Gå til innhold

LianLi

Medlem
  • Innholdsteller

    1565
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Melhus
  • Kjøretøy
    E46 M3 2005 Interlagosblå

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

LianLi's Achievements

  1. Takker Det var mye økning kun på datasprut, sikker på det ikke er motorhester?
  2. Ja, s65 vil vel komme etter om noen års tid regner jeg med. Mye mer headroom i forhold til stroking men, skifte av kammer blir jo ekstra kostbart med dobbelt så mange kammer. Strokerkit er jo svindyrt så regner med det blir mye dyrere og mindre populært likevel i forhold til s54en.
  3. Når jeg ringte statens vegvesen og spurte om kollisjonskader osv så sa de at de ikke opplyste om det lenger, eller at det ikke finnes noe register på det lengre..
  4. Oppdaterte første post med en liste så det ble litt mer oversiktelig nederst. Synes det er morro å studere bremsepapier så tengte jeg skulle poste noen her da det er veldig relevant til mitt sugisprosjekt. Synes det er fasinerende hvor mye som kan hentes ut av S54 med boltonmods og cammer nå til dags, det har kommet en lang vei i tuning på orginale motorhjernen og opp mot den 0,8L større V8 S65 i e9X M3. Dette er av en e46 M3 med: CSL airbox, AlphaN Tune og Euroheaders. E90 M3 er helt orginal: En annen e46 M3 med kvasse kammer, CSL airbox, AlphaN tune, større gasspjeld og fjernet AC. Samme orginale e90 M3: Samme E46 M3 som over, men en annen e90 M3 med fjernet kattalysator, Cold air intake, tune og bakre del av eksos: Samme dyno som er brukt her, usikker på samme dag osv, så alt er relativt og med en klype salt som alltid med dyno-sammenligninger.
  5. Gratulerer med M3 ja! Hvordan opplever du denne mot 335i'en? Faktisk samme forhandler jeg kjøpte min bil hos, og samme leppe foran. Synes den er tøff
  6. Joda, de har tross alt laget orginalen så det er jo enklere for karbonius å bare kopiere den. Men absolutt de som lager den beste kopien av det jeg har sett. Når den koster ca 1/4 av orginalen i den prisklassen så blir valget enkelt ja
  7. Ikke for å starte en diskusjon, men resten av verden er uenig med deg Har du bilde av ditt? Ja, hadde ikke vært så veldig mye kobling ekstra da jeg må koble inn mapsensor og tempsensor uansett. Jeg kan koble til org csl lufttilførsel på denne og, det er kun at den ikke har flapmotoren
  8. Tenker på kvaliteten på oem og denne? Hvordan det Ser ikke helt hvordan det kan bli bedre.
  9. Kjekt med respons på tråden De som lager dette, Karbonius.es i Spania har hatt flere revisjoner på denne boksen og jeg har nå den siste. Det er noen som har sammenlignet stock og denne og påstår faktisk at det er enda bedre enn orginalt. Trompetene inne i boksen er vel av plast på den orginale? Måtte gi over 20, valgte full carbon uten lukkeklaffen jeg da, ser ikke påenget med den da den sikkert ville stått åpen hele tiden uansett Så kommer det en del orginaldeler utenom i tilleg siden jeg ikke går for AlphaN tune, men csl hjerne Gleder meg som en liten unge til å prøve dette cslinnsuget
  10. Den jeg har kjøpt kostet 189dollar. http://www.tuningtechfs.com Da får du en slik obd2 til usb som du kobler deg til laptop og laster opp din org software og sender til dem via mail. Så får du den tilbake modifisert som du laster inn et par dager etterpå. Skal gi en review om den her etter jeg har fått testet det litt
  11. Takk for det Ja har kun orginal software nå men har bestilt smg software som skal være org csl pluss litt modifisert fra samme firma jeg sender hjernen til. Er dette ny software fra BMW du tenker på? Spent på å prøve værtfall for det skal vist være bra greier.
