Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Vet du om det er mulig å ettermontere den? Altså bytte ut min automatigrspak til den nye?
  2. At Alfa Romeo er lekre biler er jeg helt enig i, men de er langt ifra verdens peneste. Halve bilen blir jo ødelagt når den får norske skilter foran... Selv har jeg fått lånt en Alfa Romeo med over 3,0 - kort sagt sprek motor og det er noe av det morsomste jeg har prøvd. Fantastisk gode biler var det også..
  3. Det er godt å høre at det ikke blir store endringer ved facelift på E60. Forøvrig er det ingen nyhet at girspaken som kommer i E70 X5 kommer i E60. Jeg har allerede vist et bilde av facelift E60 med denne her inne på Bimmers..
  4. Aas og Nygård lakk og karosseri kan jeg anbefale. Holder til bak Esso-stasjonen på Tveita. Snakk med Lasse Nygård, så skal du nok få til noe.. Tlf 22 27 42 90
  5. Det er Aktiv cruise control. Dette er en videreutviklet versjon av cruise control slik at hastigheten reduseres hvis du tar igjen en bil foran og at avstanden til bilen holdes konstant - 3 trinn å velge. Når kjørebanen blir fri akslelerer den aktive cruise controlen opp til hastigheten du har valgt. På denne måten vil du slippe å blandt annet skru av og på, av og på cruise controlen hele tiden.. E92 er forøvrig en lekker bil og Bangle viser hva han kan i denne bilen. Den ble absolutt ikke værre når Hartge tok en gjennomgang på den..
  6. Lønner seg å lese i linken som ble lagt ut.. Canon EOS 350D med filtre, stativ, blitz etc..
  7. Hva med å hyre inn et par moderatorer som har ansvar for hele kjøp og salg forumet? Hvis det er en mangelutfyllt annonse blir annonsen slettet og blir det kommentert noe som ikke har med annonsen å gjøre blir det innlegget slettet..? Vedkommende bør selvsagt få en PM om årsak.. eller?
  8. Takk skal du ha.. Hva heter verkstedet du brukte? Selv har jeg brukt Aas og Nygård og bruker de, men hvis de du tok det oss er billige kan man jo alltids se på saken..
  9. Jeg er forsåvidt enig bmwE9. Slev koppholdere er ekstrautstyr og de koster faen meg 1000 kr også.. BMW er flinke til å ta betalt for ekstrautstyr...
  10. Ekstrautstyrslisten på dagens BMW er ufattelig lang og prisene står i stil til hva man kan velge.. På blandt annet en 535dA kan man velge utstyr for over 403 000...
  11. Det hjelper svært lite at selger skriver at de ikke ønsker kommentarer. Har sett opptil flere annonser med det og folk kommenterer likevel..
  12. Tusen takk..!
  13. For å gjøre det meste kort. Hvis en har en bulket bakfangeren og det hele koster 15 000 å reparere (da det også er noen andre skader som skjedde under bulkingen). Man har en originalfanger, men når den først må byttes - kan man da bytte til M-tech fanger uten at jeg må betale mer? bryr forsikringselskapet seg om om du bytter til en M-tech? Man tar det på egenandeler siden den er på 4000kr.. Håper på raske og skikkelige svar.. Har benyttet søkefunksjonen og jeg vet at det har vært oppe slike temaer før, men har ikke funnet noe..
  14. Høres morsomt ut. Det er 286hk i 4,4 og er etter min mening ikke "ikke mange hestekrefter".. 286hk er MYE hk..
  15. Nydelig, ChrZZ..! Blir spennende å se de fremtidige modifikasjonene du skal gjøre med bilen...
  16. Bilen har potensiale på huggern...
  17. Nydelig bil. Gratulerer så mye..
  18. Hvis du lurer er fargekoden A320 og heter Interlagos Blue.. Edit: Fargekoden er A30 og ikke A320 som står over her...
  19. Car Parts Möller kan garantert hjelpe deg med M5 skinninteriør. Post gjerne bilder under prosessen og etter hvis du går til innkjøp av interiøret..
  20. Piggfrie vinterdekk fungerer over alt. Har selv kjørt med piggfrie på hytta (1000moh), der det natyurlighvis er mye snø og jeg kommer frem stort sett de fleste stedene. Til og med svogeren min som har en Toyota Avensis (forhjulsstrekk og mindre hjul) kom seg ikke opp bratt-bakken på hytta..
  21. Vel, jeg er ikke motstander av stor og rask motor. Jeg syns selv det er morsomt, men min mening er at 7,3 skunder (2,6 sekunder raskere enn 520iA fra 0-100 km/t) ikke er verdt en prisforskjell på 200 000kr da disse kostet nye i 2003 (520i 454 000, 530d 654 000). Nå vil heller ikke jeg se på 520iA som en "ikke spesielt rask" bil, da 226 km/t og 0-100 km/t på 9,9 sekunder ikke akkurat er tregt på en familiebil med 170 hk, 210 Nm og en egenvekt på 1570 kg.. Som jeg sa 2,6 sekunder raskere bil fra 0-100 km/t og en økende toppfart på 17 km/t ikke er verdt 200 000. Det tror jeg de fleste faktisk vil være enige i.. Man får mye annet for 200 000, som f.eks en E60 520iA og en E30 M3..
  22. Hvorfor velge en kjip utstyrt 530dA med masse km på telleren når man kan få en 520iA som leverer minst like mye glede, har et bra utstyrsnivå, har en pen km. stand og koster en brøkdel av det en 530dA koster? For min del holder 520iA for det Norske forhold. Husk at det ikke er mere enn 100 km/t som fartsgrense og en 520iA har ingen problemer med å komme opp i denne farten.. Bare jeg som ikke skjønte den siste setningen din Håkon?
  23. Hadde 17 hamann look på vinteren på min forrige E39 og det fungerte utmerket - hvis bilen brukes av kvinner, burde du gå ned i både størrelse og bredde. Nå har jeg 16" Nokian Hakkapelita RSi og de fungerer virkelig. Disse vant vel også en test i fjor eller noe..
  24. Skaffer du, Work Rezax II VA 9x18 ET 13 mit 215/35-18 ContiSportContact2 HA 10x18 ET 13 mit 255/30-18 ContiSportContact2 4x100 E30
  25. Det er jo ett fett om hvor mye han har betalt for bilen. Han skal vel ikke straffes fordi han har gjort et godt kjøp?..
×
×
  • Opprett ny...