Gå til innhold

Orjan

Medlem
  • Innholdsteller

    2520
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    20

Alt skrevet av Orjan

  1. Gratulerer! Flott bil
  2. Pen bil! Har fulgt prosjektet på bilforumet.net
  3. Hartge hadde flere E30'r; H23, H26, H27, H35 og H35-24 Alpina hadde også flere E30'r; C1 2.3, C1 2.5, C2 2.5, C2 2.7, B3 2.7, B6 2.8, B6 3.5 og B6 3.5s (Lesestoff)
  4. Orjan

    importtax

    Firmabil er ikke nødvendigvis det samme som varebil (som må ha plass til "statskassa")
  5. Orjan

    importtax

    Stemmer... Toll.no - avgiftsrundskriv...
  6. Jeg tror de har hjemmel i kjøretøyforskriften.... Kjøretøyforskriftens kap 7 § 7-2. Reparasjon, ombygging og oppbygging av kjøretøy
  7. Da må du trykke en gang til på 320/6 M3 - jeg må i hvertfall trykke 2 ganger på hver knapp...
  8. Hvordan går det med prosjektet?
  9. Orjan

    importtax

    Teit annonse 1) At importavgiften stiger fra nyttår har jo ingenting å si for en bil som allerede er registrert her i landet. 2) DF 74311 er reg som en 518 - og er derfor IKKE en 100 % Original Bil som det står i annonsen... 3) og dagens eier er eier nr 4 i Norge............. Reg 1. gang i Norge 14.09.90 (så historikke gjelder sikkert "donor-bilen"...) Det irriterer meg at folk legger ut falske opplysninger i annonsene sine og at han i tillegg er frekk nok til å skrive Kun Seriøse Henvendelser! så bør han #¤%&!§ være seriøs selv
  10. Nydelig bil!
  11. Tøft prosjekt! Planlegger du å få den godkjent, eller blir det ren show-bil?
  12. Pen Alpina, men synd å se at slike biler blir "oppbrukte"..
  13. Hvordan ser 15" felgene ut?
  14. Dette har overhodet ikke noe med BMW og gjøre, men fattern kjøpte en Volvo 240 i 1984, og den kosta 137.000,- Jeg har masse "unyttig" info i hodet mitt, så her er flere bilpriser 1975: Volvo 244 L 55.000,- 1979: Volvo 244 DL 85.000,- 1984: Volvo 240 137.000,- 1989: Volvo 240 199.000,- 1990: VW Golf II Sport 139.500,- (min første bil) 1992: VW Golf III GTI 210.000,- (inkl soltak, metallic etc. Min andre bil - hadde ikke råd til VR6: 280.000,-). Kan jo ta med at jeg priset min drømme-325 i 1986 - i Royalblå metallic og "alt" utstyr kom den på 303.000,-
  15. Jovisst - det er jo en M-pakke 318i
  16. Tenker det ser slik ut.... Annonse på Ebay - "buy it now" = US $109,800.00
  17. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=37847 Imponerende jobb!!!
  18. Nydelig bil! Får lyst på E46 Coupe jeg også...
  19. Det bør du nok; så kan du jo bruke 94 store på annet moro ..alternativ til M3..
  20. Nei - bruksfradraget vil fremdeles være der. En bil som er brukt 3 år i utlandet har et bruksfradrag på 36%, så å importere en 3 år gammel M3 vil bli 128000,- (200000 minus 36%) dyrere til neste år. PS; avgiftene for en M3 coupe vil gå opp ca 147000,- iflg http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid=51
  21. De laget en BMW Turbo (E25), men det var en ren konseptbil som aldri ble satt i produksjon. Mener det ar en slags forgjenger til M1... Fler bilder: http://www.atspeedimages.com/limerock_2003/concours/1972_bmw_turbo/ Jeg fikk et byggesett av en sånn i julegave i 1977 (tror jeg) - så BMW-interessen var tidlig til stede (ja - jeg er en gammel mann..)
  22. hehe - fattern venter på en Golf plus med TDI og DSG, men det blir nok ikke no' særlig "launching" på den
  23. Fra http://www.gminsidenews.com/forums/showthread.php?p=661641 Og en video: http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
  24. Takker! Det var det jeg trodde - jeg liker kontrasten med sort jeg
  25. Har lett litt etter en E46 coupe med M-pakke, og har lagt merke til at noen biler har lakkert nedre del av bakfanger, mens andre har sort nedre del. Hva er originalt? fre sin nydelige Clubsport har lakkert fanger... ..mens AndySix har sort...
×
×
  • Opprett ny...