St.H Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hei! Har en E34 525tds M51. Fikk rådebank, derav ble motoren overhalt. Den har mekanisk dieselpumpe som er justert. Bilen ryker mye svart på tomgang frem til den blir varm, da blir røyken «mildere». Starter lettere når det er -20, enn når det er +15 grader. Fusker, går dårlig, og er tungstarter. Lurer på om den får for mye diesel. Noen som har erfaring, eller råd?
Otis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg tror denne motoren er ganske bra dekket i den store dieseltråden. St.H reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 7 timer siden, St.H skrev: Hei! Har en E34 525tds M51. Fikk rådebank, derav ble motoren overhalt. Den har mekanisk dieselpumpe som er justert. Bilen ryker mye svart på tomgang frem til den blir varm, da blir røyken «mildere». Starter lettere når det er -20, enn når det er +15 grader. Fusker, går dårlig, og er tungstarter. Lurer på om den får for mye diesel. Noen som har erfaring, eller råd? Når jeg ser at den er bygget om til mekanisk ,så ligger vel svaret der tenker jeg . En med peil på dette bør se på denne bilen og få justert den skikkelig ,da har du en koslig bil 😊 Jeg husker hvor jeg strevde med vår når dieselpumpen som var original tullet . Men med skikkelig stilleverktøy og en som kunne det så ble det en makeløs bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå