Gå til innhold

propan

Medlem
  • Innholdsteller

    3403
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om propan

  • Bursdag 01/29/1981

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bamble
  • Kjøretøy
    BMW 78`323i S50 MPower

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

propan's Achievements

  1. Sjekk flere selskaper og sjekk vilkår. On det er standardtekst "Dekker ikke skade under hastighetsløp eller trening til dette" Og ingenting spesifikt som Rudskogen,Våler,Ringen etc så er du good to go. Ikke spør spesifikt om attehvisatte om ikke det står. De dekker om ikke det står spesifikt. Jeg vet...
  2. Pkk følger skilt nr og reg år. Dvs hvis du har 5 som siste tall i regnr og bilen er registrert i 2001 som er oddetall skal den inn nå neste gang mai(5) 2017(oddetall) Har du XE47538 2004 mod. Så skal du inn August 2016 (partall) Osv..
  3. Lenge siden sist...... Forrige sesong endte som det alltid bør gjøre... Ingen store problemer, ingen krasj,ingen bulker, og alle har det bra Det var ikke et travelt år for e21 kjøring i 2015. Men fortsatt et ganske travelt år for meg og mine. For 8 år siden vi bygde vi nytt hus, for 4 år siden jeg bygde jeg en knall garasje på tomta. For 3 år siden bestemte jeg meg for å bygge e21 ferdig med alle mods og få det godkjent Mai 2015 bestemte vi oss for å selge huset... Kjøpe oss en nytt litt mindre men nyere hus et annet sted i kommunen og flytte... Ohh my gooood.... Hva faen gjør jeg nå da? Det nye huset er egentlig ikke så lite, det er fra 2012, så det har bedre fasiliteter enn vi hadde, men alt er litt mindre. MEN Garasjen! .... Goosh. Hele 36 kvm uten høyde.. Naboene må tro jeg er gal. Vi flyttet inn midten av juni, midten av juli solgte jeg garasjen som var 1 år gammel. For å bygge ny måtte jeg ha nabovarsel i orden. Kleint "Hei. Jeg er din nye nabo og ønsker å rive ned den nye garasjen som ble bygget ifjor og bygge ny større" Her er den som sto der, helt greit for vanlig parkerings bruk. Nå var den jeg hadde mer eller mindre ett verksted Så.... Kjempefornøyd! Siste bmwtreffet jeg fikk med meg ifjor var høst treffet til BMWCCN Telemark på NAF Testbane. Forholdsvis lite treff,men pga strålende vær dukket det opp mange hyggelige mennesker og mange var der for å kjøre litt på glattkjøringsbanen. Jeg og en med 02 med S14 kom litt senere enn de fleste andre da vi var innom ett meget lokalt biltreff tidligere på dagen.Dette var ett typ veteranbil treff med mange forskjellige merker. Hyggelig det,men ikke noe BMW treff Når vi kom fikk jeg en pekefinger av en i sekretariatet- DU SKAL KJØRE DRAGRACE! HÆ? Jeg? KULT! Det er litt fasinerende når en kommer med en forholdsvis tilsynelatende orginal e21 fra 78`og kjører helt rolig til startstreken og oppdager da at jeg skal kjøre mot en e46M3.. Har sett karen før,men ikke snakket med han noe videre. Kort fortalt kom han rimelig fort bort å lurte på hva i allverden jeg hadde gjort med den bilen.. Jeg vant Og jeg var kanskje noe heldig med motkandidatene, men jeg endte opp i finaleheat etter X antall runs mot M3 etc av diverse utgaver. Tapte så mot en overkompetent e46 Compact med presse på til slutt.. Med Yngve bak ratt i tillegg Angrer veldig på at jeg hadde gatedekk og ikke R.dekka på for å si det sånn. Så totalen i 2015 ble veldig godt fornøyd. Nå er vinteren her og som de fleste andre er det tiden for eventuellt vedlikehold og ebay søk De fleste er vel enig i at e21 ikke akkurat var fremmut for sin tid med den forstillingen som ble laget. Jeg sliter litt med understyring på banen,klarer ikke få bakhjula ut i drift for å komme gjennom svingen uten full drift. Har vel egentlig funnet ut at stabstaget foran er vesentlig overdimmensjonert for understellet jeg kjører. Så jeg skal ha på orginal stabstag igjen. Skal bare på nett og myse litt først... Sååe,da ble det noe annet.. Sellholm bærearmer,laget til en svenske. Aner ikke hvordan jeg skal montere disse,ei heller noe annet enda. Ikke sikkert jeg monterer dette i år heller. Fremdeles på nett.. Og fortsetter... Klare lys i år da sikkert.. Og nå begynner det å gå forholdsvis fort i en E21 på banen,og det fornuftige karen jeg er så ble det ett bur også... Akkurat buret fikk jeg lokalt her da.
  4. Som topic,noen som har en liggende å slenge etter ett ombygg? Fortrinnsvis i bra stand såklart. Må være britisk,høyrekjørt.
  5. Takktakk. Nå må jeg skuffe deg litt. Bilen har ikke org fargen fra 78' Den er omlakkert til denne fargen i 94' isj. H3S hadde 320nm- ergo 320nm vil chassi tåle. Jeg har 3.0L og er derfor innenfor dette. B32 går ikke. Så det er bare å søke og fortelle hva du ønsker,biltilsynet hjelper deg videre derfra. De er ikke så vanskelige som folk tror. Men kommer du med en rusten haug der alt henger i patentband og strips og er slengt på plass uten mål og mening så syns jeg også det er helt greit at ting ikke blir godkjent. Lykke til. Bare spørre på pm om det er noe. Takk igjen
  6. Et og pris?
  7. Sorry. Ligger på jobb pc,og jeg skal ikke tilbake før sent august. Bbs.de eller hva det var. Ligger der.
  8. Når det er sagt så trenger man ikke tuv på felger om de er innenfor på stro boka. Men om man er utenfor så må man ha noen papirer å vide til.
  9. Jeg sitter ihvertfall på det Og de fikk jeg fra BBS for noen mnd siden. Bare å sende en mail til de med nr på felgen så får du tilsendt pr mail-det gjorde jeg. I mitt tilfelle rs073 og rs074
  10. De må nok stemme med túv papirene er jeg redd. Mine er org bredde med all dok i orden.
  11. Litt shine må til. Lakken på felgene tok kvelden ifjor på banen.(varmgang=misfarging)
  12. Mannen var imponert,så da ble den rett og slett godkjent med s50 Vært i helt greit humør i helga Natt til 1 var den også en liten tur i hallen der oppe. Så nå vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre faktisk... Målet er nådd liksom-bilen er i orden og godkjent med rubbel og bit. Alt fra BBS RS til motor er godkjent. Så da sitter man igjen med hva skal jeg gjøre nå? Rart.. Dette er sikkert fordi jeg har styret og ordnet nå i mange mnd for å få ting i orden og klart- alt fra dokumentasjon og ting som skulle monteres og bygges,også plutselig stopp. Svaret må vel bare være å sette seg inn og kjøre med ett smil hver gang:) Jeg finner nok på noen modifikasjoner skal en tro
  13. Hei. Prøv skiver bak fra e46 i ønsket størrelse. De er bolt on på håndbrems etter boring til 4bolt.
  14. Glassblåst,epoxygrunning,lakk og klarlakk. Vanlig prosedyre.
  15. Funker greit. Vanskelig å justere inn,men må få kjørt inn bremsene skikkelig først tror jeg
×
×
  • Opprett ny...