-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Har ingen gode råd utenom at du burde bli litt mer tykkhudet. Ikke vær for defensiv og slipp frem fotgjengere i hytt og pine - da skaper du usikkerhet hos dem samtidig som du hisser opp bilister bak deg. Gult lys betyr "gi gass". Folk som bråbremser på gult lys forårsaker ofte kollisjon (gjerne kvinnfolk i Yaris...). Hvis folk avskjærer deg såpass at du må bremse/svinge unna er det nok fordi du er for defensiv. Hvis jeg ser at sjåfører med forkjørsrett er defensive og usikre, så kjører jeg. Husk også å bruke speil. Har du folk i ræva, så slipp dem forbi. Det er en grunn til at de ligger der....
-
Kom over et bilde av en eldre, islandsk Mercedes ML knipset i 2015. Ordentlig 90-talls Mercedes-kvalitet....
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i Werther sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Noen som vet om dette var en svenske, eller en "svenske"? -
Litt off topic, men Santander gir lån på gamle biler så lenge de ligger i normal prissjikt + 25%. De gir også lån med pant i veteranbil faktisk. Santander har heller ikke spesielt høye renter på lånene, men det lønner seg selvfølgelig å betale ned fortere enn nedbetalingsplanen. Så har man lyst er mulighetene der til å låne på en 20 år gammel BMW, men bruk sunn fornuft...
-
Utrolig mange spennende spottinger siste uken. Bra at dere tar bilder av både gammelt og nytt - klapp på ryggen til alle som bidrar i tråden. Selv har jeg ikke spottet så mye...En svensk-regget 1970 Volvo Amazon langt unna hjemmet sitt, samt en særdeles sjelden Toyota Hiace V12 - disse ble det kun tatt inn en håndfull av på spesialbestilling.
-
La ved bilder av en 993 cab for 1.5 uke siden. I dag kom jeg jommen over en til - en 1995 (2009) Carrera 4 cab som tydeligvis er helårs bruksbil. Km-stand ved eu-kontroll for et år siden var 219 000 km....
-
Det var nok sikkert en feilproduksjon fra BMW M som gjorde at ingen av de 6 eller 8 airbagene løste ut....Jepp. Ombyggingen er helt irrelevant. Du får sende kona og ungene dine ut i en slik bil, og skulle det skje en dødsulykke får du saksøke BMW - på den måten får du tilbake familiemedlemmene fit for fight.
-
Lett å være eplekjekk på nett, olenikolai...Jeg lukeparkerer i Oslo 3-4 ganger hver eneste dag hele uka med en forholdsvis stor bil, og med en moderne bil er det ganske vanskelig uten sensorer da det er et helvete å se hvor fronten ender på moderne biler. Så jo, det er faktisk ganske vrient å kjøre 911en sin såpass inntil en vegg da man har ganske dårlig oversikt fra førerplassen. Så jeg står for det jeg sier.
-
I Norge utgjør kondemnerte/ombygde/oppbygde biler en viss risiko langs veien hvis man ikke kjenner historikken... For noen måneder siden var en godkjent ombygd E46 M3 involvert i en heftig ulykke i Buskerud der den rullet rundt og ble totalmos. Ingen av airbagene ble løst ut...Det var faktisk et perfekt synlig bevis på at ombygde biler ikke er verdt prisen de omsettes for her til lands. Hadde vi bodd i USA kunne forrige eier risikert et helvetes søksmål.
-
Imponerende parkering av den hvite 991en. Regner med at den har parkeringssensor foran, for hvis den ikke har det har han baller.
-
Gode svar, men jeg ville ikke tipset om å kjøpe skadebiler og fikse de opp billig i Latvia for å eksportere dem hit. Ikke bare er det kjipt for kundene som kan ende opp med skjøtebiler med defekte airbager og sketchy chassinr, men man risikerer at BT gir kjøreforbud da de har økt fokuset på problemet med kondemnerte biler som blir bygget opp igjen med deler som stammer fra tyveri/kriminelle.
