Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Greit at kommunen kanskje gjør et lite overtramp her, men samtidig: Er ikke 40 biler egentlig mer enn nok? Hadde ikke kommunen grepet inn nå kunne skrotplassen ekspandert kraftig fram til mannen dør, og da måtte kommunen brukt enda mere av våres skattepenger på opprydding. Bedre å bruke skattepengene på veivedlikehold enn skrotnissers hagerydding. Og når ble 25 år gamle Opel Kadett og Subaru Justy uten bakvindu sjeldne klenodier?
  2. Dere burde starte kl 09.30-10.00 istedenfor, sånn at man får mest mulig ut av dagen. Hvis man starter i "11-tiden" blir klokka fort 11.45-12.00, og da blir det lite kjøring når sola går ned rett etter 15.00.
  3. Jeg reagerte også på dette da jeg var på Madla for noen år siden. I noen rundkjøringer kan det være fint å blinke inn, jeg gjør det noen ganger her på østlandet og. Men det at de ikke blinker ut er på trynet. Rart at kjøreskolene lærer bort det motsatte av resten av landet.
  4. Du sa det Dessverre er det en del slike folk med psykiske problemer som samler på seg ting - vet ikke hva det er erstatning for. Ser slike folk på livsstil/oppussingsprogrammer og, bare i mindre skala (innendørs). Noen her husker kanskje den tråden fra i fjor vinter med han skrotnissen i USA? Privat bilkirkegård på over 1000 biler... Mesteparten av dritten på jordet har nok større verdi som skrapmetall enn som rottereir. En annen ting man kan spørre seg om er om alle bilene er legitime - om en del av disse er stjålet, eller utsatt for forsikringssvindel. Man kan jo lure når det står f.eks MR2 mk1 utpå der samt biler på skilt med gamle oblater.
  5. Jeg tviler ikke på at Polen har en mer positiv og sunnere utvikling enn Norge, men er det riktig at over 20% av befolkningen er millionærer (2mill + )? Dvs at folk med over 1mill nkr snakker vi kanskje 30-40% av befolkningen. Burde kanskje sjekke tallene dine en gang til, for det høres pussig ut.
  6. Dette er vel det man med rette kan kalle BRUKStyveri. Er ikke gærent at tyven bruker bilen til og fra jobb
  7. Det vil ikke bli noen vektforskjell da skilleveggen veier like mye som baksetene.
  8. Greit at jobben/stillingen er den samme, men jeg tviler på at tallene har tatt høyde for stillingsbrøk/deltid her. Det ødelegger statistikken fullstendig, dog til feministenes fordel. Min erfaring (m.fl) er at også barnløse kvinner er oftere borte fra jobben enn menn. Og som jeg sa i forrige innlegg, kvinner søker seg oftere til andre type utdannelser enn f.eks økonomi/finans. Man kan ikke regne med å få jobb innen bank/finans selv om man har aldri så mange mastergrader i fransk litteratur, nordisk landbruk eller spesialist i barnepsykiatri.
  9. Ja, det var greit så lenge de holdt seg til jetta og golf einser nede på Wørthersee-treffene, men når de drar det over på moderne og pene biler blir det for ekstremt. Når man kjører trøtte og kjedelige biler blir man tydeligvis kreativ - de er aktive i trender for å få bilen til å se ut som en dass.
  10. Dette må være den teiteste trenden på årevis, selv neonlys og thorsov-vinge er bedre enn dette her. Altså, hvorfor er det kult at det ser ut som bilen har stått i hagen i 13 år? Folk elsker å prate nedsettende om treinteriør, men det er kult at hele bilen ser ut som et eiketre på hjul ...
  11. Det handler mye om snobberi. Utrolig hvor mye brukandes man kan bruke fra dagligvarebutikken istedenfor hos "spesialistene".
  12. Hovedgrunnen til at kvinner tjener mindre enn menn i den samme stillingen er at kvinner jobber mindre antall timer, og veldig mange har deltidsstillinger. Så greit er det...Det er helt usannsynlig at en mannlig kontoransatt tjener 300k i året for 37.5t-uker mens en kvinne tjener 200k i året for samme ansvaret og stillingsbrøken. Greit at flere kvinner tar høyere utdannelse, men det er menn som tar utdannelse innen økonomi og finans - på de feltene er kvinnene nesten ikke tilstede. De går for språk, helse, forskning o.l.. En annen meget viktig grunn til at kvinner ofte ikke når oppover i systemet, er at de er for mye sykmeldt. De jobber rett og slett ikke hardt (og mye) nok. Man blir ikke leder eller sjef i det private hvis man går hjem kl 15 hver dag. Dessuten er det risky å ansette nyutdannede kvinner i 20-årene, da de ofte vil gå rett ut i fødselspermisjon. Mens nyutdannede menn gjerne jobber veldig mye og hardt fordi de vil bevise/klatre/få respekt i den nye jobben. Menn og kvinner er forskjellig biologisk, det er et faktum uansett hvor mye likestilling man vil ha. Og det får visse konsekvenser i arbeidslivet - det blir gjerne til at kvinnene samler seg i det offentlige, fordi det krever lite av dem.
