Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Må si meg enig her, i aldersgruppen 18-30 virker det som slike konfrontasjoner som i denne tråden er relativt vanlig. Virker som fenomenet "Road Rage" har blitt mer og mer vanlig her til lands... Har hatt et par-tre slike tilfeller selv siste årene, og ved siste tilfellet kom jeg i krangel med to menn i en Polo på E18. Jeg er ganske hissig (normal fysikk, trener ikke vekter), men jeg kjørte en nesten ny bil (redd for riper/bulker og forsikring)og de kjørte 15k-bil, dessuten var de to stk, veltrente og mtp den sinnsvake kjøringen deres vil jeg tro de gikk på medikamenter. Jeg vurderte hjulvinna som lå under setet, men argumenterte imot uten å vike. De ble ikke fysiske, så det løste seg jo. Generellt vil jeg ikke anbefale å bli defensiv/stikke av, dette utløser bare jaktinstinktet/rovdyret i menn. Bare se på bjørn, løver o.l, slike dyr angriper sjelden fysisk hvis man ikke viker en tomme. Også burde man unngå alle steder med fulle jantelovs-nordmenn i helgene mtp hærverk. Pepperspray er absolutt et godt forslag.
  2. Det er latterlig av kjøper og komme med slike krav. Herre min hatt, kjøper du en avskiltet russebil til 20 laken må du forvente litt arbeid. Virker som altfor mange folk ser på Judge Judy og leser på diverse internettforum om hvilken rettigheter man liksom skal ha. Hadde jeg vært selger hadde jeg bedt vattnissen dra til helvete og ta ansvar for sitt eget liv og handlinger.
  3. Dag Løkke spesialiserer seg på salg av amcars og andre spesielle bruktimporterte biler, så vil tro at E30en er tatt i innbytte for noe annet.
  4. Han kjøpte en E46 330iX touring når den var ny, husker jeg. Etter å ha lest Fredriks detaljerte beskrivelse av kongens pendling kan det være at E38en jeg passert var blå og ikke svart. Passerte han jo på østgående ved Lysaker/Fornebu.
  5. La ikke merke til at du var der gitt. Fine bilder, til og med tre bilder av den røde Miataen min også Hadde jeg visst at du var der og knipset skulle jeg sladdet mer. Prøvde å kjøre seriøst på tidtakingen, uten at det ga nevneverdige resultater.
  6. Han er ikke så opptatt av å ha siste modellen...Jeg passerte han på E18 høsten 2004, da satt han bak spakene på en svart E38.
  7. Sikkert Renault Spider...
  8. Er nok vulkan-rester det også. Naboen trodde det snødde i stad, men var aske som falt fra himmelen. Men skader ikke bilen da, så spiller ingen trille.
  9. Interessant lesning. Det der er grunnen til at jeg kjører bensin og manuell - mye ekstra problemer generellt med diesel og automat. Tåpelig at bilen ikke tåler kulde. Leste tilbakemeldingene fra 204-eiere i Norge/Sverige, samt en 100k-test i Tyskland, og ingen opplevde problemer unntatt en nordmann som hadde fukt i ene frontlykta og problemer med stereoanlegget. To arbeidskolleger kjører 50k i året med hver sin (200K og 220CDI), og de er kjempefornøyde begge to. Dette sier jeg ikke bare fordi jeg kjører en selv, men jeg tror 204 gir deg et billig og trygt bilhold uten ubehagelige overraskelser, spesielt hvis du kjøper ny med garanti. Du kan jo prøve noe annet enn E61, og hvis du ikke er fornøyd er det ikke verre enn å bytte bil. Er jo gøy å teste ut litt diverse når du har råd til det.
  10. Den ene bilen min ble også full av støv etter regnskyllet i formiddag. Ser akkurat ut som det gjør i mai når bjørkepollen er på sitt verste.
  11. Noen 211-biler sliter litt med rust, og angrepene er helt tilfeldig uavhengig årsmodell. Alle som eier disse bilene skryter dem opp i skyene, men tror selv at jeg hadde feiget ut pga rust og taxi-imaget. 204 ser veldig bra ut, og har fått mye skryt i svensk og tysk presse for driftsikkerheten. Ikke plaget med noen typer feil, mangler eller rust. Du får jo disse splitter nye fra 400k. Har blitt kritisert for interiøret pga plastfølelse og mangel på knapper... V70 hadde jeg styrt unna selv om de er enormt gode å kjøre. Har lest mye om hvor mye småskit det er med disse bilene, men en jeg kjenner med en maxutstyrt 2005 XC70 D5 er kjempefornøyd. Mondeo er glimrende biler med godt design til lite penger, men som en konsekvens av dette ser du mange av dem på veien. Biler fra VAG-konsernet med turbodiesel ville jeg styrt unna. Turboene raser for et godt ord, og Octavia oser kjedelig lang vei. E61 ser jo fantastisk ut i forhold til det heller kjedelige E90/E91-karosseriet. Designet holder seg bra i årevis...
  12. C4-karosseriet er egentlig en trivelig bil på tross av driverkskonstruksjonen. En kamerat eide for noen år siden en A6 2.6 manuell, og selv med stoffinteriør var det et skikkelig fint sted å være. Fint dashbord med mange pene instrumenter. Motoren opplevde jeg ikke som noen rakett (akkurat der er vel 2.8 et bedre valg), sikkert litt pga støyisoleringen.Men var en nydelig lyd da. Også skal Audi ha sinnssyk skryt for jobben de gjør mot rustangrep. Synd S4 og S6 er så dyr i drift mtp slitedeler, for bilene har sjarm. Spesielt S6 Plus er gjennomført.
  13. Du får trøste deg med at hvis kriminelle innvandrere bruker narkoinntekten sin på varer og tjenester i Norge istedenfor å bygge pallasser i Pakistan e.l, så er de med på å stimulere den norske økonomien Jeg leser en bok om Miami, og FBI var ikke akkurat tilstede der i gården. Hele byen er stort sett bygd på kokain-penger...Ganske utrolig hvordan colombianere og bolivianere kunne herje i byen i så mange tiår uten motstand. F.eks kjøpte de store villaer cash med 25 millioner nkr i 20$-seddler i bager, og det var helt vanlig at de kom inn i bankene flere ganger i mnd med 20 millioner i bæreposer for innskudd. En gangster kjøpte opp en øy i Bahamas-traktene, jagde vekk lokalbefolkningen og bestakk politiet for så å bygge villaer, lagere, leie inn tyske vakter utstyrt med doberman og 20stk Range Rover for så å bygge flyplass som kunne ta imot narkotransport fra Colombia...
  14. Det som er litt ekstra moro er at i motsetning til mange som i dag starter rett på hårete japan-importdriftebiler, så lærte han seg å sladde ordentlig bak spakene på en gammel Volvo 360 og en hjemmebygd E30.
  15. Det var altfor korte heat, men det nevnte jeg for Erik som var sjefen ved påslippet...Håper ikke de kjører like korte heat resten av sesongen, de lå på i snitt 8-10min for biler med skilt, og 18-23min for lisensierte biler. Men var jo knallvær, noe som gjorde det til en knallfin lørdag.
  16. Det Chuck Norris-klistremerket var helt konge! Ler så jeg griner her... Satser på at jeg ser bilen neste helg. Ser du er påmeldt, men ikke betalt.
  17. Du får trøste deg med at det bare er tildekt misunnelse. Var jo slikt for noen år siden i Norge også når bare kokaindealende innvandrere hadde råd til E36 325 cab, og ola dunk satt bak rattet i en snasen Toyota Carina og snakket skit om BMW.
