Gå til innhold

ChevyKen

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandnes
  • Kjøretøy
    F30 330e Tanzanite blue

Nylige profilbesøk

416 profilvisninger

ChevyKen's Achievements

  1. Heisann, Bare lurte på om dette er normal dekkslitasje bak på en dønn original 2017 330E ? Den har M-pakke men uten M understell. Kjørt ca 65-67000 når disse ble tatt av i høst, ca 30000 på disse (originale 255/35r19). Slitt helt på corden på innsida på begge sider bak, kjørt m anbefalt dekktrykk og ikke hatt problemer med lekkasje. Mvh, Ken
  2. Nei som sagt, den har vært ekstremt forsiktig vasket, så det er i grunn ikke vaskestriper den er full av - men mer generelt at den striper ufattelig lett. Eksempelvis sånn som på bagasjelokket hvor du nærmest ser hver finger for hver gang lokket er lukket igjen. Hvis du kan se for deg hvis du er litt fettete på fingrene sånn at det blir liggende igjen masse tynne små striper - sånn bare at de blir permanente hver gang.. Jeg har selvsagt i ettertid lagt meg for vane å lukke igjen ved å ta i skiltramma for å unngå dette , men det skal jo ikke være sånn.. Har avtalt at jeg skal stikke innom hos bilpleien til uka så de kan se på det, for jeg og har lurt på om noe kan ha skjedd med forseglingen. Takker for tipset med dcn.no, skal sjekke det ut
  3. Ja det var jo i grunn det jeg også trodde, men har som sagt hatt mange andre biler de siste 25-30 årene, både BMW og annet, både svarte og andre mørke farger så vel som lysere. Men dette er helt ekstremt og ikke normalt. Når den i tillegg er lakkforseglet hadde jeg forventet at den skal tåle forsiktig bruk, men må si jeg ser mørkt på hvordan denne vil se ut om 2-3 år..
  4. Heisann, Kjøpte en ny 330E i tanzanite blue i oktober, og bare elsker fargen!! Men er det noen som vet om denne lakken ekstremt svak ? Har nå hatt en del biler opp gjennom årene og det er vel ingen bil jeg har vært mer forsiktig med enn denne, men har ikke hatt noen annen bil som riper så ekstremt fort Jeg har vasket den ca. en gang i uken siden jeg kjøpte den, men aldri i maskin, og kun 4(!) håndvask i denne perioden. Resten har vært vask med skumkanon og/eller høyttrykk uten bruk av børste/svamp/klut eller annen form for fysisk berøring. Jeg har en gang levert den inn til håndvask, de 3 andre har jeg tatt selv, med først avfetting, så skumkanon, så avspyling før forsiktig vask med meguiars såpe og microfiber vaskevott. Jeg kjørte bilen 2 dager før jeg fikk tatt dyreste Ditec ceramic lakkforsegling. Likevel er bilen full av striper, og du kan nærmeste telle hvor mange ganger bagasjelokket har vært lukket, for hver eneste gang fingrene nærmer seg lakken blir den blir den skrapet. For ikke å snakke om de uante mengdene med steinsprang.. Jeg har aldri vært borti maken og fatter ikke hva som gjør dette ? Noen andre som har erfaring med denne fargen, eller er det mulig at noe har gått galt med lakkforseglingen ? Ken
  5. Takk for det Og takk for innspill! Ble litt sjokka når jeg sjekket priser på originale calipre hos GS og ser at bare de alene kommer på 35-40.000 Så skiver og evt senk i tillegg jeeez..
  6. Heisann, Etter 2-3 (bedritne) år med en VW Touran etter at jeg solgte E61 525'en, er jeg endelig tilbake bak et ratt med riktig logo Har kjøpt en 330e som stod i utstillinga hos Bavaria med nesten hele utstyrslista avkryssa, og akkurat slik jeg ville ha den - med et litt kjedelig unntak, den hadde ikke m-sport understell.. Er det kurant å bytte til m-sport bremser og evt. noen senkefjærer? Bare å bytte skiver og calipre + fjærer? Litt om bilen ellers: Individual Tanzanite blue, edition m-sport shadow line, sort skinn, skinntrukket dashboard, skiltgjenkjenning, adaptiv cruise, lane assist, kollisjonsvarsel, soltak, hud, dab, H/K stereo, professional nav, sota ruter bak, solskjermer, comfort access, 19" (704M) sommer 18" vinter osv. Takk for innspill Ken
