytte så er ikkje risikoen for å prøve brukt så stor. Særleg om du skrur sjølv. 

Så er det noko som er viktig, 

Mange bruktbiler er nesten like dyrt som nytt, enkelte gongar dyrare. Så sjekk pris grundig både på nytt, brukt og oem. 

Sist eg kjøpte vinkelgir til min 2er så kjøpte eg eit på ebay fra USA. Kun på delenummer. Kom fra en heilt anna type bil og årsmodell. 200USD pluss frakt/mva. 

Billigaste brukt i Norge var 12.500kr trur eg på det tidspunktet. 

Skrevet

Ikke nødvendigvis for sammenligning, men jeg hadde problemer med min diff foran på min X5. Den spiste opp noe lager. 

Monterte en brukt en, samme problem på den. Men det går sakte å spise lageret helt opp. Men jeg har metall i olje, når jeg skifter olje. Men jeg har kjørt med det sånn i 120kkm. Så jeg tar det ikke så tungt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...