  18. Dette har jeg hørt av diverse kilder i mange år, men det stemmer ikke med min erfaring i det hele tatt. Stort sett alle danske turister i Norge kjører 10-12 år gamle Berlingoer/Partnere og lignende mini-mpver, og mye gammel Ford ala Escort og Mondeo. Med unntak av en del Corolla Verso er de fleste bilene fra 90-tallet. Og når man kjører i Danmark ser man mye gammalt ræl som man sjelden ser her til lands, som eldgamle Datsun Cherry, utdaterte Toyotaer og Mazdaer fra midten av 80-tallet, Ford Fiesta mk1/2, Sierra pre-facelift og mange andre godbiter. Det som også er spesielt med Danmark er hvor utrolig mange havarerte biler det står langs motorveiene...Fikk meg en god latter for noen år tilbake, telte 9 danske vrak med panseret oppe mellom Rødby og København
  19. Mercedes er elendige på service-avtaler hvis man sammenligner med de sinnsykt gode garantiene fra f.eks Kia og Hyundai. Mercedes har 3 år eller 100000km. Og jeg kjører ca 50k i året med den, så blir i realiteten 2 års garanti på en bil som er dyrere i innkjøp enn konkurentene (3-serie/A4/Mondeo/Mazda 6/Passat m.fl).. Det som er sikkert er at danskene har en elendig bilpark. De siste to mnd har man jo passert endeløse køer av danske skiturister på E6 her på østlandet, og gudbedre for noen drittbiler de kjører.
  20. Privatleasing er nok gunstig for de landene med ekstreme bilpriser. Leasingmarkedet burde jo være relativt stort i Finland og, da de stiller i særklasse sammen med Danmark og Norge. Det hørtes pussig ut at Mercedes kunne slå av 150k på en ny bil? Jeg betalte jo 250k for bilen + avgifter. Hvordan kan de være villige til å selge en ny innstegs-C180/C200 fra fabrikk for bare 100k? Da burde jo tyske og svenske kunder prøve å få kjøpt nybiler fra MB for 100k ferdig registrert på veien.
  21. Ja, du har vel tid til slikt når du sitter hjemme på trygd. Hadde faktisk glemt det der, imponerende at du gransker alle innleggene mine for å avdekke slikt. Forresten ser jeg på "annet selges" som et sted der litt svada er lov, siden forumet i utgangspunktet ikke burde vært en del av bimmers.
  22. Faktum er at det ikke er så veldig mange E34 M5 igjen. Det ble bare produsert ca 11500 eks, færre enn E30 M3. Og VELDIG mange har blitt 520/525 og delebiler til E30-bygg her til lands de siste årene, så uttynningen er faktisk ganske kraftig. Norge skiller seg ut siden vi har ekstremt mange touringer her til lands, så man blir kanskje litt "lurt" av dette. Men, siden etterspørselen etter eldre, motorsterke sedaner med høyt bensinforbruk er lav i Europa, hjelper det ikke at det er få biler igjen. Prisene er lave, men prisene på fine 3.8 sedaner og touringer har stabilisert seg og i noen tilfeller krypet oppover i Tyskland. Slitne 3.6er går fortsatt for vekslepenger. Audien er en heeelt annen sak, slikt går på høggeren nå etterhvert. E30en det linkes til er jo fantastisk herlig bil, trolig noe av det vakreste og råeste som er designet og produsert. Det som er litt tragisk er at bilen blir sett på som et investeringsobjekt ala Jaguar E, Ferrari GTO, Lamborghini Countach o.l. Det minner litt om 80-tallet og hvordan millionærer kjøpte og solgte sportsbiler helt uten bilinteresse. Uten at jeg vet om dette er tilfelle eller ei, så burde denne bilen brukes hardt og mye, det fortjener den.
  23. Jeg kjører E18 nedover der stort sett aldri, men det har vært mye UP i Vestfold tidligere ihvertfall. Kjører vel stort sett Passat og A4 nå, men vet de også hadde W203 C-klasse for noen år siden. På E6 Oslo-Svinesund er det Avensis, Passat, A4 og en grå 9-3, samt en eldre, senket 406 Turbo. I Oslo går det også en svart Golf 5 GTI som er verdt å merke seg.
  24. Høres ut som politiet har lite å gjøre i Rogaland? Er det 90 eller 100-sone der? Selv tok jeg igjen en uniformert bil på 4-felts 90-sone, lå da i 120. La meg ned i 110 og dro forbi dem. De gadd ikke stoppe og kjefte på meg engang...
  25. Har du lagt merke til hvor mye fronten ligner på E39? Har til og med nyrer... "Hvis du ser godt etter er det litt blått i den også..."
×
×
  • Opprett ny...