-
-
-
Hos Biltilsynet blir hver omregistrering registrert som ny eier, selv om det i mange tilfeller er at bilen blir registrert på forhandler og f.eks avskiltet i forbindelse med innbytte og videresalg. Så en bil som har hatt 3 eiere, men blitt byttet inn hos forhandler hver gang kan være registrert med 5 eiere istedenfor 3. For de med eldre biler - dagens database hos BT har kun registrert informasjon etter 1/1 1987, så eierskifter før dette vil ikke være registrert og oppdatert elektronisk. Da må man i såfall sende en søknad og få de til å grave manuelt i det gamle papirarkivet for å finne første eiere etc, og mtp hvor late/lite samarbeidsvillige offentlige etater kan være burde man nok smøre dem for å få slik info som krever at de letter på den feite byråkratræva si.
-
Norge har de siste 30 årene importert veldig mange brukte biler fra Tyskland, men de siste 5-7 årene har norske bilpriser sunket/stagnert i forhold til lønnsnivået (faktisk!...) og den norske kronen har blitt svak/Euro blitt dyr, så bruktimport nå er ikke så lønnsomt. Husk at arbeidsmarkedet i Norge er ganske dårlig nå - spesielt på Vestlandet. Hvis du skal jobbe i bygg- og anleggsbransjen er det dog fortsatt mye aktivitet og oppdrag i Oslo-området. Pr dags dato er det fortsatt Tyskland som er Europas industrilokomotiv med solid økonomisk vekst i 2015, så mulig det er like lett å få jobb i Tyskland som i Norge.
-
Kom over en fin 1986 Saab 900 Turbo - kan se ut som den har vært restaurert da den virket for strøken ifht til alder og km-stand. Samt knipset et bilde der jeg fikk med både en 2014 M4, 2008 997 Targa og en 1968 Boble.
-
Kom over to ganske obskure kjøretøy i dag. En 1980 modell Hiace - en ordentlig Survivor! Disse forsvant fra veiene allerede på 90-tallet. Samme eier siden 1984.... Samt en 1952 (ny i Norge) Dodge M37. Så litt kjølig ut å dundre rundt i denne i minusgrader og motvind.
-
Bimmers-brukere som vanker på Oslo Øst får passe på seg og bilen sin. I går kveld var det 4 innvandrere med kniver som truet til seg en Mazda 6 utenfor Meny Vollebekk. Er ikke det nye berikede Norge et herlig sted?
-
Kom over en fin 1996 993 cabriolet som har vært i Norge siden 1996. Hyggelig å se biler som blir brukt.
-
Synd at denne bilen deles opp. Har fulgt med denne bilen helt siden jeg så den til salgs i 2007. Har til og med sittet på med denne på vinterkjøring på Gardermoen. Dog synes jeg 60k+ er helt urealistisk fra din side med tanke på hvor mye arbeid den trenger (trengte).
-
Pga midlertidig "defekt" internett hjemme prøvde jeg å logge inn på bimmers via Ipaden jeg vanligvis kun bruker til jobbarbeid (dog har jeg surfet på Bimmers med denne i fjor sommer...), og dette gikk ikke på det nye forumet. Umulig å få logget inn. Ikke for å være en surpomp, men det nye forumet er foreløpig ingen oppgradering.
-
Har det slått deg at man får hva man betaler for? Du kjøper drittbil på drittbil i vrakpantracing-klassen, og klager i etterkant så det holder før du selger med massivt tap. Det er faktisk forskjell på bilen du linker til og en ungdomskjørt, tilbakeskrudd 520ia med manglende eu-kontroll. Istedenfor å spare seg til fant og kjøpe det verste skiten med dertil påkost kan man kjøpe en ok bil i mellomsjiktet prismessig og ha et mer normalt bilhold over lengre tid.
-
Ikke legg inn mer penger i den bilen hvis du uansett skal selge. Pass også på å skrive en skikkelig kontrakt ved salg slik at du slipper nisser som kommer i etterkant for å klage.
-
Legg den ut som delebil for 35 000 kr på finn. Er såpass mye jobb på den at den neppe er verdt mer pr dags dato.
-
Kom over en usedvanlig pen 1991 (1995) brokatrot 520i med manuell kasse og ettermontert svart skinninteriør med armlener. Skikkelig fin doning som tydeligvis blir tatt godt vare på.
