Spørsmål om maxtrykk på trykkplate til m20 turbo.
Trykkplate av merket Sachs -618 228mm.
Clutch 4 puck sinter 228mm tykkelse 8,1mm.
Ubelastet 6,5mm mellom anleggsflate for clutch til svinghjul.
Ved max belastning 1080kg ved 9,05mm - 10,25mm før trykket synker.
Oppstikk til lammel på m20 svinghjul 0,45 mm orginalt.
Max trykk på trykkplate 10,25mm-6,5mm= 3,75mm
9,05mm-6,5mm=2,55mm
I mitt tilfelle som har en sinter clutch med tykkelse på 8,10mm.
(8,10mm, lammel)-(6,5mm trykkplate) = 1.6mm
1.6mm + (0,45mm kant på svinghjul) =2,05mm
Da har jo ikke jeg max trykk i det heletatt på orginalt svinghjul. 2,55 -2,05= 0,5mm under max trykk og enda mindre når lammel slites ned.
3,75mm - 1,6mm = 2,15mm
Skal jeg da dreie ned en kant på svinghjulet på 2,15mm?
Dermed burde man ha 3,75mm -2,55= 1,2mm å slite på lammel før max trykk på trykkplate avtar?