X5guy Skrevet i går, 07:40 Skrevet i går, 07:40 Hei Akkurat kjøpt en 2011 BMW X5 som skulle være "fri for noen overraskelser", men det var ikke tilfellet ... Tidligere eier har skiftet elektronisk parkbrems til en "aftermarket" enhet som går inn i en kontinuerlig tilstand for en relé i enheten klikker. Tar noen minutter etter at bilen er stoppet til det begynner. Det kommer relé klikk hvert 5 sekund. Dette skjer om bilen er låst/ulåst med parkbremesen aktivert eller ikke. Enheten er pairet med bilen og har fått rett vinkode. Den er kalibrert til bremsene av verksted. Jeg er redd for at dette er en kjent feil med aftermarket enheter, men håper på en "enkel" løsning uten å måtte blekke 6.000 for en brukt enhet eller 15.000 for en ny enhet. Annen løsning er å koble ut parkbremsen, men heller ikke ideelt. Er det noen som har erfaring med dette og vet en løsning? takk mvh
Makky123 Skrevet i går, 09:10 Skrevet i går, 09:10 Hva sier selger til dette da? Høres ut som noe selger må ha visst om 😕
X5guy Skrevet i går, 10:09 Forfatter Skrevet i går, 10:09 Vanskelig å få tak i, har allerede fått han i å rette opp i andre ting som var med bilen, føler jeg når den grensen hvor han kan bli vrang og jeg må gå gjennom forbrukerråd og den veien der, lite lyst å administrere det. Tidligere eier gjorde en service for han solgte den, jeg har utskrift derfra, der var det 1 time arbeid på å kalibrere park brems.
Rune-K Skrevet i går, 11:26 Skrevet i går, 11:26 Er den enheten kjøpt i Norge så gjelder jo norsk forbrukerlov. Da vil jeg si at du har 5 års garanti på den. Da er det bare for den forrige eieren å finne kvitteringen også går du på selgeren av parkbrems enheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå