Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. He-he, takk. Ja, jeg gleder meg virkelig. Blir godt å komme på sjøen igjen
  2. Det har jeg. Du finner flere i galleriet mitt.. Jeg kan skaffe deg flere bilder hvis ønskelig, men det får jeg ikke gjort før til helga..
  3. Du har et godt poeng, bmwE9. Selv håper jeg virkelig at hjulhusene til BMW i nærmeste fremtid vil endre seg til noe mer normalt, som det var på blandt annet E39. Er ille når man har nødt til å kjøpe 21" tommere for at det skal se stort ut - og iallefall når den norske veistandarden er slik den er idag...
  4. 20mm er for lite. Den skal forhåpentlighvis ned 40/30 eller 45/35..
  5. Hva med felger alà disse? Detter er felger som er litt sotet og står idag på en sort bil. Syns det er en meget tøff kombinasjon... Felgen er en 9,5X19 og har en meget bred kant..
  6. En X3 er et meget godt alternativ for de som går å dagdrømmer om å kunne kjøpe en X5. Husk at med X5 er minste motor en 3,0 liter, som vil si det samme som høy pris. I X3 er minste motor 2,0 liter og er vesentlig billigere enn X5...
  7. Men, når en ikke har råd til 530xd mener nå jeg at den X3 2,0d eller 2,0i er et meget godt alternativ for de som vil ha firehjulsdrift og komme seg godt fram på hytta!..
  8. BMW X3 har som kjent vært en svært omdiskutert bil. Et sært design, men alikevel meget populær bil blandt menn og kvinner. Nå har BMW kommet med en facelift versjon av denne og her er de offisielle bildene.. Disse oppgraderingene trengte virkelig X3, for nå har det blitt en råflott bil. Nå er det bare å glede seg til at disse begynner å komme på bruktmarkedet. I denne X3`en kommer det nye og gamle motorer. I sortimentet er det 2.0d, 2.0i, 2.5i, 3.0d, 3.0sd og 3.0i.. BMW X3 3,0sd: 6-cylindrar, volym 2,993 cm3, effekt 210 kW/286 hk, max vridmoment 580 Nm, acceleration (0–100 km/h) 6,6 sekunder, toppfart 240 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 8.7 liter/100 kilometer. BMW X3 3,0d: 6-cylindrar, volym 2,993 cm3, effekt 160 kW/218 hk, max vridmoment 500 Nm, acceleration (0–100 km/h) 7,4 sekunder, toppfart: 220 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 7,9 liter/100 kilometer . BMW X3 2,0d: 4-cylindrar, volym 1,995 cm3, effekt 110 kW/150 hk, max vridmoment 330 Nm, acceleration (0–100 km/h) 10,2 sekunder, toppfart 198 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 7,2 liter/100 kilometer. BMW X3 3,0si: 6-cylindrar, volym 2,996 cm3, effekt 200 kW/272 hk, max vridmoment 315 Nm, acceleration (0–100 km/h) 7,2 sekunder, toppfart: 232 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 10,1 liter/100 kilometer. BMW X3 2,5si: 6-cylindrar, volym 2,497 cm3, effekt 160 kW/218 hk, max vridmoment 250 Nm, acceleration (0–100 km/h) 8,5 sekunder, toppfart 220 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 9,9 liter/100 kilometer. BMW X3 2,0i: 4-cylindrar, volym 1,995 cm3, effekt 110 kW/150 hk, max vridmoment: 200 Nm, acceleration (0–100 km/h) 11,5 sekunder, toppfart 198 km/h, Genomsnittlig bränsleförbrukning 9,3 liter/100 kilometer.
  9. BMW`s felger er egentlig ikke så ille når det først blir litt størrelse på de.. Jeg gjorde en kjapp og enkel modifikasjon i photofiltre... Hvis jeg noen gang hadde fått råd til en E92 skulle det helt klart vært noe alà dette...