  13. Cabriolet på vinterstid funker ok det, jeg kjørte Miataen hele vinteren til tross for mye snø og ganske streng kulde til tider. Oppvarming av kabinen funker som normalt, men hvis du har piggdekk vil jo dette støye merkbart mer innvendig. Det verste er saltsørpa på kalesjen, det burde vaskes bort med en svamp og varmt vann en gang i uka gjennom vinteren.
  14. Kiwi skokrem er et vidundermiddel som funker som pokker til alt. Det kan brukes på vinyl, skinn og plast, og er glimrende til å pusse interiøret hvis f.eks rattet er slitt. Resultatet blir bankers, og det smitter ikke over. Kiwi skokrem er billig og bra, mens disse "ordentlige" produktene du snakker om ofte er utvannet og overpriset.
  15. Dette tiltaket er en liten del av hele prosessen med å demaskulinisere samfunnet, som har pågått i mange år. Utagerende menn som oppfører seg korrekt mtp evolusjonen blir ekstremt hardt straffet, og det myke kvinneidealet blir fremmet. Det interessante her er jo hvor lite samfunnsøkonomisk dette her er. Staten bruker gladelig millioner av kroner på å spandere både førerkort og bil på trygdesnyltende asylsøkere, mens en nordmann som jobber og skatter til Staten blir urimelig hardt straffet, og ender muligens opp på ledighetstrygd. Mao går han fra en inntekt til utgift. Tilfellet i Egersund er tragisk, og viser hvor skjevt Norge er om dagen.
  16. Var 19 grader og skyfritt på lørdag her nede og, så folk er litt dramatiske her. I fjor var det 9-10 grader og sol store deler av november og...
  17. Havarerte motoren under politijakten?
  18. Nei, men jeg har sett mange som har tatt kvelden fort. Spesielt Rekorder med 2.2i-motoren (og 1.9S), den raser for et godt ord. C20-motoren du har i Omegaen er dog en sprek, gjerrig og driftsikker motor. Men kvalitetsmessig er vel Vectra/Corsa hakket over Omega... Faktisk synes jeg eldre Opel er av det kuleste man får tak i (Kadett C, Ascona B, Manta A/B). Omega B kan også vurderes som vinterbil nå, de selges billig. Ford med rwd har jeg bare gode erfaringer med, de starter alltid og tåler alt. Dog er de ikke like gode i snøfyllte motbakker... Ang forbruk på vinterbiler så er mine erfaringer (på normal kjøring) at både 240 (230k og 4tr), Sierra 2.0bac, Scorpio 2.0i og 929 2.2i ligger på mellom 0.9 og 1.05.
  19. E36, E34 og W124 er helt klart mest mulig bil for pengene. Disse er verken fugl eller fisk på bruktmarkedet nå, så de får man jo for småpenger. Opel er søppel stort sett, så blir sikkert mer skruing enn sladding. Volvo har sjarm og kvalitet, men ser jo ikke ut. Dessuten gir de ikke kjøreglede på tørr vei, og har mindre fin lyd. Vi må ikke glemme Ford Scorpio heller, man får fine facelift-eksemplarer for ingenting, og dette er solide biler. Skal man kjøre Sierra mener jeg man burde kjøpe en av de siste årgangene med utstyr. De eldre årgangene er veldig utdaterte. 929 er sjeldent, spesielt HC (post -87), dyre men skuddsikre.
  20. Denne bilen har nå blitt "som ny". Det viser seg at denne ble kjøpt opp av Ali Hassan fra Askim, og at den fikk en real shinings. Nå har den til og med gått 245000 km mindre. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=550698
  21. Var en kjempefin bil ja. Dakargul E39 er sjeldne saker, har bare sett denne og en sedan som pendler på E18 i indre østfold. Hvis jeg noensinne skal ha meg en E39 blir det dakargul eller rød.
  22. Er vel rundt 77stk M5 Touring i Norge. Norge har størst antall M5 T i forhold til mennesker. Dog er det fleste biler fra 1992- og 93, de fleste standardbiler uten individual-utstyr. Senere 94- og 95-modeller er stort sett ikke-eksisterende her til lands. Ved årsskifte var det 36 stk på skilt i Tyskland...
  23. Mazda skal ha ros for at de skjønner at vekt er en fiende, i motsetning til tyskerne. Dog burde produksjonsbilen ha frontrute og 2.0-literen, så kan de prøve å spare vekt andre steder. Kan bli anstrengende å kjøre med helhjelm m/visir... Synes BMW skulle produsere en mindre bil med masse innebygd kjøreglede - f.eks 1-serie coupe i lettvekt-versjon eller en moderne Z3 på max 1150kg. Ser ikke helt vitsen med den retningen de har nå - stadig mere effekt og turboer i hytt og gevær, samt enda flere kg som ødelegger kjøreopplevelsen. Hva skal man med en M5 på 1900kg og med 600hk - kjøregleden er i realiteten lite tilgjengelig.
  24. Høhø, denne var dirty E21 har et fantastisk design, må være en av de barskeste veteranene på veiene i dag sammen med E23/E24, parkerer alt annet rent estetisk.
  25. Du har ikke tilfeldigvis bilde av en gammel Miata fra søndag 13/9? Siden du sitter i langsvingen regner jeg ikke med det dog, da jeg kjørte spor...
×
×
  • Opprett ny...