Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ett lite uhell da jeg prøvde å fjerne passasjerside motorfeste på min x3 e83 m47t2. Bruke en fastnøkkel med skrallefunksjon, og dere kan jo se på bilde hvordan det gikk. Riktig løsning her er vel å senke traversen (sub-frame) ? Regner med at man uansett ikke hadde fått løs denne bolten uavhengig av om man bruke en slik fastnøkkel skralle eller ikke. 

IMG_7769.jpeg

Skrevet

ISTA sier dette er riktig fremgangsmåte når en skal bytte motorfeste høyre foran: 

Necessary preliminary tasks: Lower front axle support, Release engine mounts on left and right from above.

Er nok travers som må ned, dessverre. Eneste motoren som sitter i E83 hvor man må senke travers for å løsne motorfeste 😆

Skrevet (endret)
2 hours ago, HakonLimseth said:

ISTA sier dette er riktig fremgangsmåte når en skal bytte motorfeste høyre foran: 

Necessary preliminary tasks: Lower front axle support, Release engine mounts on left and right from above.

Er nok travers som må ned, dessverre. Eneste motoren som sitter i E83 hvor man må senke travers for å løsne motorfeste 😆

Er det 4 bolter på hver side som holder traversen? E-torx skruer synes jeg å huske.

EDIT: Ser ut som at det er 8

qw2122.png

Endret av thansen
Skrevet (endret)

og hvor på m47 er det man fester motoråken ?
EDIT: Ser ut som at det er nært EGR kjøleren.

Endret av thansen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...