Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Jeg vil gjerne forsvare selger av den 318Den, da jeg faktisk vet hvem det er. Jeg kjenner han ikke, men karen er over 30 og jeg husker at han kjørte en E28 520i for 12-13 år tilbake. Så han er på ingenmåte en fjortis! Jeg mener også at han ikke trenger masse utstyr. Det blir bare dyrere bilhold. Dessuten er ekstrautstyret mindre relevant når bilen blir eldre. Så salgsverdi/verditap kan faktisk bli mer fordelaktig enn en bil fullastet med utstyr.
  2. Biltema har mye drit. Spesielt elektriske ting, slitedeler til bil og verktøy. Jeg har ødelagt to stk Biltema-jekker, en skralle og et bilbatteri som havarerte etter 3 mnd. Det eneste jeg kjøper der nå er olje og kjølevæske-konsentrat. Dyrt har det blitt der også.
  3. Det var et dårlig trekk å slette den Konghelle-tråden. Nå blir det servicehefte-spørsmålet hengende i lufta uten svar. Hvor mange BMWer fra Konghelle har egentlig disse falske stemplene? Så lenge man ikke får svar på det skal jeg aldri sette et bein innenfor døra deres.
  4. Noen i Mosse-området som har vært borti det svinet her? Spesialisert seg på overgrep på jenter mellom 10 og 18 år. Irriterende at slikt ikke blir tatt tak i på en bedre måte. http://www.fyret.nu/2013/03/05/saul-cee ... ke-jenter/
  5. Jeg beklager, men den der lo jeg godt av Farfaren min døde også av hjerteproblemer relativt tidlig, ca 54 år. Dårlig med mosjon og heftig piperøyking + kronisk høyt blodtrykk er dårlig kombo gitt.
  6. Min oldefar var også italiensk. Sønnen hans (min morfar, som har vært død i over tjue år) så ordentlig italiensk ut - skikkelig mørk i huden og en tykk, grå manke. Han og kona fikk forøvrig ni unger i løpet av 1940-tallet. Litt spesielt mtp krigen. Jeg arvet dog et svenskklingende etternavn og dårlig hår
  7. Interessant navnediskusjon. Jeg har selv fire navn (to fornavn + mor og fars etternavn). Jeg synes det er VELDIG unødvendig, og blir fryktelig pompøst. Nesten litt flaut. Jeg har konsekvent kun brukt to av navnene, første fornavn og fars etternavn siden jeg var fjortis. Kort og enkelt. Sikkert noen som har blitt overrasket hvis de har sjekket meg på skattelistene Søstera mi fikk unger, og ville selvfølgelig proppe inn en shitload med tåpelige navn (mors fornavn som mellomnavn, mors etternavn, fars etternavn etc). Jeg var ærlig, og sa jeg synes det var tåpelig og snobbete. Har lite sansen for flere navn enn to stk, kan fort bli noe litt strebersk over det. Det enkle er ofte det beste!
  8. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40129892 Ganske fin 1999 520i touring til 18 000kr. E39 er vanvittig mye bil for pengene nå i 2013.
  9. Etter mye jobb klarte jeg å finne ut regnr på en E30 325 en kamerat av meg eide for noen år siden. Dessverre tror jeg den gikk i pressa i 2010 pga omfattende rust og slitasje. Denne bilen skilte seg ut med en mengde ekstrautstyr. Første eieren må ha vært stinn av gryn og med god smak. Bilen ble produsert i mai 1986, og regget i Norge i 1986. Til sammenligning hadde jeg en bil med regnr BN36, og den var regget i januar 1987. 325en var nok derfor ikke en utstillingsbil. Regnr BN 26932: S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE S464A SKISACK S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER S495A FONDRAUMHEIZUNG 3 S498A KOPFSTUETZEN IM FOND S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT S551A BORDCOMPUTER II MIT FERNBEDIENUNG S704A M SPORTFAHRWERK S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II S821 Norwegen-Ausfuehrung S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN S898 CKD-AUSFUEHRUNG
  10. Mtp verditap og videresalg er nok sekserbensin og manuell det tryggeste valget. Når bilene blir eldre tiltrekker de seg flere yngre og BMW-entusiaster enn de gjør i dag. 320D m/automat lever nok kortest og går på høggern først - eller ender opp som delebil/ombygningsprosjekter. 320i er oftest manuell, og slipper risikoen for turbo- og automathavari. Mao billigere og tryggere bilhold.
