Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Blir vell innført igjen, når bilene faktisk kommer for salg Akkurat det jeg også tenkte, dette blir vel innført igjen når hydrogenbilene kommer for salg. De alle fleste på regjeringen vi har idag er talentløse fjotter!!
  2. Rondell D58 er virkelig pene felger. 8,5X18 med 235/40 og 10X18 med 265/35 koster rundt 10-12 000 kr..
  3. Ja, det finns til E91. Hvis du ser på innlegget mitt med bilde av en E91 325iA ser du lyktene..
  4. Det vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at Blackline innebærer baklyktene..
  5. Nei, du leste riktig - blackline.. Dette er Blackline lykter på E91 525iAT. Hvorfor i alle dager driver Stenshagen med å speilvende bildene? Har sett i mange av deres annonser at de speilvender de..
  6. Gratulerer med en meget pen E91 318d. Hvordan er bilen med denne motoren? Du mangler bare blackline, så er du i mål. Godt å se at det er flere som begynner å få biler av den siste sorten her
  7. He-he, helt greit for meg. For et sammentreff, på Tryvann stod de like ved siden av hverandre og vi kjører sammen ned igjen.. Vi får snakkes til neste år, da jeg også vet hvilken bil du har..
  8. Er ikke enig T.A.S. E90 i sølv og sort er drittkjedelig og anonymt, min mening. Men jeg er vel litt partisk med min farge der (le mans blå), den får jeg kommentarer på hele tiden, også fra E90 eiere. Mht 325 kontra 335, 325 har 215hk/250nm, 335 har 306 hk/400nm, og dette mellom 1300-5000 omr/min. Jeg er enig i at E90 i sølv er kjedelig, men med en sølvgrå farge blir det noe helt annet. Selv syns jeg at E90 er meget pen i hvit.. Husk at E90 er sedan og E92 er coupe. Som du sikkert ser skrev jeg E92 i sølvgrå.. Blåfargen på denne E92`en var ikke pent..
  9. Absolutt en meget lekker nyskapning fra BMW, men jeg ville nå heller ha bestilt bilen i en sølvgrå farge. Bilen kledde ikke blåfargen og med en sølvgrå farge hadde linjene kommet til rette.. En sort E92 er heller ikke å forakte, men da bør vel heller bilen stå mer rolig enn den er ute å kjører. Og hvorfor skal man ha en 335i, når en 325i med 218hk holder i massehvis?..
  10. Jeg bruker Garmin i lastebilen og den er jeg storfornøyd med. Kart og tale..
  11. Gratulerer med ny bil og velkommen til forumet Jeg sitter i samme båt som [space]. Stylingen ble litt for mye kebab for meg, og på slike biler er diskre styling tingen. (M-tech). Du har noen lekre felger..
  12. Er det din? Bildet er tatt av en eller annen fyr på vei ned fra Tryvann. Min E60 ligger i front og en E34 Touring bak meg. Kanskje det er din? Syns det var et stilig bilde..
  13. Stemmer det.. E21 315i ble produsert fra perioden 1981-1983. I bilen satt det en 1,6l på 55kW, altså 75 hestekrefter..
  14. Ja, det er en meget pen 320i, men ta av M3 merket. Det blir fort dumt på en 320i..
  15. Har du en link til den svenske? Har også sett at bmw.se er kjappest ute med å oppdatere. For et par måneder siden var Night Vision kun der. Fantes ingen andre steder jeg visste om som hadde lagt til blandt annet dette..
