Gå til innhold

bmw_327i_turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    313
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bjugn

bmw_327i_turbo's Achievements

  1. Fant et sett i 18" som jeg har kjøpt.
  2. compomotive mo6 4x100 17"/18" til e30 ønskes kjøpt.
  3. Noen som har kjøpt kabel ifra cable-shack. Har rota bort cd'n som fulgte med å nå husker jeg ikke com port instillinger. Så får ikke kontakt med bil nå. Noen som kansje har pdf install fila som kunne ha sendt den til meg?
  4. dreie av 1,7mm så det totalt blir 2,15? 1,7mm+0,45 =2.15
  5. Spørsmål om maxtrykk på trykkplate til m20 turbo. Trykkplate av merket Sachs -618 228mm. Clutch 4 puck sinter 228mm tykkelse 8,1mm. Ubelastet 6,5mm mellom anleggsflate for clutch til svinghjul. Ved max belastning 1080kg ved 9,05mm - 10,25mm før trykket synker. Oppstikk til lammel på m20 svinghjul 0,45 mm orginalt. Max trykk på trykkplate 10,25mm-6,5mm= 3,75mm 9,05mm-6,5mm=2,55mm I mitt tilfelle som har en sinter clutch med tykkelse på 8,10mm. (8,10mm, lammel)-(6,5mm trykkplate) = 1.6mm 1.6mm + (0,45mm kant på svinghjul) =2,05mm Da har jo ikke jeg max trykk i det heletatt på orginalt svinghjul. 2,55 -2,05= 0,5mm under max trykk og enda mindre når lammel slites ned. 3,75mm - 1,6mm = 2,15mm Skal jeg da dreie ned en kant på svinghjulet på 2,15mm? Dermed burde man ha 3,75mm -2,55= 1,2mm å slite på lammel før max trykk på trykkplate avtar?
  6. Grom e30, men den tds kassa lever nok på lånt tid
  7. Er et ikke helt ukjent fenomen at Autronic tuller med 60-2 hjul. Autronic liker Hallgiver og 3 tanna triggerhjul på m20, isteden for det orginale 60-2hjulet og VR-giver. Fres om det orginale 60-2 trigger hjulet, og monter hallgiver. Slik som dette. viewtopic.php?f=14&t=211617
  8. BLOKK m20b25 (2.7l) Borret 84,5mm Underspyling på stempel M21 oljepumpe H-råder 130mm Cp stempler med 8.1 i kompresjon og overdim (84.5mm) med forsterka kryssbolter. Diesel veiv fra 324td Balansert/vektjustert veiv, råder, stempel, reimjul, svingjul, clutch og trykkplate Pyramide ringet blokk ARP bolter til toppen, veiva og råder sputter coated veiv og rådelager. M20 stödgördelkit TOPPEN: Portet av ppf og tore topplokk Sveisa vannkanaler ppf forsterka vippearmer Schrick rustfrie ventiler ppf steg 3 ventilfjærer kit CrMo retainers Enem Z58 turbo kam.. 296 grader. 12.3mm lyft och 112 graders lobseparation Nuke justerbart kamdrev Turbo/eksos: ppf grenrør Garret gt4088 turbo PPF 60mm wastegate 4" downpipe og 3,5" eksos på resten . BENSIN 98 octan. 990cc precicion lav ohms dyser Russel perfomence stålomspunnet slanger og alurør i AN 8 til tur og retur 2x bosch 044 bensinpumper 1x 984 bosch matepumpe til swirl pot 3L swirl pot Nuke y-kors Nuke fuelrail Aeromotive A1000 BTR Ecu/tenning: Vipec v44 msd dis 4 msd coiler (waste spark) Moroso tennkabler Ngk bpr7es plugger Drivlinje: 525tds gearkasse 618 trykkplate og 4 sinter. 324td mellomaksling M535 diff Sviktstål akslinger med m5 knuter Omborra e34 540 nav (4x100) 569 whp og 753nm på 1.7 bar
  9. Var slik på min e30 å, da var ecu defekt. ecu ga strøm konstant til hovedrele.
  10. Grattis! Synd det er vinter nå da
  11. *subscribed* lest alle sidene nå, meget Strøkent arbeid. Håper å få se denne på e30meet
  12. Vipec eller maxxecu, o-ring blokka og kjør med orginal topppakning og arp bolter.
  13. Mener å huske at det var m22x1,5.
×
×
  • Opprett ny...