-
Innholdsteller
845 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
7
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Mr. Erling
-
God Jul Bimmers🙂🎄! Til dere ''Ringen'' entusiaster; - kom over denne video: test kjøring den nye Z4 (g29) Roadster på Nürburgring. Regner med dere liker rundetiden? Jeg har ingen planer om å kjøre der, jeg er for sedat til det.🙄 Z4 Roadster kombinerer god komfort og kjapphet på en balansert måte, som passer meg. Og ikke minst; morsom å kjøre på ''vanlig vei''. BMWs eneste sportsbil? Med en super heftig motor lyd fra rekke 6ern!, som Youtube videoen her klarer å avsløre litt av.
-
Selge?🤔 Dette er min favoritt BMW. Har hatt en slik modell; 530d Touring utgaven for mange år siden, så skulle gjerne anskaffet et slikt prakt eksemplar igjen. Men, ... det får holde med min sommer bil, Roadster'n. Brukte sist vinter til å finne ut om jeg trenger en vinterbil. Bor jo midt i sentrum, ''5 minutter til alt''. Svaret kom ved at jeg i april bestilte en BMW Roadster, kun for sommerbruk. Den står også vinter lagret. Tvi - tvi med salget!
-
Kom over denne postingen (bildet) fra 2021 på en Z4 tråd på ''Bimmerpost.com'' Der beklager de seg over at ikke BMW vil lage en M- Motorsport versjon av BMWs eneste sportsbil; Z4! Der påståes det: (fritt oversatt) ''///M handler ikke lenger om ///Motorsport, men heller //Markedsførings gimmicker-''!
-
BMW har denne oversikt over dekk størrelser og type modeller. Interessant å konstatere hva BMW kaller ''M'' modell.
-
Takk. Utseende på denne felgen: 19" M LMR Double-spoke er vellykket, men i sort, som her, mener jeg det vellykkede utseende blir skjult. Altså ''popper'' ikke ut!
-
Synd at BMW misbruker ''M'' betegnelsen. Min Z4 M40i har pinadø så mange ''M'' logoer at jeg har mistet oversikten. -''Søren Klype'', ...tror jeg talte 14 - 15 stk. Bare på det bildet med det ene hjulet teller jeg hele 3 stk. ''M'' logoer. Til og med på plast lokket over motorblokken (B58) står det skrevet //M Performance (bildet) Men for å være en ''M'' bil er det vel S-motoren det gjelder + stivere understell, større bremser osv.? Det har ikke Z4'n derfor ser jeg det som en ikke ''M'' bil. Hadde den vert det hadde prisen kanskje vert 1 mill mer?😉
-
.. prøver å fortrenge abstinensen ved å måtte la doningene står vinter parkert. Har egentlig god trening i det å fortrenge, i og med jeg har kjørt i mange 10 år og kjører fortsatt MC, men denne Z4 gir meg virkelig ''suget'' 😉 Anekdote vedr. komfort i førersete. Det er kanskje det som overrasket meg mest vedr. Z4, utenom at vinden ikke trekker ned i kupéen. Romsligheten i fører sete! Og hvor lettere det er å stige ut av en Z4 kontra en F13. Jeg fikk alltid antydninger til krampe i høyre kne etter å ha kjørt F13 i mer enn 1 time! Spesielt ved motorvei og cruisekontroll. Det skjer ikke med Z4. Her måtte jeg for første gang heve sete for å kunne se over dashbordet og det lange panser. Alle andre BMWer har vert å sette sete helt ned. Hva det kommer av at krampen i kneet? Begge er brede biler! F13 chassis er vel bygd på et F10 chassis? Hadde en F10 før F13 med bakhjulsdrift, uten at det skapte noe utfordring for omtalte kne. Z4 (bakhjulsdrift) og F13 (4hjulsdrift) er omtrent like brede foran, men Z4 er betydelig bredere bak! Om dette har noe med utforming av plass for girkasse, som igjen kan resultere i litt med plass for fører, vet jeg ikke. Noen som har synspunkter? Takk for oppmerksomhet! Erling Ps BMW kan(!) seter! Z4 sitt Sports sete gir meg ikke noe ''tresmak''. Lengste tur før vinter lagring, var på ca. 3 timer kontinuerlig kjøring.
