Gå til innhold

Kjennern

Moderatorer
  • Innholdsteller

    4879
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Kjennern

  1. Vil nok tro Intravee er beste løsning for de med navi selv om den koster litt mer. Uten navi tror jeg DICE er et meget godt alternativ. Får heller ikke ladet iphonen via DICE. Faktisk så blir iphonen låst i sånn "docked" mode så får ikke browsa låter heller. Må ta det via stereon. Og med en 20-30 album + kan det bli en tålmodighets prøve å finne den låta man ønsker
  2. 3. Denne knappen merket med rød ring skal "låse" skjermen til det du hører på eller navigasjon/kjørekomp. Hører du på Radio kan du låse den til den her. Men ved oppstart går den vel alltid til hovedmeny mener jeg å huske. Har du fått koblet alt sammen til bilens kjørekomputer osv? Vet at dette må "linkes" sammen. Har ikke utført en slik oppgradering selv så er litt på tynn is her Men har fått mer å mer lyst etter å ha sett tråden din. Savner liksom noe i E46'en i forhold til E39'en.
  3. Du skal sette cd med nytt navi os i navi spillern, før du setter på tenninga.
  4. Tror nok ikke det, skjerm foran har jo ikke radiomodul med forsterker. Tror den lille navien har dette innebygd i enheten foran, er ikke helt sikker men tror det. Så da må du ha en BM54 Radio modul også vil jeg tro. Uten å være 100% vel å merke.
  5. Bensin ville jeg valgt
  6. Sjekk at alle kabler sitter korrekt på plass etter oppgraderingen din. Hvordan Ipod oppgradering kjøpte du? Det er dobbelt spolede høytallere i bilen din, så om du har bytta de foran så vil du miste lyden også. Bare et tips da jeg selv har gjort dette
  7. Søk litt på 540 så finner du mye moro til den prisen. Den du så på var dyr. Sånn er det bare. Men har du råd, er det lov.
  8. Nullstille skal du ikke ha behov for. Har bytta sensor selv før uten unstille den.
  9. Syns den var dyr jeg. Til å være vare vel å merke. Hverfall med det utstyrs nivået og KM.
  10. Den bitte lille "antenne" ledningen du har er vel antenne ledning til tlf.
  11. Enten bytta du feil sensor, har flere det er feil på. Eller det kan som du sier være kabelbrudd. Sjekk de første 4-6cm av kabelen fra kontakten. Har opplevd brudd der på E39en jeg hadde.
  12. Nå var den slettet, men dette er ikke en "original" cd. De kom etter det jeg vet ikke med Fotoboks POI's. Søk på det Svenske gratis arkivet så ligger den der Der ligger det til alle BMW modeller etter det jeg vet.
  13. Mener du kan kjøpe reparasjons sett til navien, tror det er et "kjent" problem at motorikken/lese hodet tar kvelden. Skal se om jeg kan finne tilbake til det jeg leste.
  14. Sjekk kabler til navi spillern. Er du heldig er det kun dårlig kontakt. Er du uheldig er det spillern som er død. Må du bytte spiller vil jeg anbefale deg MK4 om du har 16x9 skjermen, om du ikke har MK4 alt da. Årsak til "ny look" er at radiomodulen har tatt over headuniten din for å vise bilde, og den har nok en gammel revisjon av softwaren. Mener det var slik hvertfall. Når navi spiller virker er det den som styrer bilde på skjermen. Eldre navi versjoner hadde også "kjipere" look.h
  15. Veivhus ventilasjons filteret er alltid en god ide. Min forrige E39 530d begynnte å spise dyser til frokost ved 180K km. Men tror den var chippa vel å merke.
  16. Ja da får du adapter eller kall det en ramme som du setter en vanlig DIN spiller inn i. De fleste bil stereo butikker har dette. Du må også ha en BMW til ISO overgang, men dette koster ikke mye. Personlig så syns jeg en slik løsning aldri blir pent, men du får nok flere muligheter og mye bedre lyd ved å sette inn en ny CD spiller. Her bør du finne det du trenger: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... &katid=103 Vil tro du må ha Ramme for DIN spiller, iso overgang, antenne kabel og evt kabelsett for ratt styring. Men det siste er merke avhengig.
