Gå til innhold

LK

Medlem
  • Innholdsteller

    808
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om LK

  • Bursdag 04/18/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hvittingfoss
  • Kjøretøy
    E39 530i Touring

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

LK's Achievements

  1. Ok,takk for svar. Byttet bare foringner denne gangen,får ta hele staget neste gang jeg skal holde på under....
  2. Fant du ut noe mer her? Skaffet meg et M5 stag jeg gjerne ville satt på bilen,men fant ikke noen enkel måte å få byttet.....
  3. Tror jeg ville ringt verkstedet og spurt hvilken del de mener,få de til å presisere litt bedre hvilken del det er snakk om. Her er en som har samme problem: http://bimmers.no/forums/topic/807992-mangel-på-kontrollpunkt-534-opphengskuler-og-ledd-på-e46/ Der står det bakre bærearmsforing på samme punkt som du har.
  4. Hva med en bevinget 320 isteden? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87878183
  5. Var håpløst å se noe lekkasje hos meg også,men byttet hele radiatorenmed ekspansjonstank,da forsvant problemet. En annen gang jeg tulla med dette var det lekkasje på undersiden av termostathuset,så det ikke før jeg tok av vifta og dekselet. Den lille frostveska som kom ut fordampet.
  6. Akkurat slik var min også,var lekkasje i ekspansjonstanken og luft i systemet. Sikker på at alt er helt tett?
  7. Høres ut som du fremdeles har luft i systemet. Jeg tok av den øverste slangen og fylte opp der med frostveske før jeg begynte å lufte,da går det mye kjappere. Når du har luftet ferdig og skrudd igjen lufteskruene bør du ikke åpne disse eller lokket på ekspansjonstanken igjen når motoren er varm,virker som det kan gjøre at den drar inn luften igjen. Samme er det hvis det ikke er helt tett i systemet,da blir det luft.
  8. Har du fremdeles høyt trykk,blir radiatorslangene steinharde? Blir det lunk i den nederste slangen? Når du har driftstemp på motoren skal du lett kunne stoppe vifta med en avis, går ikke det har viskosen hengt seg opp.
  9. AlSi12 har lavt smeltepunkt og egner seg for støpte aluminiumsdeler. Mener ER5356 har høyere smeltepunkt og gir en mer solid sveis.
  10. Bærearmer eller casterstag. Bærearmene tar imot kreftene opp og ned,mens casterstagene tar imot kreftene framover og bakover. Kan også være fjærbeinslager.
  11. Det er litt viktig at det er åpent her,siden det er her olja skal renne ned i blokka igjen. Renset min for ikke lenge siden,var potte tett og store oljelekkasjer..
  12. Renset du peilepinnerøret når du bytta veivhusventilen?
  13. Er denne spilleren en grei måte å få dab+ på i E39 2001modell? http://www.graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/bmw-1/erisin-android-premium-7-e39
  14. Ok,det skal den tåle. Sjekk at batterikoblinger er hele og rene,dårlig kontakt her lager masse trøbbel. La bilen stå over natta og mål spenningen på batteriet da,er det under 12,2-12,4 v begynner nok batteriet å bli dårlig. Start bilen og mål spenningen på batteriet,den bør være 13,8-14,3v Er det under det lader dynamoen dårlig. Blir masse elektronisk tull hvis spenningen er for lav,blinker i lamper og tikkelyder osv
  15. Få noen til å sjekke før dere bytter toppakning,kan være luft i systemet,kondens osv.. For mye stereo kan knekke både batteriet og dynamonen. Sett mange tilfeller der dynamoen har tatt kvelden pga store forsterkere.
×
×
  • Opprett ny...