-
Flere enn meg som stusser over de gigantiske digitale dashbord på nye el-biler? Bildet er av i5 ...Harry her mener det ser kjipt ut! Spesielt den sorte plastikk og ''girspak''? Si meg, er ikke bruk av mobil telefon kriminelt å taste på under kjøring, men ikke skjerm bruk?🤔 Blir det ikke som å kreve en ''formue'' for plastpose-på-butikken, mens nærmest alt annet er pakket i plast? Jeg bare spør. Håper på motforestillinger på begge spørsmål.. .. En her inne etterlyste interiør bild(er) av Z4. Håper dette tilfredsstiller? Aller først; denne har IKKE billig plast! - Z4 av 2025 har BMWs iDrive 7 (dog touch screen som alt.). - Z4 har også masser av gode gammeldagse ''knapper & hendler'' - Z4 Roadster har bakhjulsdrift og vektfordeling 50 / 50! Takk for oppmerksomheten. Hilsen Erling
-
Oppdaget at jeg ikke har bilder av den med taket oppe🙄 Kan komme av at jeg ikke har kjørt mange meter med det. Er det ikke sånn da; ...har man kabriolet så er det kun regn som får opp taket? Veldig bred og lav bil. Veldig komfortabel kupe. Det at det ikke er vind trekk i kupeen, har jeg beskrevet i første innlegg på tråden. Har alltid hatt sete på tidligere BMW biler i nederste posisjon mot dørken, men på denne måtte jeg heve sete for å kunne se over dashbordet og det laaaange panser! Jeg rager 185 cm over havet. Mer romslig og bedre ergometrisk i førersete enn den store F13 jeg hadde før!
-
Trump annonserer handlekraft! Håper at han vil gjennomføre dette i lenken, selv om den er fra 2022🙄 Går rett til roten av problemene våre: globalismens narrativ, så som klima og PK (Woke) med den totalitære sensur av oss! Lytt selv! https://rumble.com/v20tpmc-president-donald-j.-trump-free-speech-policy-initiative.html
-
Kanskje du legger merke til detaljen på bildet at det ligger et par hansker over rattet.🤔 Det er ikke for jåleri! Har du sett hvor blanke rattene er på folks biler? Skulle tro de var av plast, som i gamle dager. Hva tror det er? Riktig, skitt! Det sies at det mer bakterier på et bil ratt enn et utedass, fordi folk stapper i seg mat og snacks mens de kjører bil: - Jeg spiser aldri i bilen - Jeg har alltid kjøre hansker på! Du tror sikkert jeg er sprø😉 Dette med å spise i bilen ble faktisk er tema hos IF da jeg ba om å endre forsikringen fra kasko til kun brann & tyveri pga. vinteropplag. IF's erfaringer var at gnagere trakk inn i garasjer om vinteren, og var det rester / smuler av organisk stoff, ville de finne det og i verste fall bygge seg bol med bilens deler - ledninger. Husk den blir stående i 6 mnd. sa IF IF forslo derfor på dette grunnlag at jeg skulle beholde full kasko under vinter lagring. Avslo av ovennevnte grunn! Syns du et jeg fortsatt er sprø ( ref. ovennevnte)?