  12. Var godt fornøyd med filteret, det er sagt av andre som har hørt csl og dette live at det er ca 50% av lyden til cslboxen. Det selges dog uten den carbondelen som settes i bremseluftkanalen og skaper ekstra tilluft til filteret. Denne kan dog kjøpes sepparat av evolveautomotive. Koster over 700pund nytt så selger det ikke for mindre enn 2000kr. http://www.evolveautomotive.com/eventuri-carbon-fibre-intake-system-bmw-e46-m3.html Ligger noen videoklipp på youtube hvis du søker etter "eventuri e46 m3" så kan du dømme selv. PM om du er interessert
  13. Så til godsakene som gjorde at Julaften kom vell tilig i år Dette er CAI carbon filteret som stod på bilen frem til nå, det er forøvrig til salgs. *SOLGT* Fått montert VAC underdrivepullies og demontert innsuget i løpet av et par kvelder nå. Var større forskjell på hjula enn det jeg trodde.. Så har jeg motorhjernen og maprailen på vei til USA for å modifiseres til å takle CSL software samt lagt til MAP-sensor på railen slik at det ser fabrikkmontert ut. Venter på enda en bestilling fra Koed om diverse kontakter og ledninger som blir forskjellig fra org M3 og CSL. Regner med det vil ta 1-2 uker før de siste varene dukker opp. Litt prøvemontering før det stopper opp i leveransen Utrolig vanskelig å komme til på undersiden av boksen å montere vacumslangene, men det ble til slutt..
  14. Heisann, ikke laget noen bildetråd på denne enda men det kommer vel Bilen er en sent 2004 model M3 med Induvidual Interlagosblå, SMG og så vidt jeg vet alt av utstyr. Når jeg kjøpte denne på vårparten våren 2015 var den orginal, med unntak av Supersprint race eksos(bakre del), Xpipe og carbonleppa under frontfanger. Har selv kjøpt BBS LM replicafelger og Michelin Pilot Supersport gummi. Carbon CAI og remap fra Evolve automotive i England. Så til planen fremover. Det blir å skvise ut noen ekstra ponnier av S54 motoren uten pustehjelp Ja vet, dyrt prosjekt, men alt blir ikke handlet inn på en gang. CSL replica carboninnsug og VAC underdrivepullies har blitt kjøpt inn og skal monteres. Har bestilt CSL clone motorhjerne og mapsensor, så det blir helt likt CSL M3 og ikke Alpha N som noen opplever ikke er så smooth på lave turtall. Vidre blir det 288/280 durasjon kammer med standar lift samt mulignes Supersprint V1 stepped headers og en custom tune som jeg får logga hvordan motor oppfører seg samt og redigeringer etter dette. Alt via OBD2 mapping på pc og kommunikasjon med TTFS i USA. Sluttsummen for alt dette nærmer seg vel kostnaden på et gromt ESS kit, men CSL airbox og sugtrim er noe jeg alltid har hatt lyst til å ha. Målet blir nok å havne på rundt 350hjulhester, i statene har de fått til det med samme mods jeg tenker på samt samme tuner jeg kommer til å bruke så det gjennstår å se hvordan det blir Modifikasjonsliste Montert Kjøpt men ikke montert Fremtidige planer Motor: Supersprint Race eksos bakre del Supersrint Race Xpipe VAC Motorsport Underdrivepullies OE CSL DME Clone (blir stock csl software til å starte med) OE CSL ledningsnett TTFS Maprail Sensor Karbonius CSL Airbox Karbonius CSL Snorkel Schrick 288/280 12,5mm lift Camshafts Supersprint Stepped V1 Headers Supersprint Decat/Racecat 200cell (ikke helt bestemt meg om det blir å fjerne cats eller ikke enda :P) Understell og drivlinje: KW V2 Coilovers TTFS CSL SMG Software Vurderer 3.91 eller 4.10 utveksling på diffen etter vært Eksteriør: Varrstoen ES1 19" felger Hamann look Carbon frontleppe Umnitza Orion Angel Eyes i org lykter OE CSL bagarsjeluke
  15. Du må også bytte ews boks samt chipp fra nøkkel for at du skal få startet bilen. Ellers må startsperren programeres bort
×
×
  • Opprett ny...