Gå til innhold

KalMar

Medlem
  • Innholdsteller

    1362
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E30

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Får ta en titt imorgen å se hva jeg får til. Regner med dette må kodes? Tips til how to video med bruk av ista?
  2. 99% sikker på at stikk er ok. Stikk med spenning og ECU er klipt bort og loddet direkte. Har tatt opp en gammel repp like ved demperen og skjøtet på nytt her igjen. Måler spenning på +12v og jord. Måler 2v og 12v på ECU kabel. Måler på stikk i bagasjerom til flexray (grønn og rosa) 96ohm. Så her er kabel ok. Så e70 facelift samt f15 passer inn på edc systemet? Har faktisk en demper fra e70 facelift liggende. Kan denne brukes? Bilen min er en preface elle pre-lci e70.
  3. Hei hei Har en x5 fra 07 (e70). Denne har dempere med edc. Har feilsøkt og lest ut koder i det vie og breie. Kabler er hele, spenning, flexray osv måler jeg til å være ok. Det jeg står igjen med da er at demper v.bak er defekt. Ny koster denne ca 14 000. Hos koed. Har noen her erfaring med å kjøpe dette brukt eller fra det store utland (ebay, Amazon osv) Kom gjerne med innspill 😃
  4. Takker. Da må jeg få ordnet ista en gang for alle på pc min. Må skaffe en til venstre bak ja. Kan ikke mixes slik jeg har forstått.
  5. Kanskje noe å vurdere brukt ja. Koed er vell kanskje veien å gå for å få tak i demper. Må brukt demper kodes på samme måte som ny? Vet du noe om det?
  6. Liten update på denne. Byttet til originale bmw termostater. På motor, egr og girkasse. Nå kommer den vesentlig raskere opp i riktig temperatur. Fikk den opp i riktig temperatur med de gamle termostatene, men det var etter en kjøretur på ca 1 time. Så må være noe galt med de jeg byttet ut. Takk for hjelpen 😀
  7. Usikker. Viser sån sett feil på begge venstre side. Eller får feilmelding på begge venstre side. Men dette kan være noe med at begge dempere har felles signal kabel som går til vdm boks plint 8 mener jeg det var. Men så er neste spm. Skal en bytte til samme type dempere? Eller skal en kjøpe noe annet uten dette vdc opplegget? Og bare kode vekk vdc? Kostet rundt 7000 for en bak. Og det er vell på lånt tid hvor lenge de andre vil henge med videre...?
  8. Nå vet jeg verken opp eller ned. Har målt og målt. Og scannet med inpa. Inpa kommer ut med mikset resultater. Når jeg velger e70-> chassis-> demper HF, VF, HB og VB så henter den ut info fra en annen demper en det som står navngitt. HB= hint-rec->edcsvr VB= vorn-links->edcsvl HF= hint-rec->edcshr VF= ingen kommunikasjonen. så det er nesten så jeg lurer på om det er venstre bak som er defekt og ikke venstre fremme. tolker edcsvr = vorn recht. edcsvl= vorn links edchr= hint recht og da mangler jeg venstre bak fra edc benevnelse. Målt meg frem til at jeg har kontakt med dempere på venstre side. Målingene gir samme resultater. Dette på signal kablene (se bilde) Får ikke målt + og - fra vdc boks bak. Men måler spenning på kontaktene fremme og bak på venstre side.
  9. Feilkoder er for dempere venstre side. Fremme og bak. Har fått kontakt med demper bak på venstre side. Men får ikke kontakt med demper fremme venstre. Med kontakt så mener jeg at inpa ikke finner/ får kontakt med demper fremme venstre. Står ikke noe tekst i inpa programmet etter feilkodene. Måler 12v i kontakten bak og fremme. Dette på rød/grønn(?) Og brun. Har en mistanke om at demper fremme. Eller satellitt fremme venstre er gåen. Kan legge til at nivå sensorer ser ut til å være ok. Ser i live data via inpa at alle sensorene endrer verdi når jeg gynger i bilen.
  10. Hei Hei Jeg har en E70 fra 07", har fått oppe en feil med Dynamic Damping Control Failure. Det hele begynte med at feilen kom og gikk litt. kom spesielt ved humpete vei. Har sjekket sikringer fremme og bak. disse er ok. har sjekket kabler og tilkoblinger i hjul husene. dette ser ok ut. Har lest av feilkoder og får opp: 6318, D76A og D768. har funnet ut at de to siste skal være feil på dempere venstre side. 6318 er jeg noe usikker på. lest av med inpa. Noen som har forslag til videre feilsøking?
  11. Så at det var en termostat helt i bunnen av motorrommet like bak for radiatoren. Planen var å bytte denne også men gs var tom på lager. Hoved og egr termostat var av merket tropran. Hvordan er det å bytte denne? Må man etterfylle girolje? @Ingvaldsen
  12. Hei hei Sliter med at min x5 2007 med 3.0D fortsatt går veldig kaldt. Ligger rundt 65 grader på tomgang og rundt 70 når man kjører. Temperaturen ute er rundt 5 grader. Hovedtermostat og egr termostat er byttet, samt ny vannpumpe. Webasto starter og sviver som den skal. Ser det er skrevet litt rundt termostat til girkasse. Noen bytter til en vag termostat på slangen. Er dette veien å gå? Evt er det andre feil som kan gjøre dette?
  13. Ok, frustrerende når feilen endrer seg slik. Gjør feilsøkingen verre. Håper du finner løsningen på problemet!
  14. Har du kommet noen vei videre med hva som lager disse vibrasjonene? Har du prøvd med andre hjul? Skummet kjapt gjennom, men har ikke sett at du har prøvd med andre hjul.
  15. Laget ny jording fra bolt til starter og opp til brakketen til skråavstiverene helt bak i motorrommet. Bilen startet veldig lett etter dette. Målte ladespenning til 15.55v bak ved batteriet. Er ikke dette noe høyt? Nå håper jeg det er lenge lenge til neste gang det er noe som må byttes!
×
×
  • Opprett ny...