  17. Har du ringt rundt til div bil oppsamlere? Kan hende de har fått den inn men ikke kontakta deg evt. Vet ikke om de må informere deg først eller hva, men kan jo være en ide.
  18. Søk på Ipod så fnner du mye om dette. Men BMW har ikke noen spillere for E39 med direkte AUX ingang uten å modifisere litt. Enkleste kan være å sette på et Ipod adapter på CD veksler porten, som da gjør at du ikke får bruk cd veklser som regel. Men med en Ipod så trenger du vel ikke CD veksler uansett? Dice sin ipod integrering har også mulighet for AUX ingang sammen med Ipod kabel. Det som også skal nevnes er at du får lada den og styrt låt skifte fra radio enheten + evt knapper på rattet.
  19. Eneste måten å få spilt dvd film som jeg regner med du mente er å koble deg på TV tuneren sin Video ingang med en DVD spiller som går på 12V. Den som står bak på venstre side er kun for navigasjons plater. Og kan ikke spille av DVD Video.
  20. De fleste 530d'er har jo greit med utstyr. Men ut ifra det du sier hadde jeg ikke giddi å betalt mer en 120-140K for den. Får jo flere 99-00 modeller til 175-195K på finn med mindre KM og som ser relativt fine ut. 2001 530dat varebil vel å merke. Men det koster ifølge selger ikke mer en ca 25K å sette inn seter bak. Og med en start pris på 175K er vel ikke det så ille da det er en facelift med 229K km. Her får du også en ganske fin 2001 530dat vare. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null Edit: Ser du skrev sedan, my bad. Fant ikke så mange av dem jeg heller.
  21. Men litt on topic igjen. Har hørt at dyser er et "kjent" problem på disse BMW diesel bilene. Har bare hørt rykter, men kommer fra relativt sikre kilder. Og kan vel legge til at alle dyser på den oljebrennern jeg hadde måtte byttes. Og har snakka med flere på verksted i etterkant som bare sier at dem bytter alle dyser ofte for å være sikre om det er litt vrang feil. Ellers tror jeg nok M57D30 er en solid motor. Om du ser bort fra dyser, matepumpe og inline pumpe. De er vel de meste kjente feila. At turbo raser kan jo hende, men oftest tror jeg det skjer pga dårlig vedlikehold. Det eneste kjipe her er at disse delene er så forbanna dyre, om du ikke robber en vrak bil.
  22. Heisann, nå snakker vi. Detta blir nok moro.
  23. BavariaSoundwerks har komplette sett for BMW høytallere, sammen med en Blaupunkt PnP forsterker skulle det vel bli bra Har vurdert slik på min også. Da får man brukt original spiller foran.
  24. Hadde det der skjedd meg hadde jeg bare beina som F"#%
  25. Vi er nok ganske enige der Jeg mente bare at man ikke skal ta alt for god fisk å tro at man selv skal stå for alt av feil på en bil, selv om den er en brukt bil. Forhandler har faktisk litt ansvar selv om den er brukt. På visse ting, som igjen kommer ann på KM/år på bilen. Nå har trådstarter hatt bilen i 3,5 år. Jeg aner ikke KM på bilen eller tilstand på den, men har han hatt normal service vedlikehold hos merkeforhandleren der den ble kjøpt mener jeg de bør stille opp mer en å bare si " Sorry ditt problem" Selvfølgelig kan ting gå i stykker og man må betale dette selv, mener overhodet ikke at Forbrukerkjøpsloven skal gi deg full garanti på alt, var ikke det jeg mente om det kom frem slik. Litt mer på siden av topic: Ja jeg var kjempe heldig at de tok bilen tilbake, og har takket dem for det. Det som er enden på visa er at jeg klart kommer til å se på ny bil igjen hos dem først + at når noen spør vet jeg at jeg trygt kan anbefale den forhandleren.
×
×
  • Opprett ny...