Turbobytte på gang og skal også få åpna partikkelfilter på en el annen måte.Vil ikke fjerne det (enda). Har prøvd noen mirakelkurer på boks,men som forventet senker ikke dette mine 58g ashmass. Men har noen levert filter til firmaer som f.eks TSI for flushing/rensing?
Har surra litt med å få i gang regen av DPF i der siste,på m47,men er vel mye likt. Kjøletemp må ligge på 75 gr,ingen feil fra glødeanlegg og mer enn 1/4 tank. Regen startet når Sootmass var over 35g. Hva er Ashmass,hvis du ser den verdien på din,når du har ny DPF?
Er overhalt uten «» håper jeg, fra TSI. Var kleint før bytte også,ble byttet pga oljelekk,uling og trykk..
»Merkeverksted» har ikke noe å komme med annet enn det jeg vet selv. Bortsett fra å feilsøke til 2000.- timen da.De har brukt et par timer p den.Usikker om jeg gidd å ta kosten på mer.
Behøver gode tips til en M47 motor som ikke trekker godt.
Drar dårlig fra 0-2400 rmin,deretter drar den helt som normalt oppover.
Leser av ørlite turbotrykk før den drar helt normalt.
Eneste feilkoder er 4530 Boost control.
Ny turbo (el. aktuator)
-Egr og Dpf OK. Filtre, MAP og MAF nytt. Temp.føler ladetrykk ok.
-Rengjort IC og sjekket slanger til og fra IC.
-Lett etter lekkasjer på vakumsystem.
Tom for ideer.
Finnes det noen som har noe kjennskap?
Har en 06 mod som går dårlig under 2200rpm,men som normalt over. Har bytta Lmm,ikke OEM men Bosch. Kan denne miste «adaption» data hvis batteri kobles fra? Bilen går som normalt et stykke hvis jeg bytter tilbake,så går den rævva igjen. Slik kan jeg drive frem og tilbake.
Står med en 06 520d med feil på glødeplugg 1,3 og 4.
Byttet relé og plugger. De 3 pluggene var kaputte,så feil var reell. Risting og ujevn gange ble borte ved start.Fremdeles feil som Carly ikke kan slette.Strømkabel til relé er hel.
Noen med erfaring om carly ikke klarer å slette alt av feil som kan oppstå?
Sliter med m47 som ikke krabber over 70gr. Har klemt igjen både slange fra radiator til termostat ,og slange fra kjøler for girkasse. Satt Klima på kaldt + stoppa vifte. Lot motor gå opp til 70gr.
Det går lang tid før dennne temp nåes på tomgang. Eneste slange som blir like varm som kjølevann er slange inn på radiator.
Verken slange fra girkjøler og Egrkjøler blir varme.
Hvor kan varmen gå da?
Har en -06 520d med 120’km som jeg sjekker litt om tilstand på partikkelfilter. Foreløpig med Carly. Sett at de måler «backpressure» på nett med verdier:Max 65mbar på tomgang,150mbar på 2000 rmin og 250 mbar på 4000rmin. Er det som Carly kaller «Differential pressure across particular filter» samme måltall? Min viser 8,88mbar,32mbar og 83mbar. Er jeg på bærtur?
Forskjell på å handle en bil og å lette på lokket på en motor det finnes i bøtter og spann av Er M47n2. Håper på at oljespruten kommer fra kjedet rett under lokket, har en F11 med N47,der er det ikke bevegelige deler synlig,ingenting som vil reise ut fra hullet der. Slår meg til med ro,bytter sotvifte og håper den ikke tar kveld pga ett el annet tett jævelskap.
Er det noen som har en 05-07 520D som gidder å ta av oljelokket mens motoren går,og sjekker om det er trykk eller sug der. Vært fint å visst om hvordan dette er på andre.
Spruter,hånda er neddusja etter 10sek når jeg holder over. Ser liksom ikke noe slanger som kan være tette. Filteret er jo montert på toppdekslet,er det noe der som kan strule til.
På veivhusventilen ved filteret er det en nippel,skal denne slippe ut noe luft eller være koblet til med slange.