  7. Så bra at det var nyttig Glemte forresten å nevne den "brønnen" som blir under oppbevaringsboksen på høyre side. Der var det også mye vann i min bil. Dette bør selvsagt fjernes for å unngå irriterende dogging på vinduene og ikke minst rust. Dette kan man tømme enten ved hjelp av en hevert (slange som du suger vannet ut med), et lite beger og ei fille hvis man er lang og tynn i armene - evt. ved å dra ut gummiproppa i bunnen. kenneth
  8. Hei igjen, Ta av lokkene på oppbevaringsrommene. På høyre side folder du opp "filt" støydempingen slik at du kommer inn til sikringsboksen. Så må du løsne sikringsboksen som sitter med en skrue i toppen slik at du kan folde den utover. Da kan du stikke hånda inn i hullet hvor sikringsboksen stod og bakover mot baklyset. Der vil du kjenne en slange som vel er ca. 15mm tykk kan jeg tro. Denne tar du tak i og drar til den løsner - da faller ventilen ut under bilen. Jeg dro frem slangen og staket de nederste 20-30cm ren med en stiv stålstreng med en liten krok på. Det var mye skitt som ikke hadde kommet ut pga. ventilen som var tett. På venstre side er det bare å folde opp denne "filt" støydempingen på samme måte som på høyre side, men det er ingen sikringsboks bak, så her er det bare dra løs slangen som beskrevet ovenfor. Du trenger ikke nye ventiler. Har ikke lest om noen som har byttet ut disse, for det er vel egentlig en designblemme fra bmw. Vannet kan skade elektronikken som er på høyre side - men aller mest utsatt er det som ligger under gulvet i bagasjerommet der reservehjulet ligger (hvis du har). Hvis du ikke har sjekket om det er vann der, så gjøre det nå! Hos meg var det kommet masse vann her og jeg begynte å få feilmeldinger på elektronikken. Men jeg berget det ved å plukke fra hverandre de forskjellige enhetene og tørke dem veeeldig forsiktig med varmluft blåser. Anbefaler ikke at du gjør dette selv om du ikke er 100% sikker på hva du gjør. Men punkt 1 er uansett å få fjernet evt. vann i reservehjulsbrønnen. Den lyden du hører bak er sikkert luftkompressoren til nivåreguleringen på bilen. Denne starter gjerne når du starter bilen for å regulere høyden riktig og går i noen sekunder. I tillegg hvil den starte innimellom når det er nødvendig. Kenneth
  9. Hei, Ja jeg fikk fikset det og det kostet ingenting Åpnet side dekslene så jeg kunne stikke hånda ut bak i hjørnet nær baklyset. Der går slangene ned på hver side. Så dro jeg bare opp slangene og da falt ventilene av og ut under bilen, så da var det bare å presse slangene på plass i gjennomføringen igjen. Problem solved Ta en lommelykt og lys inn i der fra oppbevaringsrommene så ser du hva jeg mener. Beklager kjapp og dårlig forklaring, men håper det hjalp. Ken
  10. Email sendt som avtalt mvh, Kenneth
  11. Ok, ikke noe problem. Kan vi ikke høres nærmere helgen for å se om Lørdag passer for oss begge ? Tar kontakt via mail om det er ok. Mvh, Kenneth
  12. Hei, Det ble sent i går før jeg posta, så ikke så rart om du ikke rakk å se den Tar dem for 3500,- jeg. Skal til Oslo onsdag neste uke men kan evt. ta en tur til helgen. Eller, hvis du har mulighet til å møte meg et stykke på veien, så kan vi sikkert få til noe en ettermiddag i løpet av uka ? mvh, Kenneth
  13. Heisann. Er 3000,- interessant ? Skal til Oslo i morgen og kan evt. komme å hente dem i morgen ettermiddag Er ikke sikkert jeg rekker å sjekke forumet igjen før jeg reiser tidlig i morgen tidlig - så send meg gjerne en mail om det er interessant. Mvh, Kenneth
  14. der ser du. Jeg blandet med en annen jeg kontaktet samme dag. Overså det til og med når jeg så gjennom epostene i dag, så jeg trodde det var deg jeg ikke hadde fått svar fra Beklager! Kenneth
  15. Heisann. Sendte deg en mail, men vet ikke om du har fått den ? Er disse solgt ? mvh, Kenneth
×
×
  • Opprett ny...