  11. De to siste sidene har vært full av koseprat og egenreklame. Dette er IKKE tulletråden eller facebook! Ta hensyn....
  12. Ja, det er jo helt klart bevist siden det er en bimmers-bruker og en kar i Arendal som holder seg til BMW-taxi. Alle innleggene om misfornøyde eks-bmwtaxi-eiere og havarier har du tydeligvis ikke tatt til deg. Du får bare fortsette å ignorere alle Mercedesene og lage dine egne virkeligheter. BMW er mest interessert i å tjene penger. Bare se hvordan BMW har blitt vannet ut de siste årene med fokus på dieselmotoriserte SUVer og konebiler med halvdårlig kvalitet. Alt for å tjene mer penger. Porsche er en liten fabrikant med relativt kort fartstid i bransjen, i hvertfall når det gjelder volum. VW leverer jo mye Passat til taxibransjen i Europa, og VW og Porsche er veldig sammensveiset. Nå har omsider Porsche begynt å tjene penger med biler som Cayenne og Panamera. Porsche SUV med diesel og automat er vel selve symbolet på pengepumping. Så ikke kom her å si at store industrikonsern frivillig takker nei til hundrevis av millioner (mtp BMW og taxi). Imagetoget har gått for lenge siden.
  13. Da er alle fattige mennesker som ikke har råd til moderne bil med ESP uaktsomme hver gang de kjører bil, meg inkludert. Tviler litt på den med at gode sommerdekk er bedre en slitte vinterdekk på normale vinterveier. Ikke min erfaring i hvertfall.
  14. Jeg skal være så ydmyk å si at ESP reddet livet mitt. Det var 2-felts vei med tett vekst av grantrær på begge sider, så tviler på at jeg hadde overlevd den smellen. Til sammenligning kjørte jeg i skauen i 90km/t to år senere, uten ESP. Med ESP kunne jeg muligens unngått det, siden den ville ha lindret slegge-effekten noe. Jeg har greit med erfaring fra grisekjøring i høyere hastigheter, men som du sier - man er bare et menneske. Tyngdekraften vinner som regel.
  15. Uten at jeg er noen ekspert, så slår det meg at du burde kjøre med klokka. Starte med et besøk i Berlin - kjøre "øst-tyskland" ned til Bayern, så straka veien til Stuttgart (Mercedes og et grisefett Porsche-museum), så to timer nordover til Ringen, før du kjører 4-5t nord til Hamburg og Reperbahn....
  16. For ca 25 år siden gikk det utrolig nok noen av disse amcar-stv rundt omring. Husker mora til en kamerat av meg alltid var badass-soccermom, når hun kom i Dodge Aspen stv og div Oldsmobile stv med gromme V8ere og sliten eksos (hun er gift med en mopar-mann)...Lagde vei i vellinga når resten kjørte døve 240/Corolla/626/Sierraer
  17. Beklager off topic: 16t hørtes lenge ut, Fredrik. Kjører man om kvelden/natta klarer man å kjøre gjennom hele Tyskland (Alpene-Danmark) på 8-9t, mener jeg. Pluss på 2.5t gjennom Danmark. Forresten, Venezia er oppskrytt. Jeg var der i 1997, og det var turister overalt! Var klin umullig å gå normalt uten å stampe i kø. Og prisene var friske... Hvis du er glad i å kjøre, prøv heller ut øst-europa. Kanskje litt kjedelig noen steder, men en ny erfaring ift Tyskland/Italia.
×
×
  • Opprett ny...