Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Meldingene blir lagt i utboks når de blir sendt. Når han har lest de havner de som sendte. Før han f.eks har lest den kan du endre en i utboksen..
  2. Nei, dette gjelder for alle kjøretøy som registreres som Lastebil...
  3. www.skiltfabrikken.no kan man bestille skilt.. Alle slags typer..
  4. Til jul 05 hadd jeg tenkt til å kjøpe en SRT-10 til fruen (og som et leketøy til meg) grunnet at bilene skulle øke i verdi. Jeg er sannelig glad for at jeg ikke kjøpte den for jeg ser at de ikke har økt særlig og folk får ikke solgt den. Iallefall. Da jeg var inne på tanken med kjøp hadde jeg tenkt til å ta den på firmaet. Man får ekstra utgifter hvis man bruker den som privat bil. Lager du derfor en kjørebok og en i "bakgrunnen" som kan skrive under på et papir om at du har jobbet for han slipper du unna det og du har samme utgifter som en lastebil som brukes i jobb. Genialt...
  5. For eksempel. Selv ville jeg ha registrert den på firma (for de som har/har tilgang), slik at man får igjen blandt annet mva. ved kjøp av slik bil...
  6. Mener jeg har hørt det samme. Ryktene sier at M3 kommer som E90, E91, E92 og E93..
  7. Pen bil, fronten var alt for sær. Jeg syns forøvrig at E60 er nydelig i hvit. Kunne godt tenkt meg en i slik farge..
  8. Hei, Fartssperrene skal tre i kraft innen 2008 og da er det snakk om at alle 2005-> skal få denne sperren. Er det derimot en 2004 modell slipper du fartssperren på 80 km/t. RAM SRT-10 er forøvrig en sinnsykt rå og morsomt lastebil å kjøre. Har selv prøvekjørt en slik en og det er en opplevelse...
  9. Autozentrum er hovedimportør av Alpina til Norge. Vesttuning tar også inne original Alpina til Norge..
  10. Siden du bor på skedsmo har du altså ikke lang vei til Alnabru/Tveita. Jeg har lakkert bilen min hos Aas og Nygård lakk og karosseri AS og er meget fornøyd. Snakk med Lasse Nygård, så får du nok en hyggelig pris.
  11. Den uttalelsen er jeg enig i og jeg tenkte på det når jeg skrev forrige innlegg. Jeg er sikker på at originallysene lyser mer enn nok og vi alle har jo det vidunderlige blenningslyset som lyser opp landeveiene godt..
  12. Jeg syns også at dette er merkelig, men så lenge duggen/dråpene fra lykta forsvinner relativt hurtig igjen ser jeg ingen problem. På en annen side syns jeg også at Xenon er vesentlig bedre enn mine vanlige lykter på min forrige E39. I tillegg, så må du også ha Xenon for å fa Angel eyes på E90/91..
  13. Mine Xenon lys har sittet på bilen siden den var fabrikkny og de sitter der ennå, etter noe mellom 50 og 51 000 km. Eneste med Xenon fikk jeg høre av BMW når jeg reklamerte på lykta var at disse hadde en svaket ifhorhold til vanlige lykter.. De finner ikke ut hva feilen til dugg i BMWs Xenon lykter er. Han ene på verkstedet tror det er at folk smeller igjen panseret for hardt...
  14. Har du elektrisk takluke?. Hvis du vipper ut tak-deksjelet til knappen og det er det mulig å sveive luka opp og igjen manuelt..
  15. Løsningen på det du sier er vel kanskje at vedkommende ikke har penger til å betale engangsavgiften. Engangsavgiften her i Norge er jo svindyr, så han/de satser nok heller på å selge bilen til noen som kan og vil betale den.. Forøvrig hadde jeg nok gjort det samme selv.. Uten Xenon, teit og teit. Er ikke alle som har råd til både pose og sekk. Eieren som kjøpte den den gangen realiserte sikkert bildrømmen sin med eller uten Xenon..
  16. Nye bilder av E93, som er relativt umaskert. Vi skal ikke se bort ifra at det kan komme noen offisielle bilder av E93 335i snart..
  17. Det har vært innlegg her inne på Bimmers om Rolf haug/Haugsbilsalg.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... hlight=888 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... hlight=888
  18. Dette kan virkelig bli et artig konsept om noe slikt noe blir satt i produksjon.. Forøvrig får jeg en del Z8 over sideprofilen på bilen og litt Corevette over fronten.. Som ikke nødvendighvis må være negativt..
  19. I et intervju med BMW M sjefen kommer det frem at en M modell kan ikke ha hverken firehjulsdrift eller diesel-motor, så en M modell med xDrive kan vi desverre se langt etter. Da må vi heller benytte oss av f.eks en E60 550xi om de velger å sette xDrive på denne modellen. Foreløpig må vi "kun" nøye oss med verstingmotorene i X5/X3 eller 530xd/xi og 330xd/xi..
  20. Hvis jeg ikke husker helt feil har jeg lest et intervju med BMW M sjefen og i det intervjuet kom de inn på spørsmål om ny M1. Hvis jeg husker ganske så riktig nå, ble det nevnt at en ny M1 av E87 ikke ville dukke opp. Dette var fordi at M1 forbindes idag med supersportsbilen fra 1978, som ble kun produsert i 450 eksemplarer. Siden M1 ikke vil dukke opp som E87 blir sterkeste og heftigste motor i E87 135i med Twinturbo motoren fra blandt annet E92 335i. ihtGermancarfans skal dette være et spionbilde av E87 135i. Eller ti som de kaller det..
  21. At det er ulik størrelse er ikke unormalt. Se på f.eks Mercedes-Benz 190E. Ikke direkte pent, men praktisk er det nok...
  22. Det er godt vi er uenige. Tenk hvordan det ville vært om alle kjørte rundt i E65 Alpina B7 eller E87 116i..
  23. Jeg respekterer din smak, men jeg kan ikke være på langt nær så enig. Her er noen få biler som er vesentlig styggere og skulle aldri vært på veien i det hele tatt. Renault Megane, Renault Avantime, Citroèn Picasso, Citroèn XM, Audi A2, Citroèn Xantia, Renault Scenic, Fiat Multipla, Citroèn C6..... Osv. Bilverden har for mye søl! Jeg syns nå Bangle har designet pre-faceliften hissig i fronten. Kanskje har faceliften blitt designet litt for snill..
  24. Det er godt mulig du har rett, men det er ikke ofte jeg har sett en med sorte nyrer, alle har vært i crome. Nå ser jeg opptil flere BMW'er med nettopp sort grill. Sorte nyrer syns jeg er helt greit, men fjerning av emblemer, BMW merket er jeg sterk motstander av. Å fjerne 116i/760Li merket syns jeg er helt greit å fjerne, da bakluken blir vesentlig penere..
  25. Jeg kan ikke være noe enig med deg. E65 Pre-facelift er en nydelig bil. Mange er sikkert uenig i min uttalelse, men hvis du ser på hva feks. Alpina har gjort med bilen klarer du ikke å ikke like den..
×
×
  • Opprett ny...