-
Z4 (g29) Ikke komfort, men elektriske sports seter. Utrolig nok er det ørlite bedre plass for fører i denne Z4 enn F13 650'n. - Z4 er svært bred! - Z4 er svært lav! På F13 fikk ''gass benet'' litt antydning til krampe etter 2 timer. Z4 har jeg ikke hatt en måned enda, men etter en 3 timers tur, var kroppen like fin. Dette er den første bil jeg har måtte heve setet for å kunne se over dashbordet og lange panser! Jeg rager 185 cm over havet. Og det og stige ut og inn er betydelig lettere med Z4 enn F13'n😉 Hvem kunne tro det? Vel, jeg viste om det før jeg signerte kontrakt og ventet i 6 mnd., for jeg prøvde en veldig vakker, lysere blå med røde seter Z4 2022 modell i Skien Bila med manuelt gir. Etter 2 timer med manuelt var jeg ikke i tvil om at den gode gamle 8 girs automat er best for meg. De 2 siste BMWer har hatt det. De manuelle er ikke som i gamle dager hvor man kunne ''ligge på giret'' i svinger oppdaget jeg. Grunn? Makter 120 kmt. på 2ndre giret
-
''Sørlands-byen'' Holmsbu ytterst i Drammensfjorden (55 min. kjøring fra Drammen) ligger øde og forlat nå. Det yrer av liv her i den varmere årstid 🥰 10 lunkne grader, men med varme ned på bein, lang ''undikk'' og noe lunt på hodet og nakke, gikk årets siste biltur ''Drammensfjorden Rundt'' fint med taket nede. (varme i ratt og sete var ikke bruk) Denne siste modell av Z4 (g29), som BMW slutter med etter 2025 er så vellykket konstruert. Ingen trekk i kupe og vekt balanse 50/50 + bakhjulsdrift = perfekt! Det skal bli laaange 6 mnd å vente på våren og saltfrie veier Ps. syns det er litt sprøtt hvor mange ''M'' badges denne bilen har. Begriper ikke hvorfor, for det er ikke en ''M'' code BMW. Tar jeg ikke feil: 14 stk.🙄 Noen synspunkter?
-
Som annonsert i topic, var jeg hos Gasolin, Kreamer i Eidanger ved Porsgrunn på fredag, for å hente trekk til bilen. Lagres i innendørs i Sameiet kalde, men svært godt ventilerte felles garasje. Testet passformen. 'Skreddersøm' koster mer enn det smaker, men trekket passer fint det. Det er støvtett og det puster slik at kondens ikke magasineres på bilen. Du kan lese mer om trekkets egenskaper her. Du kan kanskje se produsentens navn på et av bildene?
-
Takk. Det jeg har hørt er at det slutt verden over for Z4 etter år 2025. BMW skylder på at Toyota, som bruker samme B58 motor + Z4 ramme på ''Supra'' modellen, vil slutte med modellen. BMW mener kostnade nblr ifor høy hvis Toyota trekker seg ut? Vet ikke, men ICE biler er ikke i skuddet politisk for tiden. Kanskje det spiller en rolle? Skal noen vurdere å kjøpe, bør de tenke fort, ...jeg ventet i 6 mnd. Snakker med likesinnede på int. Z4 forum og de sier det samme. Lang ventetid, som her, og kun noen få modeller pr. region. Norge er i Nord Europa regionene og selger tippet at kun 10 biler for hele vår denne region.
-
Hei. Takk. Ja det er super trist at Z4 synger på siste verset. Grunn til at jeg kjøpte ny, er at 2-4 år gamle G29 koster det samme eller mer da de var nye!!! Antall nye Z4 er lite. Det var kun 3 stk. holdt av for hele(!) Nord Europa sa selger da jeg bestilte. Han mente det totalt kun var 10 stk for hele året. ''Under brua'' kjenner jeg ikke til. Skal hente bil trekket på Gasolin på fredag før ettermiddagen. Vil kjøre mest mulig på svingete veier i solskinn. Det blir sikkert over Siljan hjem, men ned må jeg innom ''Korketrekkeren. Minner fra tiden på 70 tallet da jeg ofte kjørte med MC fra Drammen og hadde lære tid på Hotel Vic i 2,5 år.