  10. Av disse ville jeg helt klart ha valgt felg nr3, men ville i utgangspunket ikke hatt noen av de felgene du viser det. Min felgfavoritt på E39 er som den har vært i alle år, Rondell D58 med 8,5X18 og 10X18 med hhv. 235/40 18 og 265/35 18.. Disse felgene sitter som skudd på E39 og er en del lapper billigere enn hjulene du tenker på..
  11. For masse bilder råder jeg deg til å ta en tur inno www.m3post.com ..!
  12. Jeg vil nå ikke si at det var urettferdig når du hadde en god del mere pulver enn han. 250hk vs 163hk - ikke rettferdig...
  13. Selv om det er hovedsakelig BMW vi er her inne for kan vi ikke utelukke alle andre bilmerker heller.. Det finnes andre interessante bilmerker enn BMW også, selv om BMW er min favoritt..
  14. Jeg kan vel egentlig ikke si at den har Audi-eksos rør, da blandt annet E21 323i hadde dette i sin tid. Når det gjelder frontfangeren kan jeg ikke se noen som helst likheter med den grusomme grillbilen og den lekre 3 serien.. Jeg kan kanskje se noen likheter ved leppen, men ikke noe annet ellers..
  15. Ja, jeg snakker om FORMEN til støtfangeren. Hvis det kun hadde kostet 5000 kr å lage formen hadde jeg for lengst startet et tuningfirma..
  16. Her hjemme i Norge vil den nok skille seg relativt godt uansett mht at det ruller kun Avensis, Yaris, Mondeo, Safira etc. på norske veier..
  17. Hva betalte du for solfilmen ferdig montert 316I?
  18. BMW har ikke sluppet ut noen ny arvtaker til E46 M3.. Siden neste generasjon M3 mest sansynlig blir levert som Sedan, Coupe, Cabriolet og Touring blir det da E90 M3, E91 M3, E92 M3 og E93 M3 Den kan heller ikke være lik da E92 Coupe ikke er kommet ut på markedet.. Da må han isåfall ha importert den fra et land der E92 Coupe har kommet.. Og hvis jeg ikke husker feil er den ikke kommet ut noen steder..
  19. Da var offisielle bilder av den nye 3 serie coupe med M-sportspakke klare. Fronten var fin, men hekken er jeg mer i tvil om. Tror jeg ville ha beholdt originalfangeren bak...
  20. Ta bilder av den.. E92 M3 har nemlig ikke kommet ut for salg og det er ikke vist noen offisielle bilder..
  21. Siden det idag finns så mange flotte biler i bilindustrien er det komplett umulig å velge seg ut en spesiell drømmebil. Hvis jeg skal se litt nytte i dette her må vel en X5 4,8is være en komplett drømmebil. 360 hk ved 6200 O/min og 490 Nm ved 3600 O/min med en akslerasjon fra 0-100 km/t på 6,1 sekunder og en toppfart på 246 km/t er slett ikke ille for en 2,2 tonns tung firehjulstrekker... En Rolls Royce Phantom, BMW M5, BMW M6, Mercedes-Benz CLS 63 AMG er heller ikke å forakte, men slik min familiesituasjon er idag er nok X5 en ypperlig bil.. Jeg hadde vel heller ikke sagt nei takk til drømmebiler som 535d, M3, Z4, Jaguar, Dodge RAM SRT-10, Ford Mustang, Ford F150 Lightning etc.. Jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal velge jeg, men siden jeg har nevnt X5 får jeg vel stå på den inntil videre.. Eller E60 M5 Hartge..
  22. He-he.. Det har jo vært publisert tidligere bilder av blandt annet E61 M5.. Her er bilder av produksjonsklar E61 M5 som Bilnorge har sikret seg..
  23. Vel, det sies at det kommer sedan og stasjonsvogn versjon av M3. Det sies også dette med E61.. Om det virkelig er sant får tiden vise..
×
×
  • Opprett ny...