  16. Det blir bra, bmwE9. Jeg prøvde nå å skreddersy en 520sdA og prøve å spare litt på utstyrslisten. Når jeg hadde krysset av det jeg skulle ha ble det ekstrautstyr for 250 000kr. Mao. kostet en 520sdA over 700 000. Det er det ikke verdt, da det finns feks. 525dA med sekser og et godt utstyrsnivå med feks. 10 000km på telleren til en rimeligere pris. Siden jeg hadde kommet opp i den prisen var det uaktuelt å se mer på det, så jeg sjekket hva en 520sdA med alt utstyr hadde kostet.. En ny 520sdA med ALT utstyr koster iht. finn.no 982 500kr.. Da har jeg puttet oppi utstyr for en nette sum av 500 500kr.. For et par år siden på Autozentrum kostet en E61 530d med 218hk og 500Nm ca 1 050 000kr med det meste av utstyr. Når en ser i ettertid er det helt klart at prisene til BMW har steget med årene, iallefall ekstrautstyret.. HVIS finn.no sine priser stemmer overens med det BMW sier.. Nå har ikke jeg undersøkt med BMW om hva det koster, så jeg går utifra finn.no sine priser...
  17. Gratulerer med en nydelig E39. Ble en stor oppgradering med facelift lyktene .. Til orientering heter det 530dA og ikke 5.30DA
  18. Endelig noen som sier det.. Har selv irritert meg mange ganger over at folk ikke klarer å skrive NORSK. Det hender ofte at jeg må lese flere ganger for virkelig skjønne hva som står.. tnk om lla mtte skrve p dtt sprk...
  19. Jeg ville nå ha prøvd meg på linkene bmwE9 la ut og / eller kjøpt noen skolebøker.. En god start er jo å lære seg hvordan man skriver BMW...
  20. He-he, hvis du hadde tatt deg en tur til et politikammer og kanskje fått sett arbeidet til politiet hadde du nok endret meningen. Husk at det er ikke nødvendighvis folk i tjeneste som ser, men andre som er ansatte på politikammeret.. Jeg har sett på hva politiet arbeider med og jeg ville ha endret meningen min om det var jeg som hadde skrevet dette.. Husk at politiet i Norge har så lite midler at det er bedre å ta de de kan enn å vente til det kommer en stor sak.. Og en ting til, for alt du vet, kan jeg jobbe i politiet....
  21. Håkon - Navigasjonssystem professional koster iht. finn.no 28500kr ved nybilbestilling. Jeg har nå satt opp lån med og uten med en egenkapital på 100 000 kr og nedbetalingstiden er 7 år- Med navigasjonssystem professional Lånebehov: 528 500 Terminbeløp: 7 843 Rente: 6,00 % Etabl. + tingl.: 3 210 Uten navigasjonssystem professional Lånebehov: 500 000 Terminbeløp: 7 426 Rente: 6,00 % Etabl. + tingl.: 3 210 Greit, det utgjør ikke så mye i månedprisen, men for mange har det virkelig noe å si. Jeg kan jo ta meg i et eks. månedsbeløpet når jeg bestilte bilen min med et lån på 7 år betalte jeg ca 5100kr i måneden. Pga. renteøkning betaler jeg nå nesten 5600kr. Mao. har det økt med 500kr i måneden på kun 2 år. Det er mange som ikke tåler en renteøkning og derfor har denne professional navigasjonen noe å si..
  22. Godt spørsmål, bmwE9. Har selv navigasjonssystem business i BMW`en og jeg har aldri brukt det.. Så lenge en er i yrker som lastebilsjåfører etc. vil nå jeg si at navigasjonssystemet er praktisk. Bruker selv navigasjon hver eneste dag, men dette er en bærbar Garmin..
  23. Jeg vil også se det som meget interessant. Blir spennende å se denne på bruktmarkedet, for en 150 hesters diesel holder i massehvis.. Det holder nesten til navigasjonssystem, men det holder til komfortseter
  24. Hei, Autozentrum selger Alpina Classic i 8,5X19 med 245/35 og 9,5X19 med 275/30 Michelin dekk til 45 000 inkl.mva... www.vesttuning.no er importør av Alpina til Norge og selger samme sett for 35 000 inkl.mva. Desverre har jeg ingen positive erfaringer med de, men du kan nå høre med dem alikevel. Holder til i Oslo..
  25. Det er nok mange, Kenny. Man får jo faktisk litt utstyr for disse pengene og ytelsene var meget imponerende satt opp mot 320sd og 520sd..
×
×
  